Sigorta sektörü, artan araç yaşı ve yüksek primler nedeniyle daralan kasko pazarını yeniden büyütmek için yenilikçi çözümler geliştiriyor. Quick Sigorta, Corpus Sigorta, Unico ve Magdeburger gibi şirketlerin ortaya koyduğu yeni ürünler; düşük maliyetli, esnek ve erişilebilir modellerle sigortacılığın tabana yayılmasını hedefliyor. Bu sayede kasko artık yalnızca yeni ve lüks araç sahiplerinin değil; her bütçeden, her yaştan araç sahibinin ulaşabileceği bir güvence haline geliyor.
SİGORTAMEDYA ÖZEL HABER
Türkiye’de trafiğe çıkan her dört araçtan yalnızca birinin kasko sigortası bulunuyor. Yani milyonlarca araç her gün çarpma, çarpışma, hırsızlık, yangın, sel, deprem, terör ve orman yangını gibi birçok riski üzerinde taşıyor. Kaskodaki bu düşük sigortalılık oranının temel nedenleri arasında araç parkının yaşlanması, artan bakım maliyetleri ve yüksek primler öne çıkıyor. Sigorta sektörü ise yeni ürünlerle oyunu değiştirmeye hazırlanıyor. Bu kapsamda şirketler, artık 20 yaş ve üzeri araçlara da kasko imkânı sunmaya başladı. Magdeburger Sigorta, Quick Sigorta, Corpus Sigorta gibi şirketler bu alanda öne çıkarak, “Her yaşa, her araca kasko” dönemini başlatan modeller ve ürünler geliştirdi. Bu alanda sunulan yeni ürünlerle şirketler, bir yandan kasko sigortasını yeniden erişilebilir hale getirirken bir yandan da sigortacılığın tabana yayılmasını hedefliyor.
Quick Sigorta ve Corpus Sigorta’dan pazar dengelerini değiştirecek model
Quick Sigorta ve Corpus Sigorta, güçlerini birleştirerek Türkiye kasko pazarına yeni bir soluk getirecek ortak bir ürün geliştirdi. “Her Yaşa, Her Araca Kasko” mottosuyla sunulan ‘KASKONOMIQ’, küçük primlerle büyük güvence sağlamayı hedefliyor. Araç yaşı veya sürücü yaşı sınırlaması bulunmayan ürün, neredeyse trafik priminin dörtte birine, aracın değerinin yüzde 75 ila 85’i arasında güvence sunuyor. Üstelik servis seçimi kısıtlaması olmadan, kapsamlı teminat yapısıyla dikkat çekiyor. Öte yandan KASKONOMIQ sadece çarpışma ve çarpma gibi klasik riskleri değil; deprem, sel, yangın, terör, halk hareketleri ve diğer doğal afetleri de kapsıyor. Quick Yardım Asistans hizmetiyle çekici, kurtarma ve yılda bir kez 7 güne kadar ikame araç desteği de sağlanıyor.

Kasko pazarını acenteler için de yeniden canlandıracak fırsat
Türkiye’de kasko sigortalılık oranı yüzde 25 seviyesinde. Bu da 32 milyon araçlık parkta yaklaşık 8,5 milyon aracın kaskolu olduğu anlamına geliyor. KASKONOMIQ, bu büyük potansiyele ulaşmak için geliştirildi. Araç sahiplerinin üzerindeki yüzde 100 risk yükünü yüzde 25 seviyesine indirmeyi hedefleyen model, acenteler için de kasko pazarını yeniden canlandıracak güçlü bir fırsat sunuyor. Quick Sigorta ürünü KASKONOMIQ adıyla, Corpus Sigorta ise KASKONOMIC ismiyle aynı modeli müşterilerine sunuyor

Sigortacılığı tabana yayıyoruz
Maher Holding Sigorta Grubu Başkanı Ahmet Yaşar, Türkiye’de kasko sigortalılık oranının hâlâ çok düşük olduğuna dikkat çekiyor ve ekliyor: “Her dört araçtan yalnızca biri kaskolu. Araç parkı yaşlandıkça risk, sigortacılar yerine araç sahiplerinin üzerinde kalıyor. Biz KASKONOMIQ modeliyle bu yapıyı dönüştürmek istiyoruz. Küçük primlerle büyük riskleri paylaşan, herkesin ulaşabileceği sade bir kasko modeliyle sigortacılığı tabana yayıyoruz. Sigorta sadece bir poliçe değil; toplumun güvenlik ağıdır.”

Kasko yaptırmak artık bir ayrıcalık değil
Quick Sigorta Genel Müdürü Eyüp Özsoy ise yeni ürünün şirketin erişilebilir ve müşteri odaklı sigortacılık vizyonunun somut bir örneği olduğunu söylüyor ve ekliyor: “Artık kasko yaptırmak bir ayrıcalık değil, herkes için ulaşılabilir bir güvence. Araç ya da sürücü yaşı fark etmeksizin herkes kendi bütçesine uygun bir alternatif bulabiliyor. KASKONOMIQ; uygun prim, geniş teminat, esnek muafiyet ve güçlü asistans desteğiyle tam bir güvenlik paketi.”

Araç parkında en yüksek yaşlılık dönemindeyiz
Unico Sigorta CEO’su Ender Güzeler, araç parkı konusunda en yüksek yaşlılık döneminde olduğumuzu belirterek kasko pazarında son dönemde yaşanan bu değişimi şu sözlerle özetliyor: “6–7 yıl öncesine kadar 8 yaş üzeri araçlara kasko yapılmazdı. Üst sınır genelde 10 yıldı. Bugün 20–22 yaşa kadar araçlara kasko yapılabiliyor. Sektör artık hasarsızlık aramayı da bıraktı. Unico olarak portföyümüzün yüzde 25’ini 10 yaşın üzerindeki araçlar oluşturuyor. Bu oran geçmişte tek haneli rakamlardaydı.” Güzeler’e göre, sektörün bu esnemesi hem araç parkının yaşlanması hem de müşterinin talebiyle şekilleniyor.

Magdeburger Sigorta’dan yeni nesil kasko: ÇarpışMAG
Kasko sigortasında düşük penetrasyon sorununa çözüm getirmeyi hedefleyen bir diğer yenilik de Magdeburger Sigorta’dan geldi. Şirket yeni ürünü ‘ÇarpışMAG’ ile kasko sigortasında düşük penetrasyon sorununa da çözüm üretmeyi hedefliyor. Şirketin geliştirdiği ÇarpışMAG, 0–30 yaş aralığındaki otomobil ve kamyonetler için uygun fiyatlı bir kasko modeli sunuyor. 0-30 yaş aralığındaki otomobil ve kamyonet sahiplerine uygun fiyatlı olarak sunulan bu ürün araç bedeli 1.500.000 TL’ye kadar olan ve mevcutta kaskosu bulunmayan 0–30 yaş aralığındaki otomobil ve kamyonetler için gerçek kişilere özel olarak sunuluyor. Böylece trafikte en yüksek hasarsızlık kademesine (8. kademe) ulaşmış sürücüler, Trafik Sigortası tavan priminin dahi altında kalan avantajlı fiyatlarla kasko yaptırma fırsatından yararlanabiliyor. Sürücülerin en çok ihtiyaç duyduğu teminatları tek bir poliçede bir araya getiren ÇarpışMAG, araçta çarpışma veya deprem sonucu meydana gelebilecek hasarları 500.000 TL’ye kadar teminat altına alıyor. Magdeburger Sigorta, ÇarpışMAG sahiplerine sağladığı geniş asistans desteğiyle her an yanlarında oluyor. Kaza halinde sınırsız, arıza halinde ise 10 yaş ve altı araçlara yılda bir defa asistans desteği sağlanıyor. Asistans hizmeti kapsamında aracın çekilmesi ya da vinçle kurtarılması gereken durumlarda 15.000 TL’ye kadar limit sunuluyor.
15 yaş üstü araçlarda kasko yaptırırken potansiyel hasar riskine dikkat ediliyor
Kasko sigortası, Türkiye’de araçların yaşına göre değişen özelliklere sahip bir ürün. Sigorta şirketleri genellikle, araçların üretim tarihinden itibaren en fazla 15 yıl içinde kasko sigortası yapmayı tercih ederler. Bu, aracın potansiyel hasar riskini ve yedek parça bulunabilirliğini göz önünde bulundurarak belirlenir. 15 yaşını geçen araçlar için kasko sigortası yapılabilmesi, aracın genel durumu, bakım geçmişi, marka ve model gibi etkenlerin detaylı bir şekilde değerlendirilmesine bağlıdır. Bu durum, sigorta şirketlerinin belirlediği ek şartlar ve yüksek primlerle mümkün olabilir. Örneğin, bir aracın 15 yaşını aşması halinde, sigorta şirketleri genellikle bu araçlara standart bir kasko teklifi yapmaktan kaçınırlar. Bunun yerine, aracın mevcut durumu, hasar geçmişi ve potansiyel riskleri dikkate alınarak özel bir değerlendirme süreci gerektirebilir. Sigorta şirketleri, 15 yaş üstü araçlar için kasko tekliflerinde, aracın modeli, yılı ve teknik özellikleri gibi faktörlere dayanarak bir değer biçer. Ama sektörde şirketler son dönemde çıkardıkları yeni ürünlerle yaşlı araçları da kasko ürünlerinden faydalandırmak için harekete geçti.

Yeni ürünler kasko pazarında yaşanan daralmanın önüne geçebilir
Son dönemde yaşanan enflasyon ve araç fiyatlarındaki hızlı artış sebebiyle araç sahiplenin araçlarını yenilemekte sıkıntılar yaşadığını belirten Kaskoline Genel Müdürü Faruk Yıldırım, özellikle 15 yaş üstü araçlara kasko imkanı sunan yeni ürünler hakkında şu değerlendirmeyi yaptı: “Bazı sigorta şirketleri 15 yaş üstü araçlara kasko poliçesi tanzim ederek kasko poliçesinde yaşanan daralmayı ve aynı zamanda rekabetin az olduğu tarafta konumlanmayı seçiyor. Strateji olarak çok mantıklı bir karar. Doğru yönetilmesi durumunda sigorta şirketinin kar edeceğini düşünüyorum. Maddeburger ve Quick Sigorta özelinde başlayan bu örneklere diğer firmalar da katılacaktır. Bu ürünler sektördeki kaskolu araç sayısını arttıracağı gibi aynı zamanda vatandaşlar için de olası bir kaza anında İMM hasarları tarafında pozitif ayrım sağlayacaktır. Çünkü hasarsızlığı olmadığı takdirde sigorta şirketleri 15 yaş üstü araçlarda hiçbir şekilde teminat vermiyor. Benzeri uygulamalar doğru yönetilirse diğer şirketlerin de bu alana kaymalarını sağlayacak. Hasar onarımların da özel serviste yapılıyor olması hasar maliyetlerini de düşürecek çok güzel bir uygulama olarak değerlendiriyorum.”
Ürünlerin müşteriye doğru anlatılması gerekiyor
Sigorta şirketlerinin asıl hedefinin kaskoda daralan pazardan fiyat rekabeti ile pay almak olduğuna dikkat çeken Yıldırım, “Fakat herkesin istediği hasarsız araç portföyü rekabetin en yüksek olduğu ve fiyatların da bu doğrultuda ciddi anlamda düştüğü bir noktaya evrilmiştir. Bu ve benzeri ürünlerin müşteriye doğru anlatılması ve yönlendirilmesi şartıyla kasko pazarına ciddi anlamda hareket sağlayacaktır” dedi. Kasko pazarındaki fiyatlamaların olması gereken noktanın çok altında olduğunu da ifade eden Yıldırım, “Bu da sigorta acentelerinin para kazanma ihtimalini ortadan kaldırmaktadır. Bu sebeple çok farklı ürünler yerine sade yalın ürünlerin piyasaya sunulması rekabetin az olduğu alanlarda ise yeni ürünlerin çıkartılması hem penetrasyonu arttıracaktır hem de sigorta şirketi ve acente tarafından kârlılığı arttıracaktır” değerlendirmesinde bulundu.
Rakamlarla trafik sigortaları
* Türkiye’de trafiğe kayıtlı araç sayısı: 32 milyon
* Zorunlu trafik sigortası bulunan araç sayısı: 25 milyon
* Kaskolu araç sayısı: 8,5 milyon
* Kasko sigortalılık oranı: Yüzde 25
* En yüksek sigortalı segment: Yeni ve orta yaşlı binek araçlar
* En düşük sigortalı segment: 15 yaş üzeri araçlar


