Türk ekonomisinde yaşanan dalgalanmanın sigorta sektörüne etkisini yönelik tespitlerde bulunan Generali Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan, “2015’te sigorta sektörü belirsiz ve zorlu şartlarda yol kazası yaşasa bile yılı, hafif sıyrıklarla tamamlayacak” dedi.
Generali Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan’ın basın mensupları ile sigorta sektörüne dair fikirlerini paylaştığı sohbet toplantısı, 10 Mart 2015 tarihinde Hilton İstanbul Bosphorus’da gerçekleşti. Ayhan, toplantıda son dönemde Türk ekonomisinde yaşanan dalgalanmanın sigorta sektörüne etkisi, sektörde 2015 yılına dair beklentiler, değişen dünyada sigorta sektörünün evrilen yüzü ve Generali Sigorta’nın bu değişimi nasıl yönettiğine yönelik önemli tespitlerde bulundu.
Sohbet toplantısında öncelikli olarak Türk ekonomisinde son dönemde yaşanan gelişmelere değinen Ayhan, “Dış dünyadan gelen etkiler; petrol fiyatlarında yaşanan değişimler, Çin ekonomisinin yavaşlaması, Orta Doğu’nun jeopolitik riskleri, Avrupa’nın toparlanma çabaları, Rusya-Ukrayna krizi ve Fed’in açıklamaları ile Türkiye’nin koşullardan kaynaklanan kurda yaşanan ani yükseliş ve Haziran ayında yapılacak seçimlerin yarattığı belirsizlik ekonominin aktörlerini derinden etkiliyor. Büyük felaketlerde maliyet paylaşımı, sosyal refaha katkı ve fonlarla devleti destekleyen sigorta sektörünün GSMH’nın 40 katı kadar teminat verdiği göz önüne alındığında ekonomideki önemi 2015 yılında daha net anlaşılacaktır. 2015 yılında sigorta sektörü belirsiz ve zorlu şartlarda yol kazası yaşasa bile hafif sıyrıklarla atlatacaktır” dedi.
Kurun etkisi 6 ay içerisinde görülür
Son dönemde yaşanan kur artışına vurgu yapan Ayhan, “Sigorta sektörü konservatif bir sektör olduğundan kurda yaşanan dalgalanmalardan direkt olarak etkilenmez. Gelişmeler genel anlamda 6 ay içerisinde etkisini göstermeye başlar. Bunun yanında sektör, Türkiye’de en çok Avrupa kökenli markaların tercih edilmesine bağlı olarak hasar durumunda yedek parça kaynaklı giderlerinden dolayı euro kaynaklı artışlardan etkileniyor” ifadelerini kullandı.
Ocak 2015 dönemi itibariyle bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 10,8 büyüyen sektörün reel olarak yüzde 3,3’lük bir gelişme gösterdiğini söyleyen Ayhan, Generali Sigorta’nın ise sektör ortalamasının çok üzerinde bir başarı grafiği sergileyerek 2014’ün aynı dönemine göre yüzde 88,5’lük bir büyüme kaydettiğini sözlerine ekledi.
Bilinçli küçülmenin ardından gelen kontrollü büyüme
2010-2013 yılları arasında Generali Sigorta’nın bilinçli olarak küçülmeye gittiği bilgisini veren Ayhan, şirket olarak bu dönem boyunca yeniden yapılanma sürecini başlatarak, başta teknolojik alt yapı sistemleri olmak üzere tüm ürün ve hizmetlerini yenilediklerini dile getirdi. Sermaye artışına gittiklerini de belirten Generali Sigorta Genel Müdürü, 2013 yılında 26 milyon TL olan şirket sermayelerini 4 kat artırarak 2015 yılı itibariyle 104 milyon TL’ye çıkardıklarını söyledi.
Şirketler yeni nesil tüketicilere cevap vermek durumunda
Ekonomide yaşanan dalgalanmaların sigorta sektörüne etkisinin yanında dünyada hızla yaşanan değişimin ve gelişimin sigorta sektörüne yansımalarına da değinen Ayhan, “Her anlamda yeni bir döneme girdik. Hayatımıza big data, mobil, inovasyon, bulut teknolojisi, sosyal medya gibi yeni kavramlar girdi. Teknolojik gelişmeler, yeni anlayışlar, ani değişimler ve yeni tür risklerin ortaya çıkması tüm sektör ve şirketlerde vertigo etkisi yaratıyor. Bu hızlı geçiş döneminde şirketlerin en büyük gücü geliştirdikleri yenilikçi kültürleri olacak. Gelecek hızlı geliyor ve artık şirketler yeni nesil tüketicilerin ihtiyaçlarına cevap vermek durumunda” şeklinde konuştu.
Generali Sigorta’nın bu geçiş sürecindeki en büyük avantajının Türkiye’deki 150 yıllık geçmişinden aldığı tecrübeyle kazandığı gelişmeleri hızlı kavrama ve yönetme yeteneği olduğunu dile getiren Ayhan, sözlerine Generali’nin dünyada gelişen yeni sigortacılık anlayışını Türkiye’ye nasıl getirdiklerini anlatarak devam etti. Sigortacılık anlayışlarının insanlarının yaşamlarını korumak ve kolaylaştırmak üzerine kurulu olduğunu belirten Ayhan, güven duygusu temelinde müşteriyi merkeze alan yenilikçi uygulamalarla sigortayı karmaşık bir ürün olmaktan çıkartarak kullanımını kolay hale getirdiklerini belirtti.
Türkiye’nin ilk mobil çağri merkezini kurduk
Generali Sigorta’nın 2014 yılında başlattığı dönüşüm yolculuğu için en büyük yatırımlarını teknolojik alt yapı, CRM uygulamaları ve marka bilinirliliğine yaptıklarını ifade eden Ayhan, Türkiye’nin ilk mobil çağrı merkezinin kurucusu olduklarını belirtti. Kişisel Sigorta Danışmanlarının generali.com.tr, Sigorta Danışmanlığı Hattı 0850 555 55 55 ya da Skype ile görüntülü konuşarak müşterilere 7/24 hizmet vermelerini sağladıklarını dile getiren Ayhan, “Son yıllarda artan mobil cihaz kullanımı ile mobil ortamlarda da aktif olmak amacı ile mobil uygulamalara yöneldik. Sigorta şirketi mobil uygulamasını müşterilerin günlük hayatının bir parçası haline nasıl getirebilir sorusuna yanıt olarak Kolayla mobil uygulamasını tasarladık” dedi.
Kısa zamanda uygulamanın çok ses getirdiğini belirten Ayhan, Generali müşterilerinin araçları ile kaza yaptığında ya da yardıma ihtiyaç duyduğunda cep telefonları üzerinden tek bir butona tıklayarak acil yol yardım hizmeti almalarını sağlayan Kolayla’nın 9. Call Center Award’ta en çok övgüye değer çağrı merkezi uygulaması olarak değerlendirildiğine vurgu yaptı.
Sigortacılıkta Avrupa’nın en yenilikçi projesini Türkiye’ye getirdi
Fortune Global 500 sıralamasına göre dünyanın en büyük 50 şirketi arasında yer alan Generali Grubu’nun lideri olduğu İtalya, Almanya ve Fransa gibi ülkelerde uzun yıllardır başarı ile yürüttüğü “Çoklu Erişim Projesi”ni ülkemize getiren Generali Sigorta, geleceğin sigortacılık anlayışını Türkiye ile tanıştıran ilk şirket olma özelliğini taşıyor. Proje aynı zamanda Generali Grubu’nun diğer şirketlerinin gerçekleştirdiği benzer projenin en genç, dinamik, kusursuz ve son uygulaması. Bu başarı Hollanda, Belçika ve Tayland’da faaliyet gösteren Grup şirketlerinden gelen ekipler tarafından inceleme konusu oldu.
Paydaşların ve müşterilerin farklı dağıtım kanalları üzerinden Generali Sigorta’ya kolaylıkla erişebilmesini sağlayan projenin üç bacağı bulunuyor: Zamanın ruhuna uygun olarak tasarlanmış ve interneti yaşamının bir parçası haline getiren “yeni nesil tüketici”lere hitap eden online satış kanalı, gelişen tüm iletişim teknolojilerine rağmen yüz yüze iletişimi tercih eden tüketiciler için sunulan 7 /24 hizmet veren Kişisel Sigorta Danışmanlığı ve sigortacılığın kalbinde yer alan geleneksel satış kanalı olan acenteleri “Yeni Nesil Acente”lere dönüştüren Acente Modernizasyon Projesi.