KKTC Sigorta Birliği, sektördeki nicelik artışına dikkat çekerek kalite ve finansal derinliğin artırılması gerektiğini vurguladı.
KKTC Sigorta ve Reasürans Şirketler Birliği, son yıllarda sigorta sektöründe kalite ve güven oranının artırılmasından ziyade, yalnızca sayı artışına odaklanıldığını belirterek bu durumu kaygı verici bulduklarını açıkladı. Birlik, özellikle adanın kuzeyinde son bir yıl içinde her ay yeni bir sigorta şirketinin kurulduğuna dikkat çekti ve yetkililere şu soruyu yöneltti: “Son bir yıl içinde ne değişmiştir ki her ay birkaç yeni şirket kuruluyor ve bu kuruluşlara izin verilmektedir?”
Birlik, ülkede faaliyet gösteren 40 sigorta şirketi, 3 hayat sigorta şirketi ve 2 reasürans şirketi bulunduğunu, bu sayının sürekli arttığını belirterek artışın arkasındaki sebeplerin sorgulanması gerektiğine dikkat çekti. “Ülke nüfusunda büyük bir artış mı oldu? Ekonomide önemli bir gelişme yaşandı mı? Yeni bir pazar mı yaratıldı?” şeklinde sorular yöneltilen açıklamada, sektördeki bu hızla büyüyen sayının düzenleyici ve denetleyici kurumlar üzerindeki etkisi de gündeme getirildi.
“Denetim sıkıntıları müşteri memnuniyetini olumsuz etkileyebilir”
Birlik, Maliye Bakanlığı Para Kambiyo ve İnkişaf Sandığı İşleri Dairesi’nin personelinin artıp artmadığını sorgularken geçen yıl 32 şirketi denetleyen bu kurumun, aynı kadroyla 45 şirketi nasıl denetleyeceğini sordu. Bu durumun sektörün kalitesine ve müşteri memnuniyetsizliğine olumsuz etkileri olabileceği ifade edildi.
“Nitelikli büyümeye odaklanılmalı”
Birlik, sigorta sektörünün daha verimli ve sürdürülebilir bir şekilde gelişebilmesi için siyasetten bağımsız, özerk bir yönetim yapısına ihtiyaç duyulduğunu vurguladı. Açıklamada, “Yanı başımızda, Güney Kıbrıs’ta 29 sigorta şirketi bulunurken Türkiye’de ise 50 sigorta şirketi ve 19 hayat sigorta şirketi faaliyet gösteriyor. Bu örnekler daha da çoğaltılabilir” denildi.
Sigorta Birliği, nitelikli büyümeye odaklanılması gerektiğini belirterek sektördeki kaliteyi artıracak adımların atılmasını talep etti.