Magdeburger Sigorta olarak sektörde iddialı olduklarını belirten Magdeburger Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, “Hayat dışı sektörde iddialıyız, iyi bir hikâye yazacağız. 5 yıl içinde ilk 10’da yer almayı ve yüzde 2,5’lik pazar payına sahip olmayı hedefliyoruz” dedi. Hancıoğlu, ölçek olarak da büyüdükten sonra satın almalarla büyümeye de açık olduklarını açıkladı.
ALP SÜER/SİGORTAMEDYA
Kahramanmaraş depreminin sebep olduğu hasar, reasürans kapasitelerindeki daralma ve fiyatlardaki artış, yüksek enflasyona bağlı olarak artan maliyetler ve poliçe primleri gibi birçok etkenden dolayı zor bir yılı geride bırakan sigorta şirketleri, 2024 yılı için yeni ve iddialı hedeflere odaklandı. 2024, Magdeburger Sigorta için de atılımlarla dolu bir yıl olacak. 2024 yılını miat kabul eden Magdeburger Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, hem 2024 yılı özelinde hem de 5 yıllık perspektifte hedeflerini anlattı. “Hayat dışı sektörde iddialıyız, İyi bir hikâye yazacağız” diyen Hancıoğlu,5 yıl içinde ilk 10’da yer almayı ve yüzde 2,5’lik pazar payına sahip olmayı hedeflediklerini, Pazar payını artırdıktan sonra da satın almalarla büyüme planlarını olduğunu açıkladı.
Tecrübemizle yükseleceğiz
Magdeburger Sigorta’da göreve başladıktan sonra kolları sıvayan Hancıoğlu, ilk olarak şirket organizasyondaki boşlukları doldurmuş; A takımını kurmuş ve iyi bir ekip oluşturmuş. Magdeburger Sigorta’nın geçmişte, beklenene çok yaklaşmayan bir performansı olduğunu vurgulayan Hancıoğlu, “Bunu alıp yukarıya taşıyacağız; tecrübemiz ve hikâyemizle beraber gerçekten özlenen noktalara gideceğiz. Ben de bu hikâyeye inandığım için buradayım” diye konuşuyor. Kendisinden öğrendiğimize göre, Hancıoğlu şirketin 5 yıllık hedeflerini de şimdiden belirlemiş. Hayat dışı (elementer) sektörde mevcut durumda yüzde 1’in altında pazar payına sahip şirketi, 2024 yılını miat kabul ederek 5 yıl içinde yüzde 2,5 pazar payına ulaştırmayı hedefliyor. Bu hedefi de ‘organik’ büyüme ile gerçekleştirmek istediklerini vurgulayan Hancıoğlu, Magdeburger Sigorta’nın söz konusu hedefe (yüzde 2,5 pazar payı) ulaştıktan ve ölçek olarak da büyüdükten sonra inorganik yani, satın almalar yoluyla büyümeye de açık olduğunu söylüyor.
Büyürken para da kazanacağız
Son yıllarda röportaj yaptığımız birçok yöneticinin altını çizdiği, ‘sürdürülebilir, kârlı büyüme’ye Hancıoğlu da büyük önem veriyor. Şirketin büyürken, teknik kâr elde etmesinin de önemli olduğunu vurgulayan Hancıoğlu, “Şirketi büyüteceğiz ama, büyütürken para da kazanacağız” diyor. Şirketi büyütürken teknik kâr elde etmenin yolu da kuşkusuz, iyi, dengeli bir portföy yapısından geçiyor. Nitekim, Hancıoğlu’nun verdiği bilgilere göre, dengeli bir portföye sahip olmak isteyen şirket hayat dışı (elementer) sektörde hemen hemen tüm branşlara ağırlık verecek. Konsantre olacağı branşları ‘oto ve oto dışı’ diye ayıran Magdeburger Sigorta trafik ve kasko sigortaları dışında, özellikle tamamlayıcı sağlık sigortası (TSS), kritik hastalıklar sigortası, nakliyat, konut ve sorumluluk sigortalarında büyümeyi hedefliyor.
KaskolaMAG ile kasko branşında büyüyeceğiz
Söz konusu branşlar içinde Hancıoğlu kaskoya büyük önem atfetiyor. Geçen günlerde yeni ürünleri KaskolaMAG’i sunduklarını hatırlatan Hancıoğlu, KaskolaMAG’in şirketin kasko branşında büyümesinde etkili olacağını söylüyor. Magdeburger Sigorta’nın yüzde 30’a varan fiyat avantajlı yeni ürünü KaskolaMAG; araç onarımının 47 ildeki 55 MAG servislerinde yapılması durumunda hasarsızlık indiriminin korunması, aracın çalınması veya kullanılamayacak hale gelmesi durumunda sürücünün ulaşım masraflarının karşılanması ve MAG servislerinde onarım süresince sağlanacak ikame araç hizmeti ile birçok ürün avantajı sağlıyor.
Acente şirketi olmaya devam edeceğiz
Daha önce görev yaptığı şirketlerde sektörün başlıca dağıtım kanalı acentelerle ilişkilere de büyük önem veren Hancıoğlu’nun Magdeburger Sigorta’da söz konusu dağıtım kanalına bakışını da merak ettik. Sorumuza, kısa ve net olarak “Acente şirketi olmaya devam edeceğiz; acentelerimize destek olacak projelerle yola devam edeceğiz” diyen Hancıoğlu dijitalleşme ve dijital kanallar ile ilgili de şirket paydaşlarına şu mesajları veriyor: “Hasar ödeme, poliçe üretme süreçlerinin dijitalizasyonu bizim işimiz. Buna bütün sektör olarak yatırım yapıyoruz. Ancak, Magdeburger Sigorta olarak dijital olarak direkt satış yapmayacağız. Şirketimizde ağırlıklı acente portföyü ve iyi bir performans var. Acente bazında verimi artırmak istiyoruz” diye konuşuyor.
İstanbul depremine kilitlenip, hayatı zindan etmeyelim
Hancıoğlu ile röportajımızda biraz da sektörü de konuştuk. Röportajımızda sigortalılık oranının düşüklüğüne ve sektördeki potansiyelin büyüklüğüne bir kez dikkat çeken Hancıoğlu, olası İstanbul depremine kilitlenip hayatı zindan etmememiz gerektiği düşüncesinde. Hancıoğlu, sektör paydaşlarına yönelik şu mesajları veriyor: “Biz sigortacıyız. Bizim riskleri sigortalıyor olmamız gerekiyor. Sadece bu riskleri sigortalarken teknik olarak doğru şartları koymak lazım. Reasürörlerle ilişkilere baktığımızda son hasarlarla beraber bir de 6 Şubat depremlerini koyduğumuzda maalesef sonuçlar kötü ama bunun sonunda ölüm yok. Umutlu olmamız lazım. Bugün piyasada geçmişe oranla iki, üç hatta beş kat artmış yangın fiyatlarını konuşuyoruz ama yıllarca yangına neredeyse prim almadan poliçe yaptık. O yüzden biraz kendimize de batıralım çuvaldızı, biz de hatalıyız. Bundan sonrasına bakalım, tünelin ucunda bir ışık var. Türk sigorta sektörü için, paydaşlar için, sigortalılar için elimizden ne geliyorsa yapmamız lazım. Bugün tekrar uzlaşma, oturup tartışma ve mutabık kalma dönemi. Yıllardır bunu yapıyoruz, yapmaya da devam edeceğiz. Devletimiz, SEDDK‘mız, Birliğimiz, regülatörümüz, eksperlerimiz, tamircilerimiz, acentelerimiz, brokerlerimizle birlikte tüm sigorta sektörü olarak her zamankinden daha çok bir araya gelmek zorundayız. Sonuçta herkes bir şey yapmak zorunda ama, mutabık kalarak, anlaşarak birbirimizi çok kırmadan yapmak durumundayız.”
Bor Holding’le aramızda ten uyuşması oldu
Magdeburger Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, şirketin sermayedarı Bor Holding yönetimi ile ilişkilere de büyük önem veriyor. Sermayedarın da hikâyelerine inandığını ve aralarında bir ten, doku uyuşmasının olduğunu vurgulayan Hancıoğlu, “Bor Holding ile vizyonda mutabık kaldık. Sektörde 34 yıllık tecrübemle şunu söyleyebilirim ki; Bir şirketin başarısı için şirketin yönetim kadrosu ile sermayedar arasında mutlaka ten uyumu olmalı. Ten uyumu olduğunda başarı da arkasından mutlaka gelir” diyor. Sermayedarın gerektiğinde, ihtiyaç durumunda şirkete sermaye de koyabileceğini belirten Hancıoğlu, buna karşılık, sermaye ihtiyacı hasıl olmadan şirketin kârlı ve rasyolarının iyi olması için ellerinden gelen gayreti göstereceklerini dile getiriyor. Konu sermayedardan açılmışken, Hancıoğlu’na “Bor Holding’in hayat/emeklilik şirketi kurma planı var mı?” sorusunu sordum. Bunun sermayedarın vereceği bir karar olmakla birlikte Bor Holding’in alternatifleri değerlendirebileceğini belirten Hancıoğlu, “Bu konuda bir sürpriz olursa şaşırmayalım” diyor.
“40 yıl önce Magdeburger Sigorta’nın acentesiydim!”
Magdeburger Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu’nu yakından tanıyanlar, kendisinin acentelerin de çok sevdiği bir isim olduğunu çok iyi bilir. Magdeburger Sigorta’da göreve geldikten sonra acentelerle yakın temas içinde olmaya başlayan Hancıoğlu, kendisini ziyaret eden bir acente dostunun kendisine “40 yıl önce Magdeburger Sigorta’nın acentesiydim!” dediğini söylüyor ve şirketin acenteler tarafından da sevilen ‘sempatik’ ve ‘iyi’ bir şirket olduğunu ifade ediyor.
Oto sigortaları Türkiye’nin gerçeği
Oto sigortaları son yıllarda başta trafik sigortası olmak üzere Türkiye sigorta sektöründe de tartışma konusu. Sektörde bir çok şirket, oto branşının portföydeki payını azaltmaya çalışıyor. Ceyhan Hancıoğlu ise oto sigortaları konusunda farklı bir bakış açısına sahip. Oto sigortalarının Türkiye’nin gerçeği olduğunu vurgulayan Hancıoğlu, “Oto olmadan sigortacılık olmaz” diyor. Oto’nun artık, algoritmanın, yapay zekanın da katkı yaptığı bambaşka bir uzmanlık alanı olduğun altını çizen Hancıoğlu, “Oto branşında klasik kasko ve trafik ürünleri zaten olmazsa olmaz. Bununla birlikte, kaskoyu, trafiği ayrı ayrı ele almak, şirketin kâr/zararına katkısını olumlu olumsuz ayrıştırmak, sektör olarak satış çabalarımızı da artırmamız lazım” şeklinde konuşuyor.
Sigorta şirketleri olmadan reasürörler de olmaz!
Magdeburger Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, röportajımızda reasürörlere yönelik önemli mesajlar verdi. Reasürörlerin bu ülkenin ekosistemine güvenmeye devam etmeleri gerektiğini belirten Hancıoğlu, “Birbirimizi yıllardır çok iyi tanıyoruz, güvenmeye devam etsinler yeter. Reasürörsüz bir sigorta sektörü olamaz. Bizlersiz de onlar olamaz” diyor. Reasüransın en çok yangın ve mühendislik alanlarını etkilediği belirten Hancıoğlu, şunları söylüyor: “Bu sadece Magdeburger Sigorta’nın sorunu değil, tüm sektörün sorunu. En büyüğünden en küçüğüne kadar şartların değişmesinden hepimiz göreceli olarak az veya çok negatif etkileneceğiz Magdeburger Sigorta nispeten daha küçük bir organizasyon ve daha küçük bir reasürans anlaşması var, ama Magdeburger olarak ‘biz şunu yazmayacağız’ demeyeceğiz. Magdeburger Sigorta sektörün paydaşlarına destek vermek için elinden geleni yapacak ve her alanda kapasitesi dahilinde ciddi bir oyuncu olma yolunda kendini ortaya koyacak.”
Magdeburger Sigorta, dünyada 179 yıldır faaliyet gösteriyor
Magdeburger Sigorta, dünyada 179 yıldır sigortacılık sektöründe yenilikçi hizmet ve çözümleriyle faaliyet gösteriyor. 1844 yılında Almanya’nın Magdeburg kentinde kurulmuş. Kurulduğu dönemden itibaren dünyanın sayılı sigorta şirketleri arasına giren Magdeburger Sigorta, 1906 Büyük San Francisco depremi dahil Avrupa ve ABD’de pek çok felakette sigortalılarının yanında olmuş. Hancıoğlu’dan aldığımız bilgilere göre, şirketin Türkiye’deki serüveni de oldukça ilginç. Ülkemizde 40 yıllık geçmişi olan Magdeburger Sigorta’yı 90’lı yıllarda uluslararası sigorta devi Allianz bünyesine katmış. Ancak, daha sonra aktif olarak faaliyet göstermeyen şirketin lisansı sıfırlanmış. 2018 yılında Bor Holding tarafından, lisansı Allianz’dan satın alınan Magdeburger Sigorta, Türkiye sigorta sektöründe yetkin kadrosu, güçlü acente ağı, yenilikçi ürün ve hizmetleriyle faaliyetlerine devam ediyor.
Müziği seviyor; evde bateri çalıyor
Sıra geldi, Ceyhan Bey’i sigortacı, finansçı kimliği dışında tanımaya. Ceyhan Hancıoğlu’nu yakından tanıyanlar, kendisinin müzik tutkunu olduğunu ve bateri çaldığını bilir. Bu özelliği daha önce birkaç kez basında da yer aldı. Hatta son çalıştığı işyerinde de kendisinin bir bateri seti vardı. Bateri çalmaya Özel Saint Michel Fransız Lisesi’nde başlayan Hancıoğlu, bateri çalmayı hocası Salim Ağırbaş’tan öğrendiğini söylüyor. Ağırbaş’ın kendisinin üzerinde büyük bir etkisinin olduğunu ifade eden Hancıoğlu, evde bateri çalmaya devam ettiğini dile getiriyor. Hancıooğlu, aynı zamanda spora düşkün, gene sektörde de iyi bilindiği gibi koyu bir Fenerbahçe taraftarı. Fırsat buldukça Fenerbahçe’nin futbol, basketbol ve voleybol maçlarına gittiğini belirten Hancıoğlu, zaman zaman uzun yürüyüşler yaptığını söylüyor.
Hancıoğlu, 33 yıldır sektörde görev yapıyor
Ceyhan Hancıoğlu, 1984 yılında Özel Saint-Michel Fransız Lisesi’nin ardından 1988 yılında İstanbul Üniversitesi İşletme Bölümü’nden mezun olarak eğitimini tamamladıktan sonra, meslek hayatına ilk olarak 1990 yılında AGF Garanti Sigorta’da başladı. Beş yıl süreyle bu pozisyonda görev aldıktan sonra Teknik Grup Direktörlüğüne atandı. 1995-1997 yılları arasında Commercial Union Sigorta’da İstanbul Bölge Müdürü olarak görevini sürdürdü. 1997 yılından itibaren sırasıyla Emek Sigorta, Kapital Sigorta, Axa Oyak Sigorta, Şeker Sigorta ve Güven Sigorta’da Teknik Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yaptı. 2007 yılında Finans Sigorta’da Teknik ve Kurumsal Satış Genel Müdür Yardımcısı olan Hancıoğlu, 2008 yılında ERGO Sigorta Emeklilik ve Hayat Satış Genel Müdür Yardımcılığını üstlendi. 2009 yılında HDI Sigorta Teknik Genel Müdür Yardımcısı olarak atandı ve 2013 yılı itibariyle HDI Sigorta’da CEO olarak görevine devam etti. Görev aldığı süre boyunca şirketin dönüşümüne büyük katkı sağlayan Hancıoğlu, şirket satın alımlarında ve finansal büyüme hedeflerinin gerçekleştirilmesinde önemli rol oynadı.