23 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

Liberty International Avrupa Başkanı Roberto Salas: Türkiye’ye inancımızın göstergesi, yatırımlarımız

LİBERTY FOTOTürkiye’ye yaptıkları yatırımdan memnun olduklarını ifade eden Liberty International Avrupa Başkanı Roberto Salas, Liberty Sigorta’nın hayat dışı pazar payını yüzde 3-4 seviyelerine çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

Türk sigorta sektöründe sunduğu yenilikçi ürünler ve verdiği kaliteli hizmet ile adından sıkça söz ettiren Liberty Sigorta, hayat dışı (elementer) sektörde hızlı büyümeyi sürdürüyor. Türkiye’nin potansiyeline inanıp, 2006 yılında Şeker Sigorta’yı satın alarak hayat dışı sektöre giren Liberty Mutual Insurance’ın ana sermayedarı olduğu Liberty Sigorta, oto ve oto dışı branşlarda dengeli büyümesiyle dikkat çekiyor. Geçtiğimiz günlerde bir toplantı nedeniyle Türkiye’de bulunan Liberty International Avrupa Başkanı Roberto Salas ve Liberty Sigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, sektörde yaşanan gelişmeler ve Liberty Sigorta hakkında görüşlerini SİGORTALI ile paylaştı. “Hayat dışı pazar payımızı yüzde 3-4 seviyesine çıkaracağız” Özellikle Türkiye’de yaptıkları yatırım konusunda oldukça memnun olduklarını ifade eden Salas, hayat dışında yüzde 1 olan pazar payını da zaman içinde yüzde 3-4 seviyesine çıkarmayı hedeflediklerini iletti. Türkiye’yi her zaman güçlü gelişme potansiyeline sahip bir ülke olarak gördüklerini belirten Salas, Türk sigorta sektörüne inançlarının ve Türkiye’ye dair uzun vadeli bir bakış açısı benimsediklerinin bir kanıtı olarak 2006 yılından bu yana Türkiye’ye yaptıkları sermaye yatırımına dikkat çekti.

Liberty’nin Avrupa’daki stratejileri hakkında bilgiler veren Salas, Liberty’nin faaliyet gösterdiği her ülkede hedeflerinin, piyasadan daha hızlı büyümek olduğunu vurguladı. Farklı pazarlara girmek yerine faaliyette bulundukları ülkelerde daha da güçlenmeyi istediklerini ifade eden Salas, “Türkiye’de hayat dışı sektördeki zarara rağmen, Liberty International olarak Türkiye’ye dair uzun vadeli bir bakış açısına sahibiz. Uzun vadede sigorta sektörünün gelişmeye devam edeceğine, kârlılığın yeniden yakalanacağına ve Türkiye’de başarılı olacağımıza dair güçlü bir inancımız var.”

Oto branşında ciddi bir ivme yakaladık
Türkiye’deki büyüme yolculuğuna 2009 yılında başladıklarına dikkat çeken Liberty Sigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, acente ve müşterilere daha iyi ve kaliteli hizmet verecek tüm altyapı çalışmalarından ürün çeşitliliğine, iletişim çalışmalarından kampanya uygulamalarına kadar her alanda birçok projeyi başarılı bir şekilde hayata geçirdiklerini vurguladı. Yergin, “Bu çalışmalar sonuçlara rakamsal olarak da yansıdı; oto branşında ciddi bir ivme yakaladık” şeklinde konuşarak oto dışı branşlarda da her geçen gün etkinliklerini artırdıklarını ve prim üretimlerinin her yıl bir önceki yıla göre katlanarak yükseldiğini belirtti.

Müşterinin ihtiyaçları doğrultusunda hizmet vermek önemli
Türkiye’ye dair planları hakkında bilgi veren Yergin, “Artık müşteri çağındayız; müşteri için en uygun ürün ve hizmet seçeneklerini onların tercih edeceği şekilde sunmak üzere planlarımızı oluşturuyoruz. Liberty Sigorta olarak “ürün odaklı” bakış açısından “müşteri odaklı” bakış açısına geçmeye yönelik olarak stratejilerimizi belirlediğimizi söyleyebilirim” dedi. Yergin, tek dağıtım kanalları olan acentelerinin de en doğru dağıtım kanalı olduklarına inandıklarını ve stratejilerini acenteleri ile birlikte sürdürülebilir kârlı büyümeye yönelik olarak belirlediklerini de sözlerine ekledi. Sigortanın öncelikle ‘güven’ işi olduğunu hatırlatan Yergin, “Sigorta alacak kişi sadece satış zamanında değil, satış sonrası hasar anında da yanlarında olacak, zararlarını hızla giderecek, güvenebileceği ve kaliteli hizmet alabileceği bir şirketle çalışmak ister” dedi. Bu noktada tüketicilerin doğru bilgilendirilmesinin ve sigorta hakkında bilinçlendirilmesinin tüketicilerin sektöre duyduğu güven açısından büyük önem taşıdığını söyleyen Yergin, “Ne sattığımız,  hangi riskleri koruma altına aldığımız konularında tüketicinin çok net olarak bilgilendirilmesi önemli. Liberty Sigorta olarak müşterilerinin ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşılayan, fark yaratan bir değer oluşturmak için çalışıyoruz.”

Liberty Mutual Insurance, 2014’te de kârlı büyüyecek
2013 yılının son çeyreğinde 496 milyon dolar vergi sonrası net kar raporlayan Liberty Mutual Insurance’ın sene sonu net karı bir önceki seneye göre yüzde 110 artarak 1.743 milyar dolara ulaştı. Liberty Mutual Insurance, 2013 sene sonunda yüzde 6.7 büyüyerek 35.2 milyar dolar net yazılan prim üretti. Liberty Mutual Insurance, faaliyetlerini sürdürdüğü dört stratejik iş biriminden en iddialı olduğu bireysel otomobil ve konut sigortalarının ABD operasyonunda yüzde 11 büyüme kaydetti. Toplam net prim üretiminin yüzde 44’ünü oluşturan ve 15.4 milyar dolara ulaşan iş biriminde üretiminin 9.1 milyar doları bireysel oto priminden geldi. Ticari Stratejik İş Birimi’nin ABD operasyonunda net yazılan prim yüzde 6.7 küçülerek 8.6 milyar dolar olarak gerçekleşti. Latin Amerika, Asya ve Türkiye’nin de içinde bulunduğu Avrupa operasyonlarını kapsayan Uluslararası Stratejik İş Birimi’nin net yazılan primi dolar bazında yüzde 4.8 arttı ve 6 milyar dolar olarak sonuçlandı. 2013 yılı içinde hem prim üretimini hem de karlılığını bir önceki seneye göre daha iyi seviyelere çeken Liberty Mutual Insurance, Global pazardaki yerini ilk üçe taşıma iddiasını devam ettirdiğini de göstermiş oldu.

Müşteri odaklı çalışma prensibimiz tercih unsuru
Müşterilerinin bireysel ve ticari alandaki tüm ihtiyaçları için ilk seçenekleri olmayı ve onlarla uzun yıllar birlikte çalışmayı istediklerini söyleyen Ragıp Yergin, “Bu amaçla yenilikçi, kolay anlaşılır ve iyi müşteriler için uygun fiyatları olan ürünler sunuyor, hizmet konusunda ise her an yanlarında olacak şekilde süreçlerimizi sürekli irdeliyor ve geliştiriyoruz. Bu sebeple, ‘müşteri odaklı’ çalışma prensibimizin önemli bir tercih unsuru olması gerektiğini düşünüyorum” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER