Magdeburger Sigorta, “Bölgeler Buluşması” toplantıları kapsamında İstanbul Anadolu Bölgesi’ndeki iş ortaklarıyla bir araya gelerek sektörün güncel durumunu ve Magdeburger Sigorta’nın gelecek planlarını paylaştı.
Magdeburger Sigorta, “Bölgeler Buluşması” toplantıları kapsamında İstanbul Anadolu Bölgesi’ndeki iş ortaklarıyla bir araya geldi. Önceki gün Ataşehir, Sheraton Otel’de yapılan toplantıda sektörün güncel durumu ve Magdeburger Sigorta’nın geleceğe yönelik planları paylaşıldı.
Toplantıda konuşan Magdeburger Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, geçmiş başarılarına atıfta bulunarak, gelecekteki genişleme planlarını açıkladı. Hancıoğlu, Fenerbahçe ile yeni bir iş birliği ve Borlease Otomotiv’in halka açılması gibi önemli gelişmelerin yanı sıra uzun süreli operasyonel kiralama hizmetleri hakkında da bilgiler verdi.
“Sektörün üzerinde büyüme gerçekleştirdik”
Büyüme stratejilerini aktaran Hancıoğlu, “Pazarın üzerinde büyümeye devam ediyoruz. Pazar yüzde 93 büyürken, aynı dönemde biz yüzde 265 büyüdük. Başarıya giden yoldaki en önemli katkıyı her zaman acentelerimiz sağlıyor. Sizlere sunduğumuz destek ve iş birliğine dair çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz. Sektörümüzdeki rekabetin kızışmasıyla birlikte müşteri memnuniyetini artırmak ve pazarda daha güçlü bir konum elde etmek için stratejik adımlar atmaya hep birlikte devam edeceğiz. Büyüme, yenilik ve verimlilik stratejimiz çerçevesinde acente sayımızı son 6 ayda eklenen yeni iş ortaklarımız ile güçlendirdik. Hedefimiz 5 yıl içinde Türkiye’de ilk 10 sigorta firması içerisinde olmayı zorlamaktır” şeklinde konuştu.
Şirketler oto payını azaltmalı
Hancıoğlu, trafikte yaşanan sıkıntılara da değindi. Yaşanan problemlerde sektördeki değişkenlerin ve dış etmenlerin etkisine dikkat çeken Hancıoğlu, “Asıl sorun trafikte değil, sektördeki daha derin problemlerde. Şirketlerde oto payını azaltma stratejisi gerekli hale geliyor” diye konuştu.
Sigorta fiyatlarının belirlenmesinde asgari ücret artışı, araç fiyatlarındaki değişimler ve trafikteki güvenlik önlemlerinin de etkisi olduğunu söyleyen Hancıoğlu, hasar maliyeti endeksi uygulamasına dair görüşlerini paylaşarak söz konusu uygulamanın sigorta fiyatlarını daha adil bir şekilde belirlemeye yardımcı olacağını açıkladı. Serbest tarifeyi desteklediklerini söyleyen Hancıoğlu, bu değişimin sektördeki rekabeti artıracağını belirterek, “Sektördeki diğer şirketler de benzer değişimlere uyum sağlamalı” dedi.
Sektördeki değişimlere uyum sağlanmalı
Toplantıda gelecek planlarını da paylaşan Hancıoğlu, şirketin kasko ve diğer alanlarda büyümeyi hedeflediğini belirterek, “Ancak, bu büyüme dengeli bir şekilde uygulanmalı. Öte yandan şirketimizin uluslararası alanda da rekabet gücünü artırmaya yönelik çalışmaları devam ediyor” dedi. Hancıoğlu, küçük işletmelerin karşılaştığı zorlukları anlamak ve buna uygun stratejiler geliştirmek için çaba harcadıklarını belirterek sektördeki değişimlere uyum sağlama ve rekabetçi kalma çabalarının önemine dikkat çekti.
Teknik doğruluk ve iş ortaklarıyla iş birliği önceliğimiz
Şirketin finansal sağlığını korurken çalışanlarla uyumlu bir şekilde ilerleme arzusunda olduklarını dile getiren Hancıoğlu, “Teknik doğruluk ve iş ortaklarıyla olan iş birliği isteğimiz, şirketimizin temel önceliklerinden” ifadelerini kullandı. Hancıoğlu, geleceğe yönelik endişelerini de aktararak özellikle doğal afetlerin etkilerine dikkat çekti. 6 Şubat depreminin ardından yaşananların önemine vurgu yapan Hancıoğlu, gelecekte benzer olayların yaşanabileceğine ve bunlara karşı hazırlıklı olunması gerektiğini söyledi.
Fiyat artışları ve komisyon düşüşleri gibi konuların sektörü etkilediğini belirten Hancıoğlu, sigorta poliçelerindeki fiyat artışlarının müşterileri etkilediğini ve bu konuda daha fazla duyarlılık gösterilmesi gerektiğini vurguladı ve müşteri memnuniyeti odaklı bir yaklaşım benimsediklerinin altını çizdi.
Büyümeyi sürdürmek için birçok faktör gerekli
Magdeburger Sigorta’nın finansal durumunu ve büyüme potansiyeline ilişkin açıklamalarda bulunan Hancıoğlu, şirketin sahip olduğu önemli sermaye ve geçen yıl yapılan yatırımlar hakkında bilgiler vererek gelecekteki büyüme hedeflerini ve şirketin karlılığını artırmak için gereken adımları açıkladı.
Büyüme için gerekenin sadece finansal kaynaklar olmadığının altını çizen Hancıoğlu, “Aynı zamanda nitelikli insan kaynağı, itibar ve stratejik vizyon da önemli. Şirketin büyümesini sürdürmek için birçok faktör bir araya gelmeli. Sektördeki rekabetin artmasıyla birlikte, şirketin rekabetçi kalabilmesi için sermaye yatırımlarının yanı sıra operasyonel mükemmeliyet, müşteri memnuniyeti ve piyasa liderliği gibi faktörlere odaklanması gerekiyor” dedi.
Hancıoğlu, sosyal medya ve dijital pazarlama gibi modern iletişim araçlarının önemine değinerek “Müşterilere erişim ve marka bilinirliğini artırmak için bu kanallar etkin bir şekilde kullanmalı” diye konuştu.