5 Aralık 2025, Cuma
spot_img

“Kaskoda hedefimiz 1 milyon poliçe”

“Sompo Kahve Sohbetleri” etkinliğiyle İstanbul ve Marmara Bölge  acenteleriyle Çırağan Palas Hotel Kempinski’de bir araya gelen Sompo Sigorta, gelecek vizyonunu ve büyüme stratejilerini paylaştı. Genel Müdür Fahri Uğur, şirketin iki yılda Türkiye’nin en büyük beş sigorta şirketinden biri haline geldiğini belirterek 2025 yılı bitmeden 1 milyon kasko poliçesi hedeflediklerini söyledi. Teknoloji yatırımları, müşteri odaklı yeni ürünler ve acentelere özel destek modelleriyle büyümeyi sürdüreceklerini vurgulayan Uğur, sağlık ve kurumsal sigortaların stratejik öncelikler arasında yer aldığını ifade etti.

SİGORTAMEDYA ÖZEL

Sompo Sigorta, gelecek dönem stratejilerini paylaşmak üzere “Sompo Kahve Sohbetleri” başlıklı özel bir etkinlik düzenledi. Bugün İstanbul Çırağan Palace Hotel Kempinski’de gerçekleştirilen buluşmada, şirketin üst düzey yöneticileri vizyonlarını paylaştı.

Etkinliğin açılış konuşmasını yapan Sompo Sigorta Marka Yönetimi ve Kurumsal İletişim Kıdemli Müdürü Elçin Agazade Cida, daha önce İzmir ve Trabzon gibi şehirlerde bir dizi keyifli etkinlikler düzenlediklerini hatırlatarak İstanbul’daki buluşmanın bu serinin sonuncusu olduğunu belirtti. İstanbul’un fethi yıldönümünde böyle bir etkinlikte bulunmaktan duyduğu heyecanı dile getiren Cida, “Kahve Sohbetleri”nin yalnızca şirketi ve stratejileri paylaşmak için değil, aynı zamanda katılımcılarla fikir alışverişi yapmak ve onları dinlemek adına da değerli olduğunu vurguladı.

“Kısa sürede Türkiye’nin en büyük beş sigorta şirketinden biri olduk”

Etkinlikte konuşan Sompo Sigorta Genel Müdürü Fahri Uğur, iki yıl önce çıktıkları yolda önemli başarılara imza attıklarını belirterek şirketin kısa sürede Türkiye’nin en büyük beş sigorta şirketi arasına girdiğini söyledi.

Türk sigorta sektörünün Gayrisafi Yurt İçi Hasıla içindeki payının arttığını ve sektör büyüklüğünün 22 milyar dolara ulaştığını vurgulayan Uğur, sağlık ve kurumsal sigortalarda ciddi bir büyüme gözlemlediklerini ifade etti. Bu iki alanın Sompo Sigorta’nın gelecek stratejisinin temelini oluşturduğunu belirtti.

İki yıl gibi kısa bir sürede pazar paylarını yüzde 4’ten yüzde 5’e çıkararak sektörde ilk beş şirket arasına girdiklerini kaydeden Uğur, güçlü bir finansal yapıya sahip olduklarını ve bağlı oldukları köklü sigorta grubunun desteğiyle müşteri memnuniyetini ön planda tuttuklarını vurguladı.

Sompo Sigorta’nın samimi, açık ve şeffaf bir kurum olduğunu dile getiren Uğur, acentelere verdikleri desteğin altını çizerek bireysel sigortalarda ve acente kanalında da büyümeye devam ettiklerini söyledi. Oto sigortaları ve kaskoda pazar paylarını artırdıklarını aktaran Uğur, kurumsal sigorta alanında da büyümeyi hedeflediklerini belirtti.

“Kurumsal sigortalarda müşteriye özel, ‘terzi işi’ hizmetler sunacağız. Yeni ürünler geliştiriyoruz ve gelen eleştirileri dikkatle değerlendiriyoruz” diyen piyasaya sundukları “Kasko Prime” ürününü de tanıttı.

“Teknolojiye yatırım yapıyoruz”

Uğur, Sompo Sigorta’nın teknolojiye yaptığı yatırımlara da dikkat çekti. Şirketin geçen yıl kurduğu Sompo Teknoloji A.Ş. ile bu alandaki çalışmalarını hızlandırdıklarını belirten Uğur, “Şu anda 50 kişilik bir ekiple başladığımız teknoloji yolculuğumuz yıl sonunda 120 kişiye ulaşacak. Dakikada 5.000 teklif işleme kapasitesine sahip altyapımızla, teklif sayımızı 30 milyondan 38 milyona çıkardık. Amacımız, acentelerimizin ve sigortalılarımızın daha kolay ve hızlı hizmet almasını sağlamak” dedi.

“Marka bilinirliği bizim için önemli”

Marka bilinirliğini artırmaya yönelik çalışmalara da değinen Uğur, geçen yıl başlattıkları “Somponomi” iletişim kampanyasıyla sigortalılara Sompo’nun kaliteli hizmet anlayışını anlatmayı hedeflediklerini söyledi. “Acentelerimizin portföylerini büyütmesini sağlayacak iletişim stratejilerimizi düzenli hale getirdik. Ayrıca artık kampanya şirketi olma yolunda da ilerliyoruz” diye konuştu.

“Yeni uygulamalar acentelere katkı sunuyor”

Uğur, özellikle gelir modeli ve yıldızlı modeller başta olmak üzere hayata geçirilen yeni uygulamaların acentelere önemli katkı sunduğunu ifade etti. “Artık müşteri bazlı farklı komisyon modelleri uyguluyoruz. Kasko sigortalarında +3, konut sigortalarında ise +5 komisyon veriyoruz. Bu yıl 400 bin kasko, 50 ila 100 bin arasında konut müşterisine bu avantajları sağlayacağız. Sigortalılarımızın ömür boyu sürecek yolculuklarında elde edilen gelirin bir kısmını acentelerimizle paylaşıyoruz” dedi.

“Puan sistemi sektörde fark yaratıyor”

Sompo’nun hayata geçirdiği bir diğer yeniliğin ise sektörde benzeri olmayan bir puan sistemi olduğunu aktaran Uğur, “Sigortalılar yaptıkları işlemlerden puan toplayabilecek ve bu puanları doğrudan acentelerimizden yapacakları alışverişlerde kullanabilecekler. Bu sistem, yenileme dönemlerinde de portföy kaybını önlememize yardımcı olacak” diye konuştu.

“Hedef 1 milyon kasko poliçesi, yüzde 85 yenileme oranı”

Önümüzdeki döneme ilişkin hedeflerini de paylaşan Uğur, bireysel sigortalarda büyümeye devam edeceklerini ve 2025 yılı tamamlanmadan kasko prim üretimini yüzde 10 arttırarak 1 milyon kasko poliçesine ulaşmak istediklerini söyledi. Bu sayede Türkiye’de en fazla kasko poliçesine sahip şirket konumuna geleceklerini belirtti.

Uğur, “Yenilemeler Sompo Sigorta’nın güçlü olduğu bir alan. Sağlık, kasko ve yangın sigortalarında yenileme oranlarımızı artırmak istiyoruz. Kaskoda hedefimiz yüzde 5’lik artış. Kurumsal iş ortaklığı inisiyatifimizle de kurumsal pazar payımızı yüzde 6’dan yüzde 8’e çıkaracağız. 2026 sonuna kadar konutta 500 bin poliçeye ulaşmayı ve sağlıkta yenileme oranını yüzde 85’e taşımayı hedefliyoruz” dedi.

İki buçuk yılda önemli başarılara imza attıklarını söyleyen Uğur, “Önümüzdeki bir buçuk yılda bu başarıları daha da ileri taşımayı hedefliyoruz” diyerek sözlerini tamamladı.

“İş ortaklarımızla açık iletişim ve güçlü iş birliği en büyük önceliğimiz”

Sompo Sigorta Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Burak Bayhan, etkinlikte yaptığı konuşmada, sektöre dönüş hikâyesini ve kurumun satış-pazarlama vizyonunu katılımcılarla paylaştı.

Finans sektöründeki kariyerinin ardından sigorta sektörüne döndüğünü ifade eden Bayhan, “Yıllar içinde finans ve sigorta alanında edindiğim deneyimlerin ardından, yaklaşık üç yıl önce tekrar sektöre döndüm. Bu yıl itibarıyla da Sompo Sigorta ailesine katıldım. Burada sizlerle birlikte olmak benim için büyük bir heyecan ve mutluluk” dedi.

Sompo Sigorta’da satış ve pazarlama fonksiyonlarının aynı çatı altında toplandığını belirten Bayhan, bu yapının iş ortaklarıyla daha koordineli ve verimli çalışmayı mümkün kıldığını vurguladı. Bayhan, “Bizim görevimiz, siz değerli iş ortaklarımızın en iyi hizmeti sunabilmesine destek olmak. Bunun yolu da sizlerle yakın temas halinde olmak, sizi dinlemek ve ihtiyaçlarınıza hızlı yanıt verebilmekten geçiyor. Saha ve bölge ekiplerimizle her zaman ulaşılabilir olmaya ve açık iletişimi sürdürmeye büyük önem veriyoruz” ifadelerini kullandı.

Pazarlama tarafında ise markanın bilinirliğini artırmaya yönelik yatırımların süreceğini belirten Bayhan, “Sompo markasının hem kamuoyunda hem de son müşteriler nezdinde bilinirliğini ve tercih edilirliğini artırmak için reklam ve tanıtım faaliyetlerine devam edeceğiz. Aynı zamanda müşteri deneyimini iyileştirmek ve iş ortaklarımızın süreçlerini kolaylaştıracak kampanya ve teşvik modelleri geliştirmek de önceliklerimiz arasında” diye konuştu.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER