5 Aralık 2025, Cuma
spot_img

Mapfre Sigorta, yeni müşteri kazanarak büyüyecek 

Mapfre Sigorta, Türkiye genelindeki acenteleriyle 25-27 Nisan 2025 tarihleri arasında Antalya’da düzenlediği buluşmada bir araya geldi. ‘Başarınızla Sahne Sizin’ temasıyla gerçekleştirilen ve şirketin 75. yılını kutladığı etkinlikte şirketin hedeflerine dair önemli mesajlar verildi. 2025 yılı Mart ayı itibariyle 159 bin yeni müşteri kazanan şirket, yılın devamında da bu yönde güçlü bir strateji izleyeceğini açıkladı. 

SİGORTAMEDYA ÖZEL

Mapfre Sigorta, Türkiye genelindeki acenteleriyle 25-27 Nisan 2025 tarihleriarasında Antalya Ela Excellence Resort Belek’te düzenlenen toplantıda buluştu.‘Başarınızla Sahne Sizin’ temasıyla organize edilen etkinliğin sunumunu MAPFRE Sigorta Kurumsal İletişim Müdürü Belma Şahin Alçıcı üstlendi.Toplantının açılış konuşmasını yapan Mapfre Grubu EMEA Bölgesi Direktörü Javier R. Moreno Gonzalez, şirketin küresel büyüme stratejisini ve Türkiye’nin bu süreçteki kritik rolünü vurguladı. Ardından söz alan MAPFRE Sigorta Genel Müdürü Erdinç Yurtseven, şirketin 75. kuruluş yılı gururunu, 2024 yılı finansal performansını, sektördeki mevcut sorunları ve 202’e ilişkin öngörülerini paylaştı. Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Yıldırım Türe ise Mapfre Go platformundaki gelişmeleri, müşteri sadakat projelerini, acente geri bildirim süreçlerini ve sağlık sigortası alanındaki yeni yatırımları aktardı.

Son altı yılın en yüksek puanlarını aldık

Mapfre Sigorta Genel Müdürü Erdinç Yurtseven, toplantıda yaptığı konuşmaya şirketin 75. kuruluş yılını kutlamanın gururunu yaşadıklarını söyleyerek başladı. Yurtseven, acente memnuniyet anketinde son altı yılın en yüksek puanlarına ulaştıklarını ve bunun ekip motivasyonunu önemli ölçüde artırdığını ifade etti. Sigorta sektörünün bireylerin ve şirketlerin yaşamları, sağlıkları, varlıkları ve finansal güvenliği için kritik bir güvence sunduğunu belirten Yurtseven, sektörün devlet tarafından düzenlenip denetlendiğini, sigortalı haklarının korunmasının büyük önem taşıdığını söyledi. 

2024 başarılarımız ödül getirdi

Mapfre Sigorta’nın 2004 yılındaki başarılı performansıyla İspanya’da ödül kazandığını hatırlatan Yurtseven, 2024 yılında da prim üretiminde artış sağladıklarını ve bileşik oranlarını iyileştirdiklerini açıkladı. Yurtseven, Mapfre Sigorta’nın mali yapısının güçlü olduğunu aktararak öz sermayelerinin yüzde 94 oranında arttığını ve 4,5 milyar TL’ye ulaştığını söyledi. Sermaye yeterlilik oranının ise minimum seviyenin oldukça üzerinde, yüzde 132 olarak gerçekleştiğini ifade etti. Şirketin prim üretiminde sektör sıralamasını yükselttiğine dikkat çeken Yurtseven, Mapfre Sigorta’nın sektör ortalamasının üzerinde bir büyüme kaydettiğini vurguladı. Şubat ayında sektör genelinde en yüksek prim üretimi artışını sağlayan şirket olduklarını belirten Yurtseven, banka kanalına bağımlı olmadan, acente ve brokerlar aracılığıyla faaliyet gösterdiklerinin de altını çizdi. Birleşik oran açısından rakipleri arasında beşinci sırada yer aldıklarını açıklayan Yurtseven, trafik branşı hariç tutulduğunda bu alanda daha da iyi bir performans sergilediklerini söyledi. Net kâr artışında sektör genelinde üçüncü sırada yer aldıklarını belirten Yurtseven, öz sermaye kârlılığı açısından da sektör ortalamasının üzerinde bir seviyeye ulaştıklarını ifade etti.

Trafik sorun olmaya devam ediyor

Trafik sigortasının hâlâ önemli bir sorun teşkil ettiğini vurgulayan Yurtseven, özellikle bedeni hasar dosyalarındaki belirsizlikler ve standart hesaplama yöntemlerinin bulunmamasının, dava sayılarında artışa ve maliyetlerin yükselmesine yol açtığını söyledi. Ayrıca, hak sahiplerine ulaşmayan maliyetlerin de önemli bir sorun oluşturduğuna dikkat çekti. Yurtseven, bu alanda kalıcı düzenlemelere ihtiyaç duyulduğunu açıkladı. Yurtseven, sağlık sigortasının ise uzmanlık, yatırım ve deneyim gerektiren kritik bir branş olduğunun altını çizdi. Güçlü altyapıları ve deneyimli acente yapıları sayesinde sağlık sigortası alanında sektördeki diğer şirketlerden ayrıştıklarını vurgulayan Yurtseven, “Hasar/prim oranı yüzde 70 ile sektörde en iyi birleşik orana sahip şirketiz” dedi.

Sektör geçen yıla göre daha iyi durumda

Yurtseven, etkinlik kapsamında gazetecilerle de görüştü. Sigorta sektörüne ve ekonomik gelişmelere ilişkin değerlendirmelerde bulunan Yurtseven, sektörün geçen yıla kıyasla daha iyi bir durumda olduğunu belirtti. Yurtseven, enflasyon muhasebesine geçilmesi gerektiğini vurgulayarak,”Enflasyon muhasebesi uygulandığında kârlılık mevcut rakamlarda düşük görünebilir ve sonuçlar başa baş seviyelerde gerçekleşebilir. Ancak bunun sektöre önemli bir katkı sağladığını 2024 yılı için söyleyebiliriz. Mali kârlar ayrıştırıldığında, sektörün gerçek fotoğrafı çok daha net ortaya çıkıyor” dedi.

Kaskoda fiyat rekabeti yerine fiyat istikrarı hedefleniyor

Kasko ve sağlık sigortası alanlarında da değerlendirmelerde bulunan Yurtseven, “Sağlık sigortası bizim için çok önemli. Kaskoda ise fiyat rekabeti bulunmuyor, fiyatların artmaması üzerine bir rekabet var. Her şirket kendi maliyet hesabını yaparak fiyatlama yapıyor” dedi. Grup sağlık sigortası alanında da benzer bir yaklaşım sergilendiğini belirtti. Trafik sigortasında geçmiş yıllarda yapılan poliçelerin maliyet oluşturduğuna dikkat çeken Yurtseven, “2015 yılında yazdığımız trafik sigortaları, daha sonra havuz sistemine geçildiğinde maliyet olarak bize yansıdı” diye konuştu.

Mapfre Sigorta Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Yıldırım Türe

Boş çerçeveleri beraber dolduracağız

Mapfre Sigorta Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Yıldırım Türe, toplantıda 2025 yılına dair stratejilerini ve geçen yıl gerçekleştirdikleri projeleri sigorta acenteleriyle paylaştı. Türe, “Boş çerçeveleri kimse sevmez ama bugün beraber dolduracağız” diyerek başladığı konuşmasında, sigorta sektöründeki değişimlere nasıl adapte olduklarını ve geleceğe yönelik adımlarını anlattı. Geçtiğimiz yıl, dijital dönüşüm hedefleri doğrultusunda önemli bir adım atıldığını belirten Türe,”Mapfre Go platformunun sigorta sektöründe dijitalleşme açısından önemli bir kilometre taşı olduğunu vurguladı. Türe, platformun aktif kullanıcı sayısının 320.000’e ulaştığını söyledi.  Sadakat programları ile müşteri memnuniyetini artırma konusunda Mapfre Sigorta’nın başarısına dikkat çeken Türe, “Gastro Club devreye girdiği tarihten itibaren, 50.000 işlem yapıldı ve toplamda 26 milyon TL’lik indirim sağlandı. Bu programın büyük bir etkisi olduğunu ve müşterilerin çok memnun kaldığını görüyoruz” dedi.

Sağlık alanında yatırımlarımız sürecek

Sağlık sektörüne yönelik yatırımlarını ve Sağlık Elçileri projesinin önemini anlatan Türe, “Sağlık alanındaki yatırımlarımızı geri bildirimlerle şekillendirmeye devam edeceğiz. Bu alandaki performans ölçümlerini yıl boyunca paylaşacağız” dedi. Sigorta sektöründe enflasyon ve prim arasındaki farkın giderek küçüldüğüne dikkat çeken Türe, “Sigorta şirketleri ya da iş ortaklarımız, yenileme primleriyle arzu ettikleri hedeflere ulaşmakta zorlanıyorlar. Bu nedenle, 2025’te yeni iş üretimi büyük önem taşıyor. Eğer primler artmazsa yeni iş, şirketin büyümesini sağlayacak en önemli unsur olacak” diye konuştu. Yeni müşteri kazanımının, sektördeki büyüme için kritik olduğunu belirten Türe, Mapfre Sigorta’ bu alanda 2025 yılı itibarıyla güçlü bir strateji izleyeceğini açıkladı.

Mapfre’nin pazar payı gelişimi yüksek

MAPFRE Sigorta’nın sektördeki pazar payı büyümesine değinen Türe, “Mapfre pazar payı şubat ayında 2,68’e yükseldi. Bu, sektör genelinde pazar payını küçülten şirketlere kıyasla oldukça iyi bir sonuç” dedi. Türe, 2025’te pazar payı büyüme hedeflerinin sürdürüleceğini söyledi.

Oto dışı, oto ve sağlıkta güçlü büyüme sağladık

Mapfre Sigorta’nın 2024 yılı büyüme oranlarına da değinen Türe, “Oto dışı branşta yüzde 58, oto branşında yüzde 87, sağlıkta ise yüzde 72 büyüme sağladık” dedi. Şirketin farklı branşlardaki performansının, sektördeki büyümeyle paralel olarak güçlü bir şekilde gerçekleştiğine dikkat çeken Türe, Mapfre Sigorta’nın sadece bir ya da iki branşta değil, tüm branşlarda sektördeki büyümeyi yakaladığını belirtti. 

2025 yılının ilk çeyreğinde 159 bin yeni müşteri kazandık

Türe, 2025 yılında yeni müşteri kazanımına büyük önem verdiklerini belirterek, “2025 yılı Mart ayı itibarıyla 159 bin yeni müşteri kazandık” dedi. Yeni müşteri kazanımının Mapfre Sigorta’nın büyüme stratejisinin temel taşı olduğuna dikkat çeken Türe, bu rakamların 2025’te daha da artacağını ifade etti. 

Acentelerimizden dört beklentimiz var

Türe, Mapfre Sigorta’nın 2024 yılına yönelik acentelerden beklentilerini de sıraladı. “Birincisi teklif çalışmak ve yeni iş üretmek. İkincisi yenilemeleri korumak, bu bizim sorumluluğumuz. Üçüncüsü yakın temas ve aile ruhunu sürdürmek. Dördüncüsü ise hedef odaklı çalışmak” diyerek hedeflere odaklanarak başarılı bir yıl geçirilmesi gerektiğini belirtti.

Mapfre Sigorta Bireysel Sigortalar Teknik Genel Müdür Yardımcısı Emre Bayram

Türkiye sağlık sigortaları sektörünün Real Madridiyiz

Mapfre Sigorta Bireysel Sigortalar Teknik Genel Müdür Yardımcısı Emre Bayram ise şirketin sağlık sigortalarındaki liderliğini vurguladı. Bayram, sektördeki zorluklara rağmen ekibin güçlü yapısını ve teknolojik gelişmeleri öne çıkardı. Bayram, Mapfre Sigorta’nın portföyünün yüzde 35’inin sağlık sigortalarından oluştuğunu belirterek, “Bizim için son derece stratejik ve önemli bir branş. 76 yıldır bu işi acentelerimizle birlikte yapıyoruz. Çok tecrübeli arkadaşlarımız var ve sektörde 2-3 şirket arasında yer alıyoruz. Bugün Türkiye sağlık sigortaları sektörünün Real Madrid’iyiz, çok kuvvetli bir ekibimiz var” dedi. 

Mapfre Sigorta’nın sağlık sigortası ürünleri geliştirme konusunda önemli adımlar attığını anlatan Bayram, ÖSS ve TSS alanlarında rekabetçi ürünler sunduklarını ifade etti. Bayram “ÖSS ürünümüz sektörde olmayan birçok teminatı içeriyor. Ayrıca, ihtiyaç duyulan karma bir ürün üzerinde çalışıyoruz; ÖSS yatarak, TSS ayakta. Yakında bunu tek bir ürün olarak sunacağız” dedi. 

Bayram, dijital ürünlere de yatırım yapacaklarını, online doktor hizmeti sunan bir ürün üzerinde çalıştıklarını belirtti. 

Grup sağlık sigortasında da büyüyoruz

Geçtiğimiz yıl grup sağlık sigortasında büyük bir atılım gerçekleştirdiklerini söyleyen Bayram, geçen yıl ilk çeyrekte 12 bin yeni sigortalı almışken bu yıl bu sayıyı 38 bin yeni sigortalıya çıkardık dedi. Bayram, özellikle elementer branştaki müşterilere grup sağlık sigortası desteği sunmak istediklerini, bu alandaki hedeflerini daha kurumsal bir yapıya kavuşturmak istediklerini belirtti.

Acentelerimizin içinden sağlığa gönül vermiş ve üretimi yüksek olanlardan bir elçiler grubu oluşturduk. Bu gruptaki acenteler, sahadaki sesleri, müşteri ihtiyaçlarını bize aktarmalı ve biz de bu bilgileri kullanarak ürünler ve hizmetler geliştirmeliyiz dedi. Bayram, sağlık elçilerinin toplantılarının sistematik hale getirileceğini ve bu grupla birlikte önemli işler başaracaklarını belirtti.

Mapfre Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Volkan Dursunoğlu

Mapfre Sigorta, MAS yapılanmasını 35 lokasyona yaygınlaştırıyor

Mapfre Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Volkan Dursunoğlu, şirketin sunduğu avantajlı servis hizmetlerine ilişkin önemli bilgiler paylaştı. Dursunoğlu, 2024 yılının son çeyreğinde MAS (Mapfre Avantajlı Servisler) yapısının 5 ilde 6 lokasyonda kurulduğunu hatırlatarak bu yapılanmanın kısa sürede genişletileceğini duyurdu. Dursunoğlu, “Bu yapıyla birlikte onarımları en iyi kalitede gerçekleştirmeye çalışıyoruz. Ancak MAS istasyonlarında hedefimiz, sadece onarım yapmakla kalmayıp müşteri memnuniyetini artırmak, maliyetleri düşürmek ve hizmet verimliliğini de yükseltmek” dedi. 

Mapfre Grubu EMEA Bölgesi Direktörü Javier R. Moreno Gonzalez

Türkiye stratejimizin önemli bir parçası

Organizasyonun açılışında konuşan Mapfre Grubu EMEA CEO’su Javier R. Moreno Gonzalez, şirketin dünya genelindeki güçlü büyüme stratejisini ve Türkiye’deki başarılarını vurguladı. Gonzales, şirketin küresel stratejisinin başarıya ulaşmasında Türkiye’nin önemli bir rol oynadığını belirterek, “Bugün burada sizlerle olmak ve bu önemli etkinliği kutlamak benim için büyük bir mutluluk. Mapfre, dünya çapında 25’ten fazla ülkede faaliyet gösteriyor ve Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA) bölgelerinde güçlü bir konumda bulunuyor. Türkiye de bu stratejinin çok önemli bir parçası” dedi.

Şirketin 2024 yılı itibarıyla 33 milyon euronun üzerinde gelir elde ettiğini ve vergi sonrası 1 milyon euroyu aşan kar sağladığını belirten Gonzales, “Geçtiğimiz yıl şirketimiz tarihindeki en yüksek kârı elde etti. Bu başarıda sizlerin katkısı büyük. İlk çeyrek sonuçlarımızda da 276 milyon Euro’luk bir büyüme sağladık ve Avrupa’daki faaliyetlerimizde yüzde 5,8’lik bir artış kaydettik” açıklamalarında bulundu. Şirketin sadece finansal başarılarla değil, aynı zamanda etik değerlere bağlılık ve müşteri memnuniyeti gibi unsurlarla da öne çıktığını ifade eden Gonzales, “Mapfre olarak güçlü bir vizyonumuz var ve dünya genelinde her pazarda etik, insan haklarına saygılı bir şekilde faaliyet gösteriyoruz. Müşterilerimize en iyi hizmeti sunmak için her zaman yenilikçi çözümler geliştirmeye devam ediyoruz” diye konuştu. Gonzales, konuşmasını “Bugün burada, birlikte başardıklarımızı kutlamak için toplandık. Birlikte çok daha büyük başarılar elde edeceğimize inanıyorum. Gelecek sizlerin ellerinde ve Mapfre her zaman yanınızda olacak” sözleriyle sonlandırdı.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER