Tüketim ve yatırım alışkanlıklarının değiştiği ve enflasyonun hayat pahalılığını zorladığı süreçte bireylerin varlıkları sigorta etmekten kaçınmalarının ciddi bir sorun haline geldiğini söyleyen Doğa Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Kırmızı, “Finansal okuryazarlığın belirli seviyelerde olduğu ülkemizde vatandaşların sigorta konusunda bilincinin arttırılması ve yaygınlaştırılması gerekiyor.” dedi.
Varlıların korunmasında etkin araçlardan biri olan sigorta, ekonomik koşulların ve enflasyonun tüketicileri zorladığı dönemlerde daha da önem kazanıyor. Ancak yapılan araştırmalara göre özellikle gelirin düşük, enflasyonun yüksek olduğu zamanlarda bireyler sigorta alışkanlıklarından vazgeçiyorlar. Bu noktada toplumsal düzeyde sigorta bilincinin arttırılması ve yaygınlaştırılmasının gerekliliği bir kez daha ortaya çıkıyor.
Finansal okuryazarlığın belirli seviyelerde olduğu ülkemizde vatandaşların sigorta konusunda bilincinin arttırılması ve yaygınlaştırılması gerektiğini belirten Doğa Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Kırmızı, “Tüketim ve yatırım alışkanlıklarının değiştiği, enflasyonun hayat pahalılığını zorladığı süreçte, bireylerin büyük zorluk ve emeklerle edindikleri varlıkları sigorta etmekten kaçınmaları veya sigorta ihtiyacını başka bir zamana ertelemeleri oldukça ciddi bir sorun haline geliyor. Çünkü bugün ertelediğimiz, görmezden geldiğimiz veya başımıza gelmez diye düşündüğümüz ne varsa istatistik olarak kanıtlanmıştır ki, başımıza gelmiştir.” dedi.
Sigorta sistemi sağlığımız ve varlıklarımız için her tür ürüne sahip
Kırmızı, doğal felaketlerin yaşandığı zamanlarda ekonomik koşulların da zor durumları perçinlendiğini, tarihte de birçok kez ekonomik zorlukların yanında afetlerin yaşandığını aktararak “Yaşanan bu zorluklar doğal olarak sağlığımızı da etkilemektedir. Nihayetinde sağlığımız en kıymetli varlığımız olmakta ancak sağlıklı olmanın kıymetini her zaman kaybetmeye başladığımızda anlamaktayız. Sahip olduğumuz varlıkları ekonomik darboğazlarda eskisine göre daha çok korumalı ve iş kaybına uğramamak adına sağlığımıza özen göstermeliyiz. Sağlıkla ilgili sorunlarımız olduğunda kaybımızı telafi edecek bir garantimiz olmalı. Hem sağlığımızın hem de varlıklarımızın başına gelebilecek her türlü riske karşı sigorta sistemi tüm önlemlerini ve ürünlerini hazırlamış ve yenilerini de beklemektedir. Her şey insanlar için, bunu unutmayalım.” diye konuştu.
Zor zamanlarda etik değerlere sahip çıkmak önemli
Doğa Sigorta olarak çevre, yeşil enerji, sağlık ve değerlerin korunmasını sağlayarak ve aynı zamanda etik değerleri merkeze koyarak sigortacılık faaliyetlerini yürüttüklerini dile getiren Kırmızı, “Akademik konularda İstanbul Topkapı Üniversitesi ile diğer çalışmalarda ise sivil toplum kuruluşları ile sosyal sorumluk projeleri yürütmekteyiz. Maalesef ekonomik zorluklar çoğu zaman sosyal görevlerimizi, topluma örnek olması gereken davranışları, çevre bilincini ve diğer normal zamanlarda önemsediğimiz yaklaşımları rafa kaldırıyor. Ancak biz bu davranış tarzını doğru bulmuyor, söz konusu değerlere özellikle bu zorlu zamanlarda dört elle sarılarak onları yüceltiyoruz.” ifadelerini kullandı.
Sigorta bilincinin arttırılması için şirketler de çaba göstermeli
Kırmızı, sigorta bilincinin arttırılmasının tek başına yapılacak bir devrim olamayacağına dikkat çekerek “Sigorta şirketlerinin de faaliyetleriyle alakalı bireylere değer katan özelliklerini anlatması gerekiyor. Doğa Sigorta olarak, ilkokul çağlarından üniversite son sınıfa kadar sigortacılıkla alakalı bilgi vermeye ve bilinç oluşturmaya devam ediyoruz. Hedef kitlesine yüksek değerde fayda sağlayacak sosyal projelere katkı sağlıyor, spordan sanata kadar birçok faaliyete destek sunuyoruz. Hedefimiz sektörde sadece hacimle büyümek değil aynı zamanda değerlerimize de en çok sahip çıkan kurum olarak yola devam etmektir.” dedi.