Sigorta Bilgi Merkezi’nin Ortak Veri Modeli (OVM) vizyonuna uygun olarak Hayat ve Ferdi Kaza Sigortası ürünlerinin yasal raporlama süreçlerini sisteme entegre eden AgeSA, mevzuata uyum sağlayan ilk şirket oldu.
Dijitalleşme konusunda yürüttüğü çalışmalarla iş süreçlerini iyileştirmeyi ve hızlandırmayı sürdüren AgeSA, Sigorta Bilgi Merkezi’nin Ortak Veri Modeli (OVM) vizyonuna uygun olarak Hayat ve Ferdi Kaza Sigortası (FKS) ürünlerinin yasal raporlama süreçlerini yeni raporlama sistemi olan OVM sistemine entegre ederek mevzuata uyum sağlayan ilk şirket oldu. Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM) tarafından proje için pilot şirket seçilen AgeSA, yeni sisteme geçiş yaparak iş süreçlerini yalınlaştırıp süreçteki IT bağımlılığını da azalttı. Ayrıca veri temizliği ve iş süreçlerinin iyileşmesi gibi faydalar da sağladı.
En doğru veriyi en kısa sürede müşteriye ulaştırmayı hedefledik
Proje hakkında konuşan AgeSA İş Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı A. Fahri Arkan, çevik yönetim yaklaşımı ile yürütülen proje kapsamında uçtan uca bütünleşik ve yalın bir yapı kurduklarını belirterek “Mevzuata uyum amacıyla yola çıktığımız projede, en doğru veriyi en kısa sürede müşteriye ulaştırmayı ve OVM gönderimleri ile mali tablo tutar karşılaştırmalarında yüzde 100 uyumu hedefledik. Zamanında gönderim yapısı oluşturduk, süreçteki manuelliği ortadan kaldırdık, sadelik yarattık. Bundan sonra da bilgi birikimimiz ve tecrübemizle sektörümüze öncülük etmeye devam edeceğiz.” dedi.