23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Pandemi sigorta ihtiyaç ve çözümlerini yeniden şekillendiriyor

EY, Sigortacılık Sektörü 2021 Görünümü Raporu’na göre; küresel sigortacılık sektörünün pandeminin yarattığı değişimi; yeni normal ve farklı pazar ihtiyaçları doğrultusunda dönüşüm için bir fırsat olarak görmesi gerekiyor. EY Türkiye Finansal Hizmetler Sektör Lideri Damla Harman; “Sigorta şirketlerinin küresel ekonomik toparlanma sürecinden büyüyerek çıkmaları için yeni çözümler üretmeli. Ve değişen beklentiler karşısında kişiselleştirilmiş bir deneyim sunmaya hazır olmaları gerekiyor” dedi.

Uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi EY (Ernst & Young), sigortacılık sektörüne yön veren trendleri incelediği Sigortacılık Sektörü 2021 Görünümü Raporu’nun sonuçlarını açıkladı. Sektörün gelecek 18-24 aylık dönemde izleyeceği büyüme stratejilerini ortaya koyan rapor; pandeminin sosyal ve ekonomik etkileriyle tüketicinin sigortacılık ihtiyaçlarını değiştirdiğine işaret ediyor. Raporda sigorta şirketlerinin değişen beklenti ve artan talebi karşılamak için sundukları çözümleri yeniden şekillendirdikleri belirtilirken; hedef odaklı dönüşüm, müşteri odaklılık; çeviklik ve maliyet ve sermaye optimizasyonunun sektör liderleri için en önemli gündem maddeleri olduğu belirtiliyor.

Yeni ve yaratıcı iş stratejileri geliştirilmesi ihtiyacı var

Piyasa dinamiklerinin karmaşıklaştığı bir dönemde risk ve fırsatların iç içe geçmiş olduğunun ifade edildiği raporda; makroekonomik koşullar, jeopolitik gelişmeler, teknolojik ilerlemeler, demografik değişimler ve artan müşteri beklentilerinin sektörde yeni ve yaratıcı iş stratejileri geliştirilmesi ihtiyacını doğurduğuna işaret ediliyor. Sigortacılığın diğer sektörlerde yaşanan trend ve değişimlerden gittikçe daha fazla etkilendiği belirtiliyor.

EY Türkiye Finansal Hizmetler Sektör Lideri Damla Harman rapora ilişkin olarak şu değerlendirmeyi yaptı; “Sigorta şirketlerinin küresel ekonomik toparlanma sürecinden büyüyerek çıkmaları için yeni çözümler üretmeli; ve değişen beklentiler karşısında kişiselleştirilmiş bir deneyim sunmaya hazır olmalı. Bu doğrultuda atılması gereken adımların başında yalın ve esnek bir maliyet tabanı oluşturulması geliyor. Bu, sigorta şirketlerinin hem kısa vadede kârlılığını destekleyen bir etki yaratacak; hem de inovasyonlar ve sürdürülebilir büyüme için sağlam bir zemin hazırlayacaktır.”

M&A faaliyetlerinde artış

Rapora göre; küresel sigortacılık sektörünün pandeminin yarattığı değişimi, yeni normal ve farklı pazar ihtiyaçları doğrultusunda dönüşüm için bir fırsat olarak görmesi gerekiyor. Raporda, gelecek dönemde sektörde alternatif sermayenin çoğalması; ve sektör oyuncularının somut getiri ve sürdürülebilir büyüme hedeflemesi ile birleşme ve satın alma faaliyetlerinde artış yaşanabileceği ifade ediliyor. 

Dijitalleşme odağı

Raporda; gelecek dönemin sektör için halen pek çok belirsizlik barındırdığına ve sigorta şirketlerinin bu küresel ortamda ana değer önerileri; dağıtım yaklaşımları, işgücü stratejileri ve veri ve teknoloji altyapılarına bütünsel olarak yaklaşmaları gerektiğine vurgu yapılıyor. Pandeminin ivmelendirdiği dijitalleşme sürecine yönelik odağın korunması ile operasyonlarda çevikliğin daha da önem kazandığı belirtiliyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER