21 Mart 2025, Cuma
spot_img

Stratejik hamlelerle rekabetçi pozisyonumuzu güçlendireceğiz

Yeni nesil sigortacılık hizmetleriyle öne çıkan ve sektörün en genç şirketlerinden biri olan Hepiyi Sigorta, 2025 yılında büyümede daha da iddialı olacağının sinyalini verdi. 2025 hedeflerini paylaşan Hepiyi Sigorta Genel Müdürü Şenol Ortaç, oto sigortalarında lider olma yolunda kararlı adımlarla ilerlediklerini, dijital dönüşümde daha da hızlanacaklarını ve yurtdışında da açılacaklarını açıkladı. 

SİGORTAMEDYA ÖZEL

Henüz kurulalı 2.5 yıl olmasına rağmen büyüme performansı ile sektörde dikkatleri üzerine çeken Hepiyi Sigorta, 2025 yılına iddialı hedeflerle başladı. 14 Şubat Cuma günü İstanbul Çırağan Palace Kempinski’de düzenlediği basın toplantısında 2024 performansını açıklayan şirket, 2025 yılı hedeflerini de paylaştı. Hepiyi Sigorta Genel Müdürü Şenol Ortaç, sektördeki hızlı büyümelerine dikkat çekerken oto sigortalarında lider olma yolunda kararlı adımlar attıklarını açıkladı. Dijital dönüşüm ve hızlı hasar ödeme süreçleri gibi stratejik hamlelerle sektördeki rekabetçi pozisyonlarını güçlendireceklerini vurgulayan Ortaç, global pazarda büyümeyi hedeflediklerini de aktardı.

2023’te yüzde 180 büyüme kaydettik

2023’te yüzde 180 büyüyerek sektörün en hızlı büyüyen sigorta şirketi olduklarını söyleyen Ortaç, “Hepiyi Sigorta, oto sigortalarında önümüzdeki yıllarda karlı bir şekilde sektörün en büyük şirketi olacak. Bu, bizim için sadece bir hedef değil, aynı zamanda stratejik bir yol haritasıdır” dedi. Ortaç, şirketin yıllık 30 milyon teklif sunduğunu belirterek “Pazarın büyüklüğü ve şirketimizin sunduğu hizmetler, Hepiyi Sigorta’yı sektördeki en cazip oyunculardan biri haline getiriyor” diye konuştu. Aynı zamanda, Türkiye’de en çok vergi veren sigorta şirketi olduklarının altını çizdi.

Hedefimiz en hızlı hasar ödeyen şirket olmak

Hepiyi Sigorta Genel Müdürü Şenol Ortaç, sigorta sektöründe hızlı hasar ödemelerinin önemine dikkat çekerek sektördeki hasar ödeme sürelerinin yüksek olduğuna değindi. Ortaç, “Sektörün ortalama hasar ödeme süresi 46 gün. Ancak biz, 26 günde ödeme yapıyoruz ve hedefimiz bu süreyi 20 güne çekmek” dedi.

Yurt dışında büyümek istiyoruz

Hepiyi Sigorta’nın yurt dışına açılma hedefi olduğunu açıklayan Ortaç, “İlerleyen dönemde yurt dışında da bu iş modelini denemek istiyoruz. Bu yatırımlar satın alma veya yeni bir kuruluş şeklinde olabilir. Birkaç ülke üzerinde çalışmalarımız devam ediyor” diyerek şirketin yurt dışında büyüme planlarıyla ilgili ipuçları verdi. Ortaç, sigorta sektöründe global anlamda da iddialı olduklarını belirterek yurt dışı yatırımlarına ciddi bir şekilde odaklandıklarını dile getirdi.

Tüm branşlarda ruhsat sahibi olan nadir sigorta şirketlerinden biriyiz

Hepiyi Sigorta’nın, 27 Nisan 2022’de tüm branşlarda ruhsat alarak kurulduğunu hatırlatan Ortaç, şirketin Türkiye’de tüm branşlarda ruhsat sahibi olan nadir sigorta şirketlerinden biri olduğuna vurgu yaptı. Şirketin temmuz ve ağustos aylarında beş yüz milyon sermaye artırımı yaptığını aktaran Ortaç, “Hepiyi Sigorta, iki buçuk yaşında genç bir şirket olmasına rağmen, Doğan Grubu’nun en başarılı şirketleri arasında yer almıştır. Şirket, 2024 yılında Doğan Grubu’nun en başarılı şirketi seçildi. Şu anda 18 milyar TL’lik bir kasaya sahibiz” diye konuştu.

Kapımız herkese açık

Hepiyi Sigorta’nın acentelik vermeyi kolaylaştırdığını ve herkese kapısını açtığını söyleyen Ortaç, “Acentelik başvuruları cep telefonundan bile yapılabiliyor. Şirket, 27 Aralık’ta 8.000. acentesini açtı. Toplamda 17.800 acentemiz var. Yılı 17 milyar poliçeye kapadık. Sermayemiz 4 milyar liraya yaklaştı. Çalışanlarımıza ömür boyu çalışma garantisi veriyor ve bu taahhüdü sözleşmelere yazıyoruz. Hiçbir acentemizi kârsızlık nedeniyle kapatmıyor, tüm acentelerimize aynı komisyon oranını uygulayıp eşit davranıyoruz. Dijital satışlardan elde edilen müşteri komisyonlarını beş yıl boyunca acentelere veriyoruz. Bu sistem, acentelerin dijital satışlardan da kazanç elde etmelerini sağlıyor” dedi.

2023 yılında en çok vergi veren altıncı sigorta şirketi olduk

Türkiye genelinde ilçelerin yüzde 75’inde varlık gösterdiklerini söyleyen Ortaç, “Hepiyi Sigorta, Türkiye’nin en yaygın sigorta şirketi olarak sektörde öne çıkıyor. Ocak ve şubat aylarında üretim ve karlılık açısından başarılı bir performans sergiledik. Kasamızda 19,2 milyar TL bulunuyor ve 2023 yılında en çok vergi veren altıncı sigorta şirketi olduk. Sektördeki diğer şirketlere göre yüzde 50 daha verimli çalışıyor ve genel gider bölü yazılan prim oranında ilk sırada yer alıyoruz. Az insanla çalışarak ve teknolojiyi etkin kullanarak verimliliğimizi arttırıyoruz. Yılda 30 milyon teklif veriyor ve yaklaşık 3,7 milyon poliçe düzenliyoruz. Trafik sigortasında yüzde 87, kasko sigortasında yüzde 75 oranında teklif veriyoruz. 2200 anlaşmalı tamirci ve 550 sağlık kurumu ile geniş bir hizmet ağımız var. Sağlık kurumlarının çoğu özel hastanelerden oluşuyor” açıklamalarında bulundu.

Yüksek kar hedefliyoruz

Hepiyi Sigorta’nın büyüme grafiğiyle ilgili de açıklamalarda bulunan Ortaç, “Kuruluşumuzun ilk yılında kar ettik. İkinci yılda 1 milyar TL, üçüncü yılın 9 ayında ise 1,2 milyar TL kar elde ettik. 2025 yılı için de yüksek kar hedefliyoruz” şeklinde konuştu. Ortaç, şirketlerinin kısa sürede elde ettiği başarıların sürdürülebilirliğini sağlamak adına daha fazla yatırım yapacaklarını belirtti.

Teknoloji sigortacılığı dönüştürüyor

Ortaç, şirketlerinin sigorta süreçlerine entegre ettiği teknolojinin önemine de vurgu yaptı. “Şirketimiz sigortacılık ruhsatı olan bir teknoloji şirketi olarak sektördeki dijital dönüşümü hızla benimsedi” diyen Ortaç, şirketin hasar süreçlerinde otomasyon kullanarak önemli bir verimlilik sağladıklarını söyledi ve ekledi: “Günde 10.000 teklif veriyoruz, bunlardan hiçbiriyle elle müdahale etmiyoruz. Teknolojiyle, bu teklifleri daha hızlı ve doğru şekilde yönetiyoruz. Ayrıca, teknolojiyi kullanarak müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik çeşitli uygulamaları devreye soktuk.”

Sürdürülebilirlik bizim için çok önemli

Şirketlerinin çevre dostu uygulamalara büyük önem verdiğini belirten Ortaç, “Sıfır kağıtla çalışan bir sigorta şirketiyiz. Şirketimizde yalnızca iki ev tipi yazıcı var. Poliçeler ve belgeler tamamen dijital ortamda sunuluyor” dedi. Ortaç, sürdürülebilirliğin şirketlerinin temel değerlerinden biri olduğunu vurgulayarak gelecekteki tüm faaliyetlerde bu ilkeye sadık kalacaklarını söyledi.

İnovasyonu ön planda tutuyoruz

Ortaç, Hepiyi Sigorta’nın inovasyonu her zaman ön planda tutan bir şirket olduğunu ve bu doğrultuda müşterilere daha iyi hizmet verebilmek için sürekli yenilikler geliştirdiklerini belirtti. Teknolojiyi kullanarak sektördeki en hızlı ve verimli hizmeti sunmaya devam ettiklerini ve gelecekte sektördeki liderliklerini pekiştireceklerini söyledi. 

Sektörün geleceği parlak 

Sigorta sektörünün geleceğinin parlak görüldüğüne dikkat çeken Hepiyi Sigorta Genel Müdürü Şenol Ortaç, “Türkiye’nin sigorta pazarı, özellikle oto sigortaları alanında büyümeye devam ediyor. Türkiye’deki oto sigortaları pazarı, 10 milyar dolara ulaştı ve Avrupa’daki diğer ülkelerle karşılaştırıldığında büyüme potansiyeli yüksek. Türkiye’nin sigorta pazarı, yatırımcılar tarafından giderek daha fazla fark ediliyor. Yakın gelecekte Türkiye, sigorta sektöründeki potansiyeliyle en cazip ülkelerden biri haline gelecek” diye konuştu.

Eksper sayısı poliçe sayısıyla uyumlu olmalı

Türkiye’deki eksper sayısının artması gerektiğini savunan Ortaç, “Türkiye’de 1.500’e yakın eksper var ama bu sayı yetersiz. 2011’den bu yana yalnızca 150 yeni eksper atandı. Bu durum, hasar ödemelerinin gecikmesine neden oluyor” dedi. Ayrıca eksperlerin dosya kontrolünde zaman zaman yaşanan gecikmelerin sigorta şirketlerini olumsuz etkilediğini de sözlerine ekledi. Ortaç, teknolojik gelişmelerin eksperlerin iş yükünü hafifletmesi gerektiğini ve bu alandaki iyileştirmelere büyük önem verdiklerini ifade etti.

TSS büyümeye devam ediyor

Sağlık sigortaları hakkında konuşan Ortaç, her 10 kişiden birinin özel sağlık veya tamamlayıcı sağlık sigortası bulunduğunu belirterek “Tamamlayıcı sağlık sigortası, iyi hastanelerde tedavi olma imkanı sunuyor. Türkiye’de 9 milyon tamamlayıcı sağlık sigortası bulunuyor. Tamamlayıcı sağlık sigortası, bireysel olarak daha çok tercih ediliyor çünkü bütçe nedeniyle özel sağlık sigortasına erişim zor. Özel sağlık sigortası uzun süredir birkaç milyonlarda seyrediyor ve gelişmiyor. Tamamlayıcı sağlık sigortası ise büyümeye devam ediyor” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER