19 Kasım 2024, Salı
spot_img

Online alışverişi korkarak yapıyoruz

Siber güvenlik kuruluşu ESET, dünya genelinde gerçekleştirdiği Finansal Teknoloji (FinTech) araştırmasının “Online Alışveriş ve Bankacılık” bölümü ile ilgili sonuçlarını açıkladı. Araştırma sonuçlarına göre online (çevrimiçi) alışveriş yapan tüketicilerden yalnızca yüzde 29’u kendini oldukça güvenli hissediyor.

Siber güvenlikte dünya lideri olan ESET, FinTech Araştırmasının tüketici alanındaki Online Alışveriş ve Bankacılık bölümü ile ilgili; İngiltere, Amerika, Avustralya, Japonya ve Brezilya’da 10.000’den fazla kişinin katıldığı bir anket düzenledi. Araştırmaya katılanlardan, online alışveriş ve bankacılık ile ilgili görüş ve deneyimlerinin paylaşılması  istendi. Alınan cevaplar, pandemi döneminde e-ticaret ilgili durumu gözler önüne seriyor.

Kimlik avcılarından korkuluyor

Tüketiciler online alışveriş yaparken güvenlik konusunda tereddüt yaşıyor; tüketicilerin yalnızca yüzde 29’u online alışverişte ‘oldukça güvenli’ hissediyor. Yüzde 16’sı ise ‘fazla güvenli hissetmediğini’ veya ‘hiç güvenli hissetmediğini’ belirtiyor. Ancak dünya genelinde tüketicilerin yüzde 69’u düzenli olarak kullandıkları online mağazalardan birini taklit eden; kimlik avına yönelik bir e-postayı fark edebileceğini düşünüyor. Bu durum, kimlik avına yönelik e-postalarla ilgili bilgilerin medyada sık sık yer almasının neticesinde; konuyla ilgili genel farkındalığın arttığını gösteriyor. İnternet bankacılığında daha büyük bir güven söz konusu.

Dünya genelindeki katılımcıların yüzde 83‘ü banka hesaplarını online yönettiklerini belirtirken; bunlardan yüzde 24’ü bunu mobil bir uygulama üzerinden gerçekleştiriyor. Katılımcılardan yüzde 39‘u online bankacılık konusunda kendisini oldukça güvenli hissediyor. Bu durum dünya genelinde bankaların güvenlik ve müşteri güveni konusunda perakendecilerin önünde olduğunu gösteriyor.

Siber tehditlere karşı güvenliğin sağlanması önemli

ESET’in Ticaretten Sorumlu Başkanı Ignacio Sbampato; “Çevrimiçi alışveriş yaparken tüketicilerin üçte birinden daha azının oldukça güvenli hissediyor olması endişe verici. İnternet alışverişiyle ilgili mevcut güvenlik önlemleri konusunda müşteri farkındalığını artırmadığımız takdirde; insanlar ödeme ayrıntılarını riske atmaya devam edecektir. Bu nedenle, perakende satış yapanlar ve tüketiciler açısından işlemler sırasında; bu verilerin siber tehditlere karşı güvenliğinin sağlanması önemlidir. Müşterileri ve müşterilere ait verileri kimlik avı hırsızlarından; diğer kötü amaçlı kişilerden korumak hayati öneme sahip” diyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER