Sigorta şirketleri hayata geçirdikleri mobil uygulamalar sayesinde hem dijital dünyadaki etkinliklerini artırırken, hem de sigortalı ve acentelerinin hayatlarını kolaylaştırmayı hedefliyor. Öyle ki uygulamaların sigortalılar için sağladığı kolaylık ve hizmet çeşitliliği dijital platformların sigorta şirketleri açısından önemli bir satış kanalı haline gelmesine de neden oldu.
SİGORTAMEDYA ÖZEL
Sigorta şirketleri son yıllarda özellikle dijitalleşme alanında yaptıkları yatırımları artırdılar. Tüketicilerin ve acentelerinin hayatlarını kolaylaştırmak isteyen şirketler, uygulamaya aldıkları mobil uygulamalar sayesinde hem tüketiciye daha da yakınlaşırken hem de sundukları mobil hizmetler sayesinde onların hayatını önemli ölçüde kolaylaştırıyor. Sigorta şirketleri açısından son dönemde önemli bir satış kanalı haline de gelen mobil uygulamalar, özellikle tüketicilerden gelen geri bildirimleri ve kullanıcı alışkanlıklarını da dikkate alarak sürekli olarak yenileniyor. Sigorta şirketlerinin uygulamaları sayesinde kullanıcılar, kasko, trafik, DASK, sağlık ve seyahat sigortalarına hızlıca erişerek poliçeleriyle ilgili tüm detayları görüntüleyip süreçleri kolaylıkla yönetebiliyor. Şu anda tüm sigorta şirketleri mobil uygulamalarını değişen tüketici alışkanlıklarına göre yeniden tasarlıyor ve dijital platformları gelecekte oldukça gelişecek bir kanal olarak değerlendiriyor.

Kullanıcı deneyimini iyileştiren bir dijital dönüşüm yaklaşımını benimsiyoruz
HDI Fibaemeklilik, mobil uygulamasını kullanıcı alışkanlıklarına göre tamamen yeniledi. Tüm bireysel emeklilik ve sigorta işlemlerinin tek ekrandan gerçekleştirilebildiği uygulamanın hızlı, sade ve kullanıcı dostu arayüzü işlem sürelerini kısaltıyor. Sektörün ihtiyaç duyduğu farklı özelliklerle ve müşteri geribildirimlerinden elde edilen iç görülerle yenilenen mobil uygulama, HDI Fibaemeklilik’in kurumsal kimliğine uygun modern tasarımıyla ve adım adım yönlendirmelerle kullanıcılarının hayatını kolaylaştırıyor.
Fon dünyasında fark yarattık
Hali hazırda fon dünyasında fark yarattıklarını ifade eden HDI Fibaemeklilik Genel Müdür Yardımcısı Erhan İleri, dijitalde de fark yaratmayı hedeflediklerinin altını çizerek ekledi: “Teknolojiyi takip ederken sektörün ve katılımcıların ihtiyaçlarına yanıt veren ve kullanıcı deneyimini iyileştiren bir dijital dönüşüm yaklaşımını benimsiyoruz. Mobil uygulamamızın sunduğu kullanıcı deneyiminin her aşamasında sadeleşmeye ve yönlendirici olmaya odaklandık. Tüm bireysel emeklilik, hayat ve sağlık sigortası işlemlerini tek platformda toplayarak kullanıcılarımızın finansal kararlarını daha bilinçli, hızlı ve kolay şekilde alabilmelerini amaçladık. Önümüzdeki dönemde de sigorta ve BES işlemlerini teknolojinin desteğiyle kullanıcıların günlük yaşamına daha fazla entegre etmeye devam edeceğiz” dedi.
FOTO: DOĞA1 DOĞA 2,

Mobilim DOĞA’da ile acentelerin günlük iş süreçleri hızlanıyor
Doğa Sigorta, acentelerinin operasyonel süreçlerini kolaylaştırmak ve iş verimliliğini artırmak amacıyla geliştirdiği yeni mobil uygulaması “Mobilim DOĞA’da” ile dijitalleşme hamlesine hız kazandırıyor. Uygulama sayesinde acentelerin günlük iş süreçlerini daha hızlı ve etkin bir şekilde yönetmeleri hedefleniyor. “Mobilim DOĞA’da” uygulaması, kullanıcı dostu ara yüzüyle dikkat çekerken teklif ve poliçe üretiminden üretim hedeflerinin takibine, hasar süreçlerinin izlenmesinden kampanya duyurularına kadar birçok işlevi tek bir platformda topluyor. Böylece hem zaman tasarrufu sağlanıyor hem de operasyonel süreçlerin kalitesi artıyor.
Konuya ilişkin değerlendirmede bulunan Doğa Sigorta Genel Müdürü Coşkun Gölpınar, “Mobilim DOĞA’da” uygulamasının, şirketin dijitalleşme vizyonunun somut bir örneği olduğunu ifade etti. Gölpınar, 2025 yılında teknoloji ve dijital projelere yoğun şekilde yatırım yaptıklarını, 2026 yılında da acente ve kurum operasyonlarını destekleyecek yenilikçi uygulamaların hayata geçirileceğini belirtti.

Sompo Mobilo kullanıcı dostu tasarımı ile yenilendi
Sompo Sigorta, Sompo Mobilo uygulamasını tamamen yenileyerek, dijital sigortacılık deneyimini bir adım daha ileriye taşıdı. Yenilenen Sompo Mobilo; modern arayüzü, hızlı hasar bildirim süreci, anlık poliçe yönetimi ve entegre harita desteği ile sigorta işlemlerini her zamankinden daha kolay hale getiriyor. Uygulama sayesinde kullanıcılar, kasko, trafik, DASK, sağlık ve seyahat sigortalarına hızlıca erişerek poliçeleriyle ilgili tüm detayları görüntüleyip süreçleri kolaylıkla yönetebiliyor. Kullanıcı dostu tasarımı ve gelişmiş teknolojik altyapısıyla Sompo Mobilo, sigortacılığı daha erişilebilir ve güvenilir bir deneyime dönüştürüyor. Sompo Mobilo’nun yenilenen arayüzü, kullanıcı dostu tasarımı sayesinde sigorta işlemlerini daha pratik hale getiriyor. Kullanıcılar, tüm poliçelerine tek bir sayfa üzerinden erişerek sigorta teminatlarını görüntüleyebiliyor, poliçe detaylarını kolayca yönetebiliyor ve ihtiyaç duydukları her an işlemlerini zahmetsizce tamamlayabiliyorlar. Ayrıca, sigortalılar hızlandırılan hasar bildirim süreci ile herhangi bir hasar durumunda anında bildirim yaparak, süreçlerini çok daha pratik ve şeffaf bir şekilde takip edebiliyorlar.

Dijital platformlarımız en hızlı büyüyen dağıtım kanalı haline geldi
Anadolu Sigorta, mobil uygulama platformu Sigortam Cepte’yi en kullanıcı dostu ara yüzlerle sürekli güncelliyor ve geliştiriyor. 2024 yılında Anadolu Sigorta’nın devreye aldığı dijital yatırımlara değinen Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Tuğtan, geçtiğimiz yılın değerlendirmesini yaptığı bir açıklamasında şu bilgileri vermişti: “2024 yılı üçüncü çeyreğinde dijital platformlarımız üzerinden yapılan satışların, önceki yıla kıyasla 3,5 katından fazla oranda bir büyüme kaydetmesiyle, dijital platformlarımız şirketimiz dağıtım kanalları arasında en hızlı büyüyen kanal haline geldi ve yaklaşık 560 Milyon TL üretim dijital kanallarımız üzerinden gerçekleşti. Dijital platformlarımız ile etkileşimi tercih eden ve iş ortaklarımız ile müşterilerimizden oluşan 1 milyona yakın paydaşımıza Sigortam Cepte ve Sağlığım Cepte mobil uygulamalarımız, web platformlarımız ve Çağrı Merkezimiz üzerinden farklı bir deneyim ile ayrıcalıklı hizmet sunuyoruz.”

Türkiye Sigorta mobil uygulamasını 6 milyon kişi indirdi
Türkiye Sigorta, müşteri odaklı yaklaşımını dijital platformlarına da taşıyor. Bireysel Emeklilik, Tamamlayıcı Sağlık Sigortası, Kasko ve Seyahat Sağlık Sigortası gibi ürünleri mobil uygulamasına entegre eden Türkiye Sigorta, kullanıcılarına dijital ortamda kolay bir deneyim sunuyor. Günlük ortalama 200 bin ziyaretçiye sahip olan uygulama, geçtiğimiz yıla göre kullanım oranını yüzde 125 artırarak toplamda 6 milyon indirme sayısına ulaştı. Bir mobil uygulamanın ötesinde, 28 marka ve 36 farklı hizmetle kullanıcı dostu bir uygulama deneyimi sağlıyor. Uygulama, kullanıcıların sadece görüntüleme yapmakla kalmayıp sigortacılık işlemlerini de kolaylıkla gerçekleştirmelerini sağlıyor. Uygulamanın yeni fonksiyonları hakkında açıklamalarda bulunan Türkiye Sigorta Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Çiğdem Kılıç, “Uygulamamızda yapılan güncellemelerle, müşterilerimiz sigorta işlemlerini hızlıca tamamlayabiliyor. Birikim detaylarını görüntüleme, ara ödeme yapma, hediye BES, katkı payı değişikliği, ödeme vadesi işlemleri, sağlık, araç ve konut poliçelerinin görüntülenmesi gibi işlemler artık kolayca yapılabiliyor. Ayrıca, online doktor randevu hizmeti ile sağlık sigortası kullanıcıları, hastaneye gitmeden istedikleri yerden sağlık hizmetine ulaşabiliyor” dedi. Yapılan geliştirmelerin etkilerini de paylaşan Kılıç, “2024 yılı itibariyle sağlık grup ve bireysel tekliflerinin mobil uygulama üzerinden poliçeleşmesiyle 3 bin 279 poliçe yaparak, 50 milyon TL’lik bir tahsilat gerçekleştirdik. Sağlık tazminat taleplerinin yüzde 94,4’ü de mobil uygulama üzerinden alındı, bu da ödeme süreçlerinde büyük bir verimlilik sağladı” diye konuştu.

Mapfre Go aktif kullanıcı sayısı sürekli artıyor
Mapfre Sigorta Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Yıldırım Türe, dijital dönüşüm hedefleri doğrultusunda önemli bir adım atıldığını belirterek, ”Mapfre Go platformunun sigorta sektöründe dijitalleşme açısından önemli bir kilometre taşı. Platformun aktif kullanıcı sayısı 320.000’e ulaştı” dedi. Sadakat programları ile müşteri memnuniyetini artırma konusunda Mapfre Sigorta’nın başarısına dikkat çeken Türe, “Gastro Club devreye girdiği tarihten itibaren, 50.000 işlem yapıldı ve toplamda 26 milyon TL’lik indirim sağlandı. Bu programın büyük bir etkisi olduğunu ve müşterilerin çok memnun kaldığını görüyoruz” dedi.
Hangi şirketin hangi uygulamaları var
Quick Sigorta : Quick Sigorta
Allianz Türkiye; Allianz’m
AXA Sigorta: AxaFİT
Mapfre Sigorta: Mapfre Go
AgeSA: AgeSA Mobil
Anadolu Hayat Emeklilik: AHE Mobil
Sompo Sigorta: Sompo Mobilo
Doğa Sigorta: Mobilim Doğa’da
Anadolu Sigorta: Sigortam Cepte, Sağlığım Cepte
Aksigorta: Aksigorta Mobil Uygulaması
Katılım Emeklilik: Katılım Cep
Metlife: Metlife Cepte
Türkiye sigorta: Türkiye Sigorta Mobil Uygulama
Neova Sigorta: Neova Mobil



SİGORTA ŞİRKETLERİ YETKİ VERDİKLERİ ACENTELERE ZORUNLU TRAFİK SİGORTASI KESTİRMESİNLER HATA KODU KOYSUNLAR TRAFİK SİGORTASINDAN ACENTELERE DESTEK OLMASINLAR PARA KAZANDIRMASINLAR MOBİL UYGULAMADAN TRAFİK SİGORTASI SATSINLAR SONRA TRAFİK SİGORTASINDA HASARDAN DOLAYI ZARAR EDİYORUZ DESİNLER ZARAR EDERSİNİZ MOBİL UYGULAMADAN ALINAN TRAFİK SİGORTALARINA BAKSINLAR YÜZDE 80 İ HASARLI POLİÇE SİZ BU KAFAYLA GİDİN ŞİRKETLER YETKİ VERDİĞİNİZ ACENTELERE SIRTINIZI DÖNÜN MOBİLDEN SATIŞ YAPARSINIZ