23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

"Kazalarda telaşa Mobil Kaza Tutanağı ile son"

subat_semsiye_ckTrafik kazalarında Kaza Tespit Uygulaması başlayalı neredeyse 7 yıl dolacak. Bu uygulama, kazalar sonrası trafiğin tıkanmaması için bir çözümdü. Trafik polisini beklemek yerine poliçelerle birlikte verilen Kaza Tespit Tutanağı (KTT) formu karşılıklı doldurup, mümkünse de resim çekilerek işlem başlamış oluyordu. Biraz zorlansak da sistem, geçen zamanda sigortalılar tarafından hızla uygulanmaya başlandı. Kaza yerine trafik polisi çağrılmasına gerek olmadığı için tabii ki biraz suistimale açık oldu. Bu arada Türkiye’deki tüm araçlardaki vuruklar, çizikler amcası yeğenine, dayısı yengesine şeklinde, hep de geri geri giderken yapılan kazalarla sigortacılara tamir ettirildi. 2008-2013 yılları arasında sigorta sektörü bu uygulama nedeniyle Türkiye genelinde tüm araçları tamir etti desek abartmış olmayız. Ve sektörün zararı hatırı sayılır derecede artmıştı.

Mobil Kaza Tutanağı’na “eTR” ödülü

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM) geçtiğimiz yıl Kaza Tespit Tutanağı formu yerine akıllı telefonlarda kullanılmak üzere bir uygulamayı hayata geçirdi. iOS ve Android uygulamaları cep telefonlarına indirenler bilgilerini girerek olay anında telaş yaşamıyorlar. Kimlik ve araç bilgilerinizi bir kez sisteme giriyorsunuz o kadar. Sigortalılar için büyük kolaylık. Mobil Kaza Tutanağı uygulaması eTR ödülleri’nde “Kamudan Vatandaşa e-Hizmetler kategorisinde” birincilik ödülüne de layık görüldü.

Sigortalılar için büyük avantaj

SBM tarafından geliştirilen bu uygulama dünyada bir ilk. Uygulama çok yaratıcı. Özellikle bir sigortalı için çok büyük bir kolaylık. Bu uygulamayı cep telefonuna indirip bilgilerine bir defa kaydeden kişi, Allah korusun kaza sonrası yaşanan panikten etkilenmeden işlemini hemen başlatabiliyor. Sigortalıya diğer faydası ise hasar hizmet sürecinin neredeyse yarı yarıya azalması. Tazminat alınacaksa süre ortalama üç güne iniyor denilebilir. Şayet araç servise çekilecekse de, 1-2 gün de oradan kazanılmış oluyor. Uygulamanın sigorta şirketlerine faydası ise müşteri memnuniyeti olarak geri dönmesi denilebilir. Çünkü kaza olup mobil uygulama devreye girdiğinde bir dakika içerisinde sigorta şirketi bilgilendiriliyor. Şirket iki dakika sonra arayıp sigortalısına, “Geçmiş olsun, size hemen çekici gönderebiliriz” dese sigortalının memnuniyetini siz düşünün.


Can Kantar / Şemsiye

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER