Türkiye’de trafikteki araçların yarısının LPG’li olduğunu belirten BRC Türkiye temsilcisi 2A Mühendislik yetkilisi Emre Deler, aracına LPG sistemi monte eden vatandaşların bu bilgiyi sigorta firmasına bildirmeleri gerektiğini söyledi.
BRC Türkiye temsilcisi 2A Mühendislik yetkilisi Emre Deler LPG’li araç sahiplerinin nelere dikkat etmesi gerektiğini anlattı. Deler, dikkat edilmesi gereken kuralları şu şekilde sıraladı:
“Aracına LPG sistemi monte eden vatandaşların araçlarına LPG sistemi taktırdığına dair bilgiyi sigorta firmasına bildirmeleri gerekiyor. Bildirilmediği takdirde LPG’den dolayı meydana gelebilecek herhangi bir durumda araçlar kasko kapsamı dışında kalabiliyor.
Dönüşüm sonrasında LPG’li bir aracın benzin bakımları zamanında ve aksatılmadan yapılmalıdır. En çok karşılaştığımız sorun, aracı LPG dönüşümünden sonra normal araç bakımlarını yaptırılmamasıdır.
Unutulmamalıdır ki aracın LPG’de düzgün çalışması, benzinde de düzgün çalışmasıyla mümkündür. LPG’li araçların 10 bin ila 15 bin kilometrede periyodik bakımları vardır. Bu bakımlar yetkili LPG montaj servisinde yaptırılmalıdır. Herhangi bir kaçağın fark edilmesi halinde LPG sistemi kapatılarak derhal yetkili montaj servisine gidilmelidir.
LPG tanklarının ömrü imal tarihinden itibaren 10 yıldır. İmal tarihi itibari ile ekonomik ömrü tamamlanmış tankları olan vatandaşların tanklarını yetkili bir firmada değiştirmeleri kendi can ve mal güvenliği açısından büyük önem arz ediyor.
Emniyetli dolum seviyesi yüzde 80’dir. Yani tank hacminin yüzde 20’si gaz, yüzde 80’i likit LPG olmalıdır. Dolum esnasında daha fazla yakıt almak için aracın sallanması yanlıştır.
LPG ikmali kontrol altındaki istasyonlardan ve kalitesini garanti eden firmalardan yapılmalıdır. Maalesef otogaz kalitesi ülkenin her bölgesinde gerektiği şekilde denetlenemiyor. Kalitesiz otogaz, dönüşüm kitlerinin hem metal, hem de lastik aksamına zarar veriyor. LPG aldığımız istasyonlara çok dikkat etmeliyiz.”
haber.stargazete.com