23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

MAPFRE, scooter kazalarında çarpma kuvvetini %85 azaltıyor

MAPFRE’nin küresel Ar-Ge merkezi CESVIMAP, elektrikli scooter’ların karıştığı kazalarda kullanıcı güvenliğini artırmak amacıyla bir güvenlik sistemi prototipi geliştirdi. İspanyol Patent ve Ticari Marka Ofisi (SPTO) tarafından ‘Faydalı Model’ olarak kabul edilen bu inovatif çözüm,olası bir kaza anında güvenlik tamponu görevi görerek, çarpışma durumunda oluşan çarpma kuvvetini yüzde 85 oranında azaltıyor.

Pandemiyle birlikte bireysel ulaşım araçlarının kullanımı da arttı. Karbondioksit emisyonları azaltan ve daha az maliyetle sürdürülebilir bir alternatif olarak öne çıkan elektrikli scooter’lar, söz konusu ulaşım araçlarından arasında en yaygın olanı.

MAPFRE’nin sektörün dönüşümüne öncülük etmesine katkı sunan teknolojik çözüm ve fikirler geliştiren CESVIMAP, elektrikli scooter’ların karıştığı kazaları derinlemesine inceleyerek olası kazalarda güvenliği artıran yeni bir sistem geliştirdi. Bir tampon görevi görerek çarpışma durumunda oluşan G kuvvetini yüzde 85 oranında azaltan yeni sistem, İspanyol Patent ve Ticari Marka Ofisi (SPTO) tarafından ‘Faydalı Model’ olarak kabul edilerek tescil edildi.

Simülasyonlu analiz

CESVIMAP’in 2021’de Fundación MAPFRE’nin Kaza Önleme ve Yol Güvenliği alanı ile iş birliği yaparak yayımladığı “Elektrikli scooter çarpışma testleri ve şarj etme süreciyle ilişkili riskler: Güvenli kullanım önerileri” adlı raporda yer alan çarpışma testleri, elektrikli scooter’ların karıştığı en yaygın kazaların analizine odaklanarak bu araçların güvenli bir şekilde tasarlanmasını sağlamak amacıyla gerçekleştirildi. Laboratuvarda gerçekleştirilen kontrollü çarpışma testlerinde 25 km/s hızla giden bir elektrikli scooter’ın bir araca ve bir çocuk yayaya çarpması senaryosuna odaklanıldı. Bu simülasyonlara göre CESVIMAP tarafından geliştirilen ESB güvenlik sistemi, bir kaza veya çarpışma durumunda pasif bir güvenlik sistemi görevi görüyor. Alınan darbenin G-kuvvetini yastıklayan, deforme olabilen termoplastik malzemeden yapılan sistem, simülasyonda yapılan analizlerde alınan darbelerin etkisini yüzde 85 oranında azaltmayı başardı. Bu oran, simülasyona konu olan çocuk yayanın elektrikli scooter çarpması sonucunda ciddi şekilde yaralanmaktansa kazayı daha hafif bir şekilde yaralanarak atlatabileceğini gösteriyor.

İspanya’da elektrikli scooter’lara dair kaza oranlarına dikkat çeken ilk çalışma olarak öne çıkan bu rapor için CESVIMAP’ın iş birliği yaptığı İspanya’daki Comillas Pontificia Üniversitesi, elektrikli scooter’ların dâhil olduğu en yaygın kazaları, bu kazaların nedenlerini ve meydana gelen yaralanma türlerini de inceledi. CESVIMAP ile iş birliği içinde yapılan simülasyonlar, kask takmanın da bir kazada yaralanma riskini büyük ölçüde azalttığını gösterdi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER