23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

‘Kendimizi iyi anlatmalı;insanlara, sigortayı sevdirmeliyiz’

Monopoli Sigorta’nın, “Sigorta Sektöründe Risk Yönetim Danışmanlığı” eğitim programının lansmanında konuşan HDI Sigorta CEO’su Ceyhan Hancıoğlu,“Sektör olarak kendimizi iyi anlatamıyoruz. İnsanlara sigortayı sevdirmeli, sigortayı müşterinin ayağına daha çok götürmeliyiz” dedi.

ALP SÜER / SİGORTAMEDYA

Sigorta sektörünü yakından izleyen sektör muhabirleri olarak bu ay biraz şanslı olduğumuzu söyleyebilirim. Aybaşında, SFS Yazılım-Softbox işbirliğinin açıklandığı toplantıyı Bizans döneminden kalma, otel haline getirilmiş bir tarihi sarnıçta izleme şansı bulduk. 6 Haziran’da da Monopoli Sigorta’nın düzenlediği bir etkinliği de Galataport’a demirlemiş, meşhur Costa Venezia Gemisi’nde izledik ve basın mensupları olarak yeni bir deneyim yaşadık. Monopoli Sigorta, deyince de ilk akla “Değer Katmak”, “Değer Katanlar Platformu” gibi konular geliyor. Şirket, 6 Haziran’daki etkinlikte bu kez, Platformun ilk projesi; Bahçeşehir Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi (BAUSEM) işbirliği ile“Sigorta Sektöründe Risk Yönetim Danışmanlığı” eğitim programının detaylarını kamuoyuyla paylaştı. Monopoli’nin kurucu ortakları Erol Esentürk ve İzzet Bonofiyel’in ev sahipliğinde iki bölümden oluşan toplantının ilk bölümüne konuşmacı olarak, Bahçeşehir Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Tunç Bozbura da katıldı. 2’nci ikinci bölümde ise HDI Sigorta CEO’su Ceyhan Hancıoğlu, AXA Sigorta CEO’su Yavuz Ölken ve Colony Istanbul Kurucu CEO’su Ali Erhan Tamer’in konuşmacı olarak katıldığı bir açık oturum gerçekleştirildi. Oturumda konuşan Ceyhan Hancıoğlu,  “Sigorta sektörü olarak kendimizi iyi anlatamıyoruz; insanlara sigortayı sevdirmeliyiz; sigorta ordusu kurmalıyız; sigortayı müşterinin ayağına daha çok götürmeliyiz” dedi.

Sektör çok dikkatli dijitalleşmeli

Yeni dünya düzeninde ortaya çıkan yeni riskleri doğru yönetmenin artan önemine değinildiği açık oturumda, yeni dünya düzenindeki riskler ve o risklere karşı sigorta sektörünün anlık duruşu ve dijitalleşme konuları konuşuldu. Konuşmasında, yeni dünya düzeninde online yaşama koşullarının, artık kaçınılmaz hale geldiğini vurgulayan Hancıoğlu, “Her ne kadar şahsım adına online hizmete yüzde yüz adapte olamasam da yeni neslin tüm sektörlerden beklediği dijitalleşme beklentisi pandemiyle gelişen koşullar gereği bir anda online ortama geçmiş oldu. Sigortacılığın ‘yüz yüze’ gelişen samimiyet ve güvenini şimdilerde dijital ortamlardan aktarmaya çalışıyoruz. Sigorta sektörü insanların ‘kötü gün’ dostudur dolayısıyla insana bu kadar derinden dokunan bir sektörün çok dikkatli dijitalleşmesi gerektiğine inanıyorum” dedi.

12 yaşındaki oğlum metaverse’den para kazanıyor

Colony İstanbul Kurucu CEO’su Ali Erhan Tamer de konuşmasında Z kuşağının eğilimleri hakkında şu gözlemlerini aktardı: “Yeni dünya düzenini anlamak için mevcut dünya düzenini anlamak gerekiyor. Benim 12 yaşındaki oğlum gününü metaverse oyun oynayarak geçiriyor ve bundan bu yaşta para kazanıyor. Bugünün jenerasyonu geleceği var edecekler. Yeni nesil oyun oynarken, para kazanıyor, eğleniyor, yemek sipariş ediyor, neden poliçe de satın almasın. Dolayısıyla artık bizlerin bildiği internet dünyasından bahsetmemiz mümkün değil. Bizler bu yeni internet düzenini anlamak için zaman emek ve eğitim almamız gerekiyor. Çalışma kavramı ve işgücü, bugüne kadar bildiğimiz formlarının tamamının dışına çıkmış durumda. Yöneticilerin bu yeni algı, koşul ve kavramları çok iyi öğrenmeleri ve buna göre yönetmeleri gerekiyor.”

Gençler, bizim gittiğimiz yollardan gitmemeli

Bahçeşehir Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Tunç Bozbura da yaptığı konuşmada, dijital tasarımcılık kavramına dikkat çekerek şunları dile getirdi: “Benim gibi geçen yüzyılda doğan, eğitim alan, çalışan insanlar, dijital göçmen. Toplantıya katılan genç arkadaşlarımız ise dijital yerliler. Çünkü, doğduğunuz ya da eğitim aldığınızda dijitalle iç içesiniz. Ancak, sizden sonra gelecek ve eğitimle geleceğe hazırlamak istediğimiz kişiler ise dijital tasarımcı. Onlar, bizim gittiğimiz yollardan gitmemeli. Çünkü, 20-25 yıl sonra, tekillik noktasına ulaşacağımız söyleniyor. Tekilllik noktası da bilgisayarların biz insanlar gibi karar verebildiği, stratejik alanlarda karar verecekleri güce ulaşacakları nokta” diye konuştu.

Riskler, ancak güçlü duruş ve doğru eylem planı ile yönetilebilir

Konuşmasında sigorta sektöründeki risklere dikkat Axa Sigorta CEO’su Yavuz Ölken de şunları söyledi: “İklim krizi her yerde konuşulan bir moda haline geldi. Ancak biz sigortacılar için iklim krizi bir moda değil uzun yıllardır üzerinde çalıştığımız verilerden oluşan bir alan. Sigorta şirketlerinin de aracılığında güçlü durması gereken bir konu bu güçlü duruş ancak doğru durum değerlendirmesi yaparak mümkün olabilir. Doğru değerlendirme, güçlü duruş ve doğru eylem planıyla gelecekte bizleri bekleyen iklim krizi veya diğer krizler ancak yönetilebilir durumda. Bu değerlendirme, planlama ve yürütmeyi yapacak sigorta profesyonelleri ancak Monopoli ve BAUSEM’in iş birliğinde olduğu gibi eğitimlerle mümkün olacak.”

Mesleğinin yeniliklerine adapte olan profesyoneller yetişmeli

Monopoli Sigorta kurucu ortağı Erol Esentürk, Bahçeşehir Üniversitesi işbirliği ile gerçekleştirdikleri,‘Sigorta Sektöründe Risk Yönetim Danışmanlığı’ eğitim programı ile  ilgili şunları söyledi: “Klasik sigortacılık algısını yıkacak bir eğitim organize etmek istedik. Yeni dünya düzeninde pek çok yeni meslek gelişiyor. Gençler bu mesleklere ilgi göstermekte haklılar ancak temelde tüm mesleklerin uygulanışları, yürütülüş şekilleri ve sundukları imkanlar değişti. Bizde tam bu aşamada Bahçeşehir Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi  ile iş birliği yaparak gelişen ve yenilenen sigortacılık mesleğinin yeniliklerine adapte olan profesyoneller gelişmesine yatırım yapmak istedik. Ünlü filozof Aristoteles’in dediği gibi; ‘Eğitim refah anında bir süs, felaket sırasında bir sığınaktır’ Monopoli olarak ‘Sigorta Sektöründe Risk Yönetim Danışmanlığı’ eğitimimizin yenidünya düzeninde, sektörümüzü bekleyen risklere karşı, sığınaklarını hazırlamış profesyoneller yetiştireceğine inancımız tam.”

SİGORTA SEKTÖRÜNDE RİSK DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MERAK EDİLENLER 

  • Klasik sigorta eğitimlerinden farklı olarak; değişen dünya şartları ve yeni riskler, sürdürülebilirlik, küresel iklim krizi ve dijital çağın sosyal etkileri ile beliren geleceğin sigorta ve risk yönetimi trendleri gibi güncel konuları içeriyor.
  • Programa, üniversitelerin farklı bölümlerindeki son sınıf öğrencileri katılıyor.
  • İlk sertifikasyon dönemi 14 Mayıs 2022 tarihinde başladı ve devam ediyor.
  • Program, 6 hafta sürüyor. 44 saatlik eğitim veriliyor.
  • 25 kişilik kontenjan söz konusu.
  • Programın yüzde 75’i online gerçekleştiriliyor.
  • Yılda 6 kez ve toplamda minimum 150 kişiye eğitim verilmesi hedefleniyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER