Sigorta sektörüne yönelik beklentilerini ve HDI Sigorta’nın hedeflerini paylaşan HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, portföy dönüşüm projelerini başarıyla gerçekleştirdiklerini ve oto branşında yüzde 59, oto dışında ise yüzde 41’lik bir portföye geldiklerini söyledi.
DUNYA.COM / YAKUP SAYAR
Alman sigortacılık grubu Talanx’ın Türkiye’deki şirketi HDI Sigorta’nın Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, beklenilen konsolidasyonun sektöre karlılık getirebileceğini söyledi. Hancıoğlu, Talanx Grup için Türkiye’nin çekirdek pazarlardan biri olduğunun da altını çizdi. HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, sektöre yönelik beklentilerini ve HDI Sigorta’nın hedeflerini paylaştı.
2013 yılını hedeflerinin üzerinde bitirdiklerini söyleyen Hancıoğlu, “2012 yılına göre kıyaslarsak 2013 yılında bizim toplam üretimimiz; yüzde 19 civarında arttı. 422 milyon civarında bir üretim hedefledik ve yılı 475 milyon civarında üretimle kapattık. Kendimize birkaç ana kalemde hedefler belirledik. Bunlardan bir tanesi portföyün dönüşümüydü. Oto ve oto dışı dağılımımızı daha dengeli hale getirmek için portföy dengesiyle alakalı ciddi bir aksiyon almıştık. Buradaki hedefimiz; oto branşında yüzde 60, oto dışı branşta da yüzde 40 üretim payı idi. Hedefimiz; oto branşında bir puan daha düşük yani yüzde 59 olarak gerçekleşti. Oto branşında sadece yüzde 1 büyüdük. Diğer taraftan da bizi toplamda yüzde 19 büyümeye götüren, oto dışı branşta da yüzde 58 büyüdük. Başka bir deyişle portföyümüzü, karlı olmasını beklediğimiz branşlara kaydırarak dengeli hale getirdik. Böylelikle ana hedefimizi birebir gerçekleştirdik, diyebiliriz” dedi.
Konut ve KOBİ’de agresifiz
2014 yılı için de iddialı hedefler koyduklarının altını çizen Hancıoğlu, “2014 yılında da tüm dağıtım kanallarımızı portföy dengesini gözetici ve karlılık odaklı projelerle yönetme kararlılığımız devam ediyor. Bu yıl özellikle konut sigortalarında ve KOBİ sigortalarında daha agresif olacağız. Onun dışında sorumluluk alanında, kişisel sorumluluk sigortalarında ön plana çıkacağımızı düşünüyorum. Ferdi kaza sigortaları, her zaman bizim dikkatimizi çeken bir branştır, orada yine elimizden geldiğince büyümeye devam edeceğiz” şeklinde konuştu.
Yabancıların ilgisi sürecektir
Türkiye sigorta pazarına yönelik yabancı ilgisine yönelik beklentilerini sorduğumuz Hancıoğlu, “Sigorta sektörünün büyüme potansiyeli doğrultusunda, yabancı yatırımcının sektöre olan ilgisinin devam ettiğini gözlemlediğimi söylemem mümkün. Ben bu ilginin devam edeceğini düşünüyorum. Aynı şekilde sektörde konsolidasyon beklentisinden de söz edebiliriz. Hatta ben bunun sektöre karlılık katabileceğini düşünüyorum” dedi. Hancıoğlu, Talanx’ın Türkiye hedefini yönelik ise şunları söyledi: “Türkiye; Talanx Grup’un çekirdek pazar olarak gördüğü ülkelerden bir tanesi. Kazançlı bir organik büyüme ve çok iyi dengelenmiş bir portföy bizim ana hedefimiz şu anda.”
Banka sigortacılığına yönelik görüşlerini paylaşan Hancıoğlu, HDI Sigorta’nın dağıtım kanalları arasında da ilk sırayı acentelerin aldığını belirterek şunları söyledi: “Şirketin satış kanalları içinde brokerlerin payı yüzde 17 iken bankaların payı ise yüzde 6 seviyesinde bulunuyor. HDI Sigorta ürünlerini satan bankalar, Aktifbank, Alternatifbank, Anadolubank, Finansbank ve Türkiye Finans Katılım Bankası’dır. Yakın bir zamanda yeni anlaşmalar ve projelerle anlaşmalı bankasürans ağımızı genişletmeyi hedefliyoruz.”
İyileşmede asıl belirleyici olan motor branşı
Ceyhan Hancıoğlu, Türkiye sigorta sektörüne yönelik orta ve uzun vadeli öngörülerine yönelik şunları söyledi: “Sektör olarak, enflasyon artı reel büyümenin üzerinde büyüyerek, geçtiğimiz yıllara oranla teknik sonuçların oldukça iyi seyrettiği bir yılı kapattık. Bu iyileşmede esas belirleyici etken motor branşındaki sonuçların iyileşmesi oldu. 2014 yılında ise sektör büyümesinin en iyi sonuçlarla, reel ekonomik büyüme artı enflasyon seviyesinde olacağını düşünüyorum. Karlılık konusunda ise 2013 yılında sektörde karlılık açısından bir toparlanma olduğunu söyleyebiliriz. Uzun süredir zarar edilen kaskoda kara geçildi, trafikte ise zarar bir önceki yıla göre azaldı. Yangın sigortalarında ise kimi zaman konjonktürel olarak karlı gidişattan sapmalar görüldü. Başta trafik sigortası olmak üzere sorumluluk sigortalarıyla ilgili olarak daha isabetli ve aktüeryal gerçeklere dayanan hesaplamalarla zarar trendi de önlenmiş olacaktır.”
Ürün ve hizmet çeşitlendirme konusu öne çıkmaya başladı
Sektördeki fiyat odaklı rekabeti sorduğumuz Ceyhan Hancıoğlu, bu rekabetin firmalara kısa vadede pazar payı artışı getirse de aslında uzun vadede hem bunu yapan şirketlerin zarar ettiğini hem de en önemlisinin bu kıyasıya rekabetlerin sektöre zarar verdiğini söyledi. “Rekabet iki yönlü olarak hem sigorta şirketlerinin karını hem de acentelerin komisyon gelirini azaltıcı etki yaparak tüm sektör oyuncularını etkilemektedir” diyen Hancıoğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu nedenle fiyatlama rekabetinin önlenmesi konusunda hem sigorta şirketlerine hem de acentelere önemli görevler düşmektedir. Bu sektörü oluşturan bütün taraflar, ölçüsüz fiyat rekabetinden ziyade sigortalısına rasyonel fiyatlama ile en uygun ürünü sunarken, rekabeti hizmette yapmanın yolunu aramalıdır. Geçtiğimiz sene gördük ki; sigorta şirketleri ürün ve hizmet çeşitlendirme konusuna daha fazla eğilmeye başladılar.”
Hancıoğlu’ndan kısa kısa…
• Özellikle 2013 yılında trafik branşında yapılan düzenlemelerin bu branştaki üretimin karlılığı anlamında sektöre olumlu etkilerinin olacağını düşünüyorum.
• İhtisas mahkemeleri, sigortalıların masraflarının azalmasına ve sektöre olan itibarın artmasına, sigorta şirketlerinin de daha az karşılık ayırmalarına yol açacak.
• Acenteler bizim en büyük dağıtım kanalımız. Üretimimizin yüzde 63 gibi büyük bir kısmını acente kanalımız sağlıyor. Bizim acentelerimiz ile bir gönül bağımız var.
• Acenteleri daha etkin kullanmak adına hem acentelerimizin satış ve komisyon gelirlerini artıracak hem de şirketimizin karlılığına katkıda bulunacak projeler üzerinde çalışıyoruz.
• Acentelerimizi, evimiz dedikleri ve farklı olarak gördükleri bu sigorta şirketinde çok daha donatılmış, sahada ürününü çok kolay satan bir formata getirmemiz gerekiyor.