Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Başkan Yardımcısı ve Maher Holding Sigorta Grubu Başkanı Ahmet Yaşar, kasko sigortasında tekliften poliçeye dönüşüm oranının düşük olduğuna dikkat çekerek, sektörde daha sade, anlaşılır ve ihtiyaca özel ürünlere ihtiyaç olduğunu vurguladı.
Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Başkan Yardımcısı ve Maher Holding Sigorta Grubu Başkanı Ahmet Yaşar, yılda yaklaşık 20 milyon kasko teklifi verildiğini ancak bu tekliflerin yalnızca 8,5 milyonunun poliçeye dönüştüğünü açıkladı. Bu durumun sektördeki potansiyelin altında kalındığını gösterdiğini belirten Yaşar, tekliften poliçeye dönüşüm oranının artırılması için önemli yapısal adımlar atılması gerektiğini ifade etti.
Yaşar, kasko sigortasında fiyat algısının değiştiğini söyleyerek “Bugün rekabetin etkisiyle kasko primleri maliyetlerin 10 puan altında artışla seyrediyor. Ancak bu avantaj sahada karşılık bulmuyor. Teklifler alınsa da büyük bölümü poliçeye dönüşmüyor” dedi.
Fiyat odaklı teklifler yeterli değil
Müşterilerin teminat içeriklerini tam olarak anlayamamasının önemli bir sorun olduğunu vurgulayan Yaşar, sadece fiyat odaklı tekliflerin karar vermede yetersiz kaldığını belirtti. Ayrıca, internet ve çağrı merkezlerinden alınan tekliflerin çoğunun satın alma niyeti taşımadığını, aynı müşterinin birden fazla acenteden teklif almasının da dönüşüm oranlarını düşürdüğünü kaydetti.
Kasko ertelenebilir bir harcama olarak görülüyor
Trafik sigortasının zorunlu olmasına karşın, kaskonun hâlâ ertelenebilir bir harcama olarak görüldüğünü dile getiren Yaşar, yaşlı araçların da kasko kapsamına alınmasında sigorta şirketlerinin risk değerlendirmeleri nedeniyle sorun yaşandığını belirtti. Türkiye’deki araçların ortalama yaşının 14,3 olduğunu, bu oranın kamyonlarda 18 yıla kadar çıktığını söyledi.
Dar kasko yeniden yükseliyor
Yaşar, klasik kasko ürünlerinin tüm ihtiyaçlara cevap vermediğini belirterek özellikle ikinci el araç satıcıları ve galericiler gibi gruplar için dar kasko ürününün yeniden öne çıktığını vurguladı. “Daha uygun primli, sınırlı ama amaca hizmet eden teminatlarla oluşturulmuş dar kasko, bu kez doğru segmente doğru şekilde sunulursa başarılı olabilir” dedi.
Yeni Dönem: Dijitalleşme ve Chatbot desteği
Yaşar, Türkiye Sigorta Birliği’nin sigorta okuryazarlığını artırmak amacıyla yapay zekâ destekli bir chatbot uygulaması üzerinde çalıştığını da duyurdu.
Uygulamanın tüketicilere poliçeler ve teminatlarla ilgili sade ve doğru bilgiler sunarak ticari yönlendirme yapmadan karar verme süreçlerini destekleyeceğini belirtti.
Kaskonun sadece aracı değil, hayatı, zamanı, emeği ve huzuru da koruduğunu dile getiren Yaşar, “Bu değeri topluma anlatmak hepimizin ortak sorumluluğu” dedi.


