Katılım Emeklilik Genel Müdürü Ayhan Sincek, “Katılım Emeklilik olarak biz, pazarı büyütme stratejisiyle hareket edeceğiz. Rekabetimiz, mevcuda ortak olmak değil pazarı genişletmek anlayışına dayanacak” dedi.
DÜNYA / YAKUP SAYAR
Bireysel Emeklilik Sistemi’nin (BES) en genç oyuncusu durumundaki Katılım Emeklilik kısa sürede 15 bin kişi ve 36 milyon TL’lik bir fon büyüklüğüne ulaştı. Katılım Emeklilik Genel Müdürü Ayhan Sincek, “11’inci yılını doldurmuş olmasına rağmen BES almayan ciddi bir kitle olduğunu gördük. BES’i de anlatacağız ve insanların sisteme girmelerini engelleyen sorularını yanıtlayacağız” dedi. Sincek, pazarı büyütme stratejisiyle hareket edeceklerini, rekabetlerinin ise mevcuda ortak olmak şeklinde değil pazarı genişletmek anlayışına dayandığını söyledi.
Katılım Emeklilik Genel Müdürü Ayhan Sincek, sektörü ve Katılım Emeklilik’in hedeflerini paylaştı. Türkiye’nin köklü iki katılım bankası; Albaraka Türk ve Kuveyt Türk’ün işbirliği ile hayat bulduklarını hatırlatan Sincek, “Kurucu bankalarımız Albaraka Türk ve Kuveyt Türk’ün toplam 500’e yakın şubesi var ve ilk etapta hedefimiz iki kurucu bankamızın mevcut müşterilerine ulaşmak. Bu hedef kitleye Katılım Emeklilik’i ve ürünlerimizi çok güçlü bir biçimde anlatıyoruz. Kısa sürede bireysel emeklilikte katılımcı sayımız 15 bin kişiyi ve fon tutarımız da 36 milyon TL’yi aştı. Elde ettiğimiz bu sonuçlar, hedeflerimize ulaşabileceğimiz görüşünü güçlendiriyor. Bir yıl içinde fon büyüklüğümüzü yaklaşık 200 milyon TL ve 5 yıl sonra da 1 milyar TL’ye ulaştırmayı öngörüyoruz. 5 yılda 500 bin katılımcıya ulaşacak ve sektörde ilk 10’da yerimizi alacağız. 2023 yılında ise faizsiz sigortada sektör lideri olmayı hedefliyoruz” dedi.
Hiç sigorta ile tanışmamış kitleye yönelik tanıtım çalışmaları
Piyasalardaki gelişmeleri takip ederek katılım prensiplerine uygun her türlü imkânı değerlendirdiklerini söyleyen Sincek sözlerini şöyle sürdürdü: “Faizsiz yatırım enstrümanlarını kullanarak, katılımcılarının uzun vadede istikrarlı ve tatminkâr bir reel getiri sağlaması için çalışıyoruz. Fonlarımız, faizsiz fonlar kategorisinde başlangıç döneminde olmamıza rağmen ortalamanın üzerinde performans gösteriyor.”
Devletin BES’teki yüzde 25’lik katkısının çok etkili olduğuna değinen Ayhan Sincek, “Devlet katkısı sonrasında, son 22 ayda yeni teşvikle katılımcı sayısı 3 milyon 100 binden 4 milyon 917 bine çıktı. Fon büyüklüğü 20 milyar TL’lerden 35 milyar TL’lere geldi. Bundan sonrası için bayrağı biz devraldık. Faizsiz sigortacılıkta başta Anadolu olmak üzere tüm Türkiye’de bir talep olduğunu görerek, bugüne kadar hiç sigorta ile tanışmamış kitleye ve özellikle Anadolu’ya ve Doğu’ya yönelik tanıtım çalışmalarımız söz konusu. Ayrıca finansal okur-yazarlık için bir çalışma hazırlığı içerisindeyiz” dedi.
Büyüme ve kârlılık beklenilenin altında
Büyüme ve kârlılığın sektörde beklenilenin altında olduğunu söyleyen Ayhan Sincek, “Burada gelişmesi gerekli yönlerin olduğunu düşünüyorum. 11’inci yılını doldurmuş olmasına rağmen BES almayan ciddi bir kitle olduğunu gördük. Misyonumuzda bahsettiğimiz gibi finansal okur-yazarlık anlamında ciddi projeler yapacağız. Bu eğitimlerle tasarruf bilinci oluşturmanın yanı sıra, BES’i de anlatacağız ve insanların sisteme girmelerini engelleyen sorularını yanıtlayacağız. Katılım Emeklilik olarak biz, pazarı büyütme stratejisiyle hareket edeceğiz. Rekabetimiz, mevcuda ortak olmak değil pazarı genişletmek anlayışına dayanacak” şeklinde konuştu.
Bankaların kurumsal müşterilerine dokunacağız
Ciddi bir kurumsal müşteri tabanları olduğu bilgisini paylaşan Sincek, “Onlara grup emeklilik planımızı ve işveren emeklilik planımızı sunuyoruz. İşveren açısından ciddi vergi avantajları sunan bu planlarda işveren katkılarının üzerine 7 yıla kadar vesting dediğimiz hak ediş sürelerini koyabiliyoruz. Bu da çalışanın şirkete olan bağlılığını artıran, önemli bir unsur olarak öne çıkıyor. Kurumsal BES, hem şirketlere hem de çalışanlara yüksek fayda sağlayan, vergi avantajı sunan bir sistem. Biz Katılım Emeklilik olarak bu alanla özel olarak ilgileniyoruz. Kurumsal müşterilerimize bu ürünleri, tüm detaylarıyla bankalarımızın ticari pazarlama birimleri anlatıyor ve tanıtıyoruz. Amacımız; bankaların hem bireysel hem de ticari müşterilerine 1 senelik zaman diliminde ulaşabilmek. Bunu yani nasıl ulaşabileceklerini, nasıl dokunabileceklerini en iyi şubelerin içindeki mevcut ekipler biliyor” diye konuştu.
Ayhan Sincek kısa kısa
- Banka kanalınız yoksa diğer dağıtım kanallarıyla ulaşabileceğiniz müşteri kitlesi ciddi oranda daralıyor. Üstelik yeni müşteri elde etme maliyetiniz de önemli ölçüde artıyor.
- Biz işimizi çok iyi yapıp şeffaf olacağız, her ürün ve fonlarla ilgili müşterimizi bilgilendireceğiz. Bize gelen insanların aklı da kalbi de rahat olacak.
- Süreç içerisinde sektörde birleşme ve satın almalar göreceğimize inanıyorum. Bu, piyasanın doğasında var. Bununla birlikte sektörümüzün giderek büyüyüp, Türkiye ekonomisine ciddi katkı vereceğini de özellikle belirtmek isterim. Katılım Emeklilik’in halka arzına yönelik planlanmış bir takvimimiz yok. Bununla birlikte gelecekte neden olmasın.
- Bugünden yarına baktığımızda Türkiye’de hayat sigortacılığında daha gelişmiş ve farklı ihtiyaçlara hizmet edebilecek ürünlerin sunulması için artık uygun zeminin oluştuğuna inanıyorum.
- ‘Otomatik Katılım-Auto Enrollment’ projesi bireysel emeklilik sektörü açısından önemlidir. Gönüllülük esasıyla 4 milyon 917 bin kişinin dâhil olduğu sistemin, otomatik katılım sayesinde daha da büyümesini bekliyoruz.