Topladığı primleri faizsiz enstrümanlarda değerlendiren Neova Sigorta, bu yılsonunda 20 milyon TL kâr bekliyor. Şirket, yılsonunda hasar yapmayan müşterilerine ödenen primden yüzde 2-3 gibi bir oranı iade edecek.
Bu yıl faaliyette olduğu 5’inci yılı tamamlayan Neova Sigorta, yılsonunda 20 milyon TL kâr, 300 milyon TL prim üretimi bekliyor. Şirket elementer branşta yüzde 1.5 pazar payı ile 16’ncı sırada bulunuyor.
Neova Sigorta, özellikle faize duyarlı kesime yönelik faaliyet gösteriyor. Şirket bu yıl elde ettiği kârın belli bir kısmını hasar yapmayan müşterisine iade edecek. Sektördeki diğer şirketlerden hizmet anlamında bir farkları olmadığına dikkat çeken Neova Sigorta Genel Müdürü Özgür Koç, “Benim sunduğum ürünü Türkiye’deki herkes alabilir. Farkımız şu: Topladığımız primleri faizsiz yatırım araçlarında değerlendiriyoruz ve kâr ettiğimizde bunu müşteriye dağıtıyoruz” diye konuştu. Bugüne kadar yurtdışında uygulandığı şekliyle ‘tekafül sigortacılığı’ olarak adlandırılan uygulama, Meclis’te bulunan yeni Bankacılık Kanunu’nun yasalaşmasıyla ‘Katılım Sigortası’ olarak adlandırılacak. Bu konuyla ilgili olarak Özgür Koç, “Tekafül Arapça bir isim. Bankacılıkta literatüre giren ‘katılım’ sigortası kullanılarak Türkçeleştirilmiş olacak” dedi.
‘Ortaklık teklifleri geliyor’
Uygulamanın kanunda yer almasıyla birlikte, bu alanda faaliyet göstermek isteyen yabancıların sektöre ilgisinin artacağına dikkat çeken Koç, özellikle Malezya ve Ortadoğu’dan gelenler olduğunun konuşulduğunu söyledi. Kendilerine ortaklık teklifleri de geldiğini anlatan Koç, ancak stratejik olarak ortaklık düşünülmediğini, grubun şirketi büyütmek istediğini kaydetti.
Diğer şirketlerden hizmet farkımız yok Neova Sigorta’nın sektördeki diğer şirketlerden ürün ve hizmet anlamında farklı olmadığını vurgulayan Koç şunları söyledi: “Acente ve müşterilere şu ana kadar ‘tekafül üsulu çalışıyoruz’ diye bir pazarlama yapmadık. Çünkü, müşteri açısından bakıldığında normal sigorta şirketi ile faizsiz sigorta şirketi arasında hizmet açısından bir fark yok. Ancak, 2015’ten sonra katılım sigortacılığının önemli bir farklılığı olan müşteriye prim iade sisteme çalışmaya başlayacak. Biz hasarı olmayan müşterilerimize prim iadesi yapacağız. Bu diğer firmalardan önemli bir farklılık.”
Ne kadar ödeyecek?
Özgür Koç, müşterilere yapılacak prim iadesinin ne kadar olacağıyla ilgili olarak da şu bilgileri verdi: “Rakam cüzi olacak ama sonuçta şu ana kadar yapılmamış bir uygulama. Primin yüzde 2-3’ü olacak şekilde bütçeliyoruz ama sene sonunda çıkacak kâra bağlı. Oranı yönetim kurulu belirleyecek.”
100 poliçenin 70’i hasarlı
Sektörde ortalama her 100 poliçenin 70’i şirkete hasar olarak dönüyor. Hasar/prim oranının Neova’da da yaklaşık sektördeki gibi olduğunu kaydeden Koç, “Buna genel gider ve acente komisyonlarını da eklerseniz sektör düşük kâr marjıyla çalışıyor. Biz sektör ortalamasının üzerinde bir kâr marjıyla çalışıyor olmamıza rağmen, iade miktarı büyük olmayacak. Ama sonuçta olacak. Bunun da bize getireceği pozitif bir etki olacak. Müşteride liyakat oluşturacaktır” diye konuştu.
Koç, müşterilerin hasar oranlarıyla ilgili şu bilgileri verdi: “Ortalama kaskoda müşterilerin yüzde 30’u dosya açtırıyor. Yani 100 kaskonun 30’u hasar oluşturuyor. Trafikte ise oran yüzde 4-5’lerde ama trafikte hasar oranları çok yüksek. Bedeni hasarlar sektörün en önemli kalemlerinden biri. Yangın ve diğer branşlarda yüzde 1’lerin altına düşer.”
Prim fiyatları düşüyor
Şirketin 2015 yılı hedefi ise 450 milyon TL prim üretimi, 20 milyon TL kâr etmek. Kâr hedefinin 2014 yılı ile aynı kalmasıyla ilgili Koç, “Çünkü, prim fiyatları düşüyor. Özellikle motor sigortalarında. Primlerdeki düşüş 2015’te de devam edecek. O yüzden kârlılık hedefimiz aynı” dedi.
Masraf yönetimi kâr ettirdi
Sigorta sektörünün en büyük problemi kârlılık. Henüz beş yıllık bir şirket olan Neova, kâra geçti. “Tekafül açılımı mı kâr getirdi? Nasıl kâra geçtiniz?” sorusunu Koç şöyle yanıtladı:
“Öncelikle masraf yönetimi etkili oldu. Tabi bankanın da katkısı oldu. Şu anda satışlarımızın yüzde 80’i acente, yüzde 20’si bankadan. Kârlılığa gelince, sektörde genel gider ortalaması yüzde 8 seviyesinde. Bizde sektör ortalamasında bu oran. Ancak, biz kendi kategorimizdeki şirketlere göre daha iyiyiz. Çünkü, bizim masraf yönetimimiz daha iyi. Daha az personelle çalışıyoruz. Biz sistemi çalıştırıyor. Teknolojiye ağırlık vermeye çalışıyoruz. Öte yandan, masraf yönetimi sadece genel gider değil. Hasar tarafında da yani sahada da etkiliyiz. Anlaşmalı servisleri sürekli kontrol eden uzmanlarımız var. Risk seçimine dikkat ediyoruz.”
Kazakistan ve Azerbaycan gündemde
Neova Sigorta, önümüzdeki yıllarda yurtdışı faaliyetlerine de ağırlık vermeyi planlıyor. Bu konuda şirketin ortağı Kuveyt Türk’ü takip etmek istediklerini belirten Özgür Koç, “Grubumuzun olduğu bölgelere gitmek bizim için daha avantajlı. 1-2 yıl incelemeler yapacağız. Kazakistan ve Azerbaycan gündemimizde, inceleyeceğiz” dedi.
Ödeme iki şarta bağlı!
Tekafül yani yeni adıyla Katılım Sigortası’nda müşteriye prim iadesi yapılabilmesi iki şarta bağlı. Birincisi, şirket kâr etmeli. İkincisi, müşterinin hasarı olmamalı. Müşteriler, iki yıl içinde hak ettikleri parayı alma hakkına sahipler. Neova Sigorta müşterileri, şirketin internet sitesinde TC numarası ve poliçe numarası ile arama yaparak prim iadesine hak kazanıp kazanmadığını öğrenecek.
Dağıtım kanalının yüzde 80’i acente
Kuveyt Türk, Albaraka ve Türkiye Finans’la çalışan Neova Sigorta’nın 970 acentesi var. Ayrıca, bin 200 civarında da anlaşmalı servisi bulunuyor. 10 bölge müdürlüğü olan şirketin, toplam çalışan sayısı ise 165. Genel Müdür Özgür Koç’un verdiği bilgiye göre, üretimin yüzde 80’i acentelerden, yüzde 20’si ise bankalardan geliyor.
Meyve ağaçları dikiyor, gelir öğrencilere verilecek
Neova Sigorta, sosyal sorumluluk projeleri kapsamında Konya ve Kayseri’de ceviz ve vişne ağaçları dikti. Kaymakamlık ve İl Tarım Müdürlükleri ile birlikte yürütülen projede, Neova ağaç fidelerini temin ediyor. İl Tarım Müdürlüğü de bu ağaçların bakımını üstleniyor. Daha sonra bu ağaçlardan elde edilen meyvelerin satışından elde edilecek gelir, o bölgedeki okullara aktarılacak.
Bu projeyle ilgili olarak Özgür Koç, “Sürekliliği olan bir proje olsun istedik” dedi. Şirket, Soma’ya da Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) ile süren görüşmelerin ardından 1 milyon TL bağış yapmış olacak.
HAYATIMIZ SİGORTALI