2 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

Müşteri ile acenteyi buluşturan proje: Agent Değil Acente

Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar, yeni projeleri ‘Agent Değil Acente’ ile ilgili; “Sigortalılarımız ile acentelerimiz online’da buluşuyor. Sigortalılarımızın ihtiyaçlarına herhangi bir çağrı merkezi Agent’ı değil; risk işinin uzmanı, kendi seçtikleri acenteleri çözüm buluyor” dedi.

Hem yurt içi hem yurtdışında dijital hamle yapan Quick Sigorta, dijitalde yine bir ilke imza atıyor! Tamamen Quick Sigorta tarafından geliştirilen dijital alt yapılar sayesinde müşteriler ve acenteleri online ortamda buluşturuyor!

Projenin detaylarını anlatan Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar, “Agent Değil Acente projesi 1.5 yıldır üzerinde çalıştığımız bir projeydi. Geçen Mart ayında pandeminin ilk haftasında Agent değil Acente projemizin ilk etabı olan, “Evdeyiz, Hizmetinizdeyiz” yazılımımızı devreye almıştık. Sigortalı ve acentelerimizi evlerinden çıkmadan online ortamda buluşturmayı amaçlayan bu uygulama sayesinde; sigortalımız evde, acentemiz evde ama hizmetlerimiz aksamadan devam etmişti” dedi.

‘Machine learning’ teknolojileri

“Şimdi projenin 2. fazı olan ‘Agent Değil Acente’ uygulamamızı yine evlere kapandığımız bu dönem hayata geçirdik” diyen Yaşar şunları söyledi: “Agent Değil Acente projemiz ile Quick Sigorta olarak gerçek çoklu kanal deneyimini daha ileri aşamaya taşıyarak, dijital deneyimine dönüştürmeyi amaçlıyoruz. Agent Değil Acente sistemimiz, web sitemize gelen ve analiz ettiğimiz davranışlarından bir uzmana ihtiyacı olduğunu anladığımız sigortalımızı fark edip; ona bir uzman desteği isteyip istemediğini soruyor. Ve tamamen Quick Sigorta bünyesindeki Insurtech firmamız ile geliştirdiğimiz ‘machine learning’ teknolojileri sayesinde sigortalımız ile ona en uygun kriterdeki acenteleri eşleştiriyoruz.”

Gerçek ‘omni channel’ deneyimi

Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar

Yaşar, “Sigortalımız acentelerin bu proje için çekilmiş videolarına ve diğer tüm detaylarına, fotoğraflarına, konumlarına ulaşabiliyorlar. Sanki bu pandemi dönemimde acentenin ofisinden içeri girmişçesine ya da acentemiz; sigortalımızı evinde ziyaret etmişçesine her iki taraf online ortamda eşleşiyor. Sigortalımız sonra kendine en uygun olduğunu düşündüğü acentesini kendi seçiyor. Böylece sigortalımıza adını bilmediği, yüzünü görmediği, herhangi bir çağrı merkezi agenti değil; konusunda uzman, kendi seçtiği bir acente tarafından hizmet ediliyor. Projenin ismi de buradan geliyor, Agent Değil Acente! Biz ilk günden itibaren acentelerimize, onlarla birlikte dijitalleşme yönünde adımlar atacağımızı söylemiştik. Bu sistemle sigortalılarımıza, acentelerimiz sayesinde gerçek ‘omni channel’ deneyimini yaşatıyoruz.  Projemiz ile dijital ve geleneksel yöntemlerin artılarını birleştirerek, var olan iş modelinin verimliliğini arttırdık” diye konuştu.

Yaşar, “Projemizi geçen hafta açmamıza rağmen ilk günden itibaren hem müşterilerimizden hem de acentelerimizden yoğun ilgi gördü. Çok sayıda müşterimiz acentelerimizin ile online ortamda buluştular” bilgisini de paylaştı.

EFMA yakından ilgilendi

Projenin ilk fazının yurtdışından da oldukça ilgili gördüğünü belirten Yaşar, “Dünyanın en büyük kâr amacı gütmeyen bankacılık ve sigortacılık kuruluşu olan EFMA, projemiz ile yakından ilgilendi. Şu an dünyada örneği olmayan bu uygulamayı bir ‘case study’ olarak üye kuruluşları ile paylaşmamızı istediler. Biz de bu sayede Japonya’nın en büyük Sigorta şirketlerinden olan Dai-ichi Life firması ile hem Agent Değil Acente projemizle müşterilerimize sunduğumuz omni channel deneyimini; hem de Avrupa’da bir Türk sigorta şirketi kurmayla ile ilgili planlarımızı değerlendirdik” dedi.

8 milyon yeni müşteri

Quick Sigorta Bütünleşik Pazarlamadan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Pınar Güzey

Quick Sigorta Bütünleşik Pazarlamadan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Pınar Güzey ise; “Pandemiden dolayı, Türkiye’de bugün 8 milyon yeni kredi kartı ilk defa internette kullanılmaya başlandı. E-ticaret arttı, online kanalların kullanımı arttı. Bu kimse için sürpriz olmadı. Özellikle pandemi döneminde online kanallara alışık olmayan bir müşteri kitlesi ortaya çıktı. Burada önemli olan, firmalar bu 8 milyon yeni müşteriye nasıl hizmet etti, nasıl bir müşteri deneyimi sundu? Web siteleri ve teknik alt yapıları buna hazır mıydı? Bu sorular çok kritikti. Biz geliştirdiğimiz Agent Değil Acente projemizle web sitemize gelen; belki de pandemiden dolayı ilk defa online’dan poliçe satın almaya çalışan fakat satın alma sürecinde bir uzmana ihtiyacı olduğunu anladığımız sigortalımızı; ona en uygun uzman acentemiz ile eşleştiriyoruz” diye konuştu.

Güzey, “Eskiden en uygun acente en yakın acenteyken, burada hemşerilik kriterinden, o branştaki deneyime kadar çok sayıda arkada çalışan algoritma var. Böylece sigortalımız evinden çıkmadan, uçtan uca kesintisiz bir hizmet alıyor. Acentemiz ise pandemi de en büyük sıkıntılarından olan, yeni müşteriye ulaşma problemini çözmüş oluyor. İlk fazı ile bu sene hem yurt içinde finans sektörünün en önemli ödüllerinden olan Sardis’ten hem de yurt dışından ödül alan projemizin yine sektörde çok ses getireceğine inanıyoruz” açıklamasını yaptı dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER