23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

‘Onarım Servisleri’ne gereken önem verilmiyor

Uluslararası Sigorta Fuarı ve Kongresi’nin ikinci gününde düzenlenen “Hasar Sonrası Hizmet Süreci” panelinde ise ‘hasar’ konusu masaya yatırıldı.

Moderatörlüğünü TOBB Sigortacılık Müdürü Mevlüt Söylemez’in yaptığı “Hasar Sonrası Hizmet Süreci” panelinin panelistleri arasında ise RS Servis Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı, Auto King Genel Müdürü Barbaros Özkök, ALC Servis Genel Müdürü Mahmut Şevluk, HGR Genel Koordinatörü Funda Saraç yer aldı. Fuarda konuşmacıların üzerinde durdukları ortak nokta Türkiye’de onarım servislerine gereken önemin verilmediği oldu.

RS Servis Yönetim Kurulu Başkanı: Sektörün geleceğini çok parlak görmüyorum

RS Servis Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı, konuşmasında müşterinin hasar servislerinden beklentisinin hız, uygun fiyat ve kalite olduğuna dikkat çekerek, “Üçü bir arada olur mu? Olur. Ama onarımcı firmaya gereken kıymet verilmezse bu üç unsurun biri yarım kalır. Ucuz fiyatla kaliteyi bir arada sunmak ancak onarımla mümkün olur. Bunun için de insan kaynağı ve yatırım lazım. Maliyetler nedeniyle insan kaynağı yetiştirmek sektörümüz için çok mümkün değil. Bu nedenle sektörün geleceğini de çok parlak görmüyorum” dedi.

Sektör olarak hep maliyetlerle çalıştıklarını belirten Ünaldı, “Şu an özellikle teknik personel yetiştirmek çok zor. İnsan kaynağını artırmamız gerekiyor. Yeni teknolojilere yatırım yapmamız lazım. Uygun fiyat onarımla olur diyoruz. Ama onarım firmalarına gereken önem verilmiyor diye düşünüyorum” diye konuştu.

ALC Servis Genel Müdürü Mahmut Şevluk: Onarım servisleri sigorta şirketlerinin çözüm ortağıdır

ALC Servis olarak onarımın ne kadar önemli olduğunu sigorta şirketlerine sürekli anlatmaya çalıştıklarını belirten ALC Servis Genel Müdürü Mahmut Şevluk, “Müşteri memnuniyetimizi dijitalleşerek kurmuş olduğumuz sistemler sayesinde onları her süreçte bilgilendirerek sağlıyoruz. Kişiler için araçları çok önemli. Bizde onları araçlarını bir emanet gibi görüyoruz. Bu nedenle aracın onarım süreci boyunca müşterilerimize sürekli bilgilendirme yapıyoruz. Biz geri dönüşümcü firmalar olarak çok önemsenmesek de aslında yaptığımız bu onarımlar sayesinde yıllık yaklaşık 2 milyon plastik atığın da önüne geçiyoruz” dedi. Şevluk, konuşmasında onarım servislerinin sigorta şirketinin çözüm ortağı olarak görülmesi gerektiğini belirterek, “Kur artışı ile birlikte onarımın ne kadar değerli olduğunu herkes anlamış oldu” diye konuştu.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER