Merhaba değerli okuyucularımız,
Biraz fazla radikal bir giriş oldu farkındayım, ama önce anlatayım, sonra sizler karar verin.
Sigorta tahkim müessesesi, sigortalıyla sigorta şirketi arasındaki anlaşmazlıkları hızlı çözmek için kurulmuş bir sektörel yargı kurumu. Kuruma üyelik ilk başta zorunlu değilken, on yıl kadar önce Hazine tarafından zorunlu sigortalarda üyelik mecbur oldu.
On yıl sonra geldiğimiz durum, tahkim resmi istatistiklerine göre 2023, nisan-haziran dönemi 2. Çeyrek: toplam 127 bin başvurunun, 122 bini zorunlu trafik, 3.2 bini kasko, kalanı diğer branşlar.
122 bin trafik başvurusunun ise, 112 bini araç ve değer kaybı, kalanı bedeni hasarlar.
Bu ne demek biliyor musunuz? Koca tahkim müessesesi, değer kaybı olmasa boş oturacak demek.
Peki değer kaybında niye bu kadar mağduriyet var da herkes tahkime koşuyor?
Aslında direkt sigorta şirketine başvursan, şirketler ödeme yapıyor.
Ama konu şu, sen kaza geçirince, servisler (ve bedeni hasar için hastaneler) içerisinde avukatlarla anlaşmalı(!) olan personel veya aracılar tarafından, dosya bilgileri sigorta şirketinden önce avukatların eline geçiyor ve böylece, önce sigorta şirketine başvurma şartı ya şirketlerin takip eksikliğinden, ya da işi bilen(!) aracıların marifetleriyle aşılarak konu tahkime götürülüyor.
Eh! Tahkime gidince de, hem işi avukata götüren aracı, hem eksper, hem avukat, hem de tahkim hakemleri bu işten para kazanıyor.
Şirketler ise para kaybediyor ve daha fazla zarar ediyor, sigortalılar da her yıl daha fazla artan trafik sigortası primini ödemek zorunda kalıyor.
Yani sevgili okuyucular, anayasa mahkemesinin son iptal kararıyla hesaplama metodu iptal edilen trafik hasarları iyice gri alana bırakıldı ve yıllar içerisinde oluşan anlattığım tahkim sistemiyle de yargı rantına konu haline getirildi.
Şimdi yapılması gereken hemen değer kaybını bu rantın dışına çıkartacak düzenlemeleri yapmaktır.
Eğer son AYM iptali buna izin vermiyorsa tahkim müessesesi kapatılmalıdır.
Bunun için de kanun iptali gerekiyor diyorsanız, en azından sigorta şirketlerinin zorunlu trafikteki tahkime üye olma zorunluluğu kaldırılmalıdır.
Bu rantı kesmeden bu zarar bitmez, benden söylemesi.
Bu aylık da bu kadar.
Kalın sağlıcakla…….
Hasar dosyasının içine otomatik olarak Değer Kaybı tazminatıda eklenirse dosyabtek seferde kapanır
Sorum kontra sigortacıya
çok yerinde bir yorrum ancak bir şey eksik gibi
Mağdurun maddi hasarını ödeyen sigorta şirketi bütün bilgi ve belge elindeyken aynı mağdurun değer kaybını neden ödemez de ikinci bir talebin gelmesini bekler.2 yıl zaman aşımı var,belki talep etmez de para bize kalır diye düşünüyor olabilir mi?
Kısmen de olsa çözüm maddi hasarla birlikte değer kaybını da aynı anda ödemektir.
Şirketler niye bunu böyle yapmaz bir cevabı var mı?