28 Eylül 2024, Cumartesi
spot_img

“Kasko satın alırken sadece fiyata odaklanılmamalı”

Kasko sigortası alırken sadece fiyata odaklanılmaması gerektiğini vurgulayan Quick Sigorta Genel Müdürü Eyüp Özsoy, “Sigortalılar sadece fiyat odaklı bir ürün yerine, hizmet kalitesini de dikkate almalı. Kasko sigortası satın alınırken sigorta şirketinin acente ağı, servis ağı ve asistans hizmetlerini sağlayan kurumların yeterliliği sorgulanmalı. Fiyat odaklı bir ürün almak, kasko sigortası için akılcı bir davranış değil” dedi.

SİGORTAMEDYA ÖZEL

Kasko sigortası satın alırken yalnızca fiyat odaklı bir yaklaşım benimsemek, uzun vadede istenmeyen sonuçlar doğurabiliyor. Düşük fiyatlı bir kasko poliçesi, eksik veya yetersiz hizmetler sunarak sigortalıyı zor durumda bırakabilir. Sigorta Ekranı’nda Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın konuğu olan Quick Sigorta Genel Müdürü Eyüp Özsoy kasko sigortasının önemine dikkat çekerek yeni ürünleri Quick Kasko ile ilgili bilgiler verdi. Fiyat değil hizmet odaklı bir rekabet dönemine girileceğinin sinyallerini de veren Özsoy, farklı konu başlıklarında hem sektör hem Quick Sigorta’ya ilişkin değerlendirmelerde de bulundu.  

Özkaynağımız 7,8 milyar TL’ye ulaştı

Quick Sigorta ve Maher Holding grubundaki sigorta şirketleri ile diğer iştirakler için 2023 yılının başarılı bir yıl olarak kaydedildiğini söyleyen Özsoy, “Quick Sigorta, 2023 yılını 3,5 milyar TL seviyesinde bir kârla kapattı. Ancak en büyük gelişim öz kaynak tarafında yaşandı ve şirketimiz 7,8 milyar TL’lik bir öz kaynağa ulaştı. Çeşitli iştiraklerimiz var. Corpus Sigorta ile beraber hayata geçirilen Quick Finans, QPay ile şu anda ruhsatlandırma aşamasında. Ayrıca, QCar mobilite ve MHR Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı gibi projelerle grup şirketleri kendi ekosistemlerini oluşturdu. 2017 yılında finansal bir ekosistem kurma hedefiyle yola çıkan Maher Holding, yedinci yaşını tamamladığı 2023 yılında bu ekosistemi tamamlamış bulunuyor. Quick Sigorta, yurt dışı açılımına da başladı. Önümüzdeki dönemde bu süreci tamamlayarak yurt dışında da varlık göstermeyi planlıyor” dedi. 

2023’te 20 milyar TL’yi aşan prim üretimi gerçekleştirdik

2023 yılında 20 milyar TL’yi aşan bir prim üretimi gerçekleştirdiklerini aktaran Özsoy, “Prim üretiminin büyük bir kısmını otomotiv sektöründen elde ettik. Özellikle trafik branşında sektör liderliğimiz devam ediyor, oto dışı ürünleriyle de sektördeki yerimizi sağlamlaştırdık. 2022 Haziran ayından bu yana kasko ürünlerini enflasyon ve döviz kurlarındaki artışlar nedeniyle hasar maliyetlerinin ölçülemez hale gelmesi üzerine geri planda tutuyorduk. Ancak 2023 yılında hem fiyatlama hem de hasar maliyetleri anlamında uygun koşullar oluştu. Bu nedenle, kasko ürünümüzü yeniden piyasaya sunduk. Acenteler ve sigortalılar için hazır hale getirilen kasko ürünü, artık hizmete sunulmuş durumda” diye konuştu.

Sigortalıların ihtiyaçlarına yönelik ürünler sunmaya odaklandık

2023 yılında sigorta primlerinin yüzde 10-20 oranında artarken hasar maliyetlerinin yüzde 100 oranında yükseldiğine dikkat çeken Özsoy, “Buna rağmen, sigorta sektörü 2023 yılında yaklaşık 85 milyar TL prim üretti ve 50 milyar TL’nin üzerinde hasar ödedi. Sektör genelinde, sigortacılık tabiriyle kazanılmış primler ve genel giderler dahil edildiğinde başa baş bir noktadayız. 2023 yılının ilk beş ayında yaklaşık 50 milyar TL seviyesinde prim üretimi gerçekleştirildi ve hasar artışı devam etti. 2022 başında 16.000 TL olan dosya maliyetleri, 2023 yılında 60.000 TL’nin üzerine çıktı. Sigorta primlerinin ortalaması ise şu anda yaklaşık 15-16.000 TL seviyesinde. Bu oranlar, araçlara göre farklılık gösterebiliyor. Sigorta sektöründe 2024 yılı, zorlu bir yıl olarak öngörülüyor. Yeterli sermayeye sahip olmayan şirketler, üretim yaptıkça bir sarmala sürükleniyor. Hasar maliyetleriyle başa baş durumda olan primler, karlılığı azaltmış durumda. Artan rekabet, fiyatların aşağı çekilmesine neden oluyor. Bu duruma karşı, Quick Sigorta olarak sigortalıların ihtiyaçlarına yönelik farklı ürünler sunmaya odaklandık. “Eko Kasko” adı verilen yeni ürünümüz, genişletilmiş kasko kapsamında sigortalılara zincir servisleri kullanmaları durumunda yaklaşık yüzde 40 prim tasarrufu sağlıyor. Ayrıca, filo sahiplerine yönelik ayrı bir ürün de geliştirdik. Bu ürün, filo sahiplerine hem hasar hem de prim yönetimi konusunda destek sağlıyor. Bu yeni ürünler, sigortalılara daha ekonomik ve etkili çözümler sunmayı amaçlıyor” açıklamalarında bulundu.

Hasar maliyetleri iyi yönetilmeli

Tüketicilerin iyi hizmeti en uygun fiyata almak istediğinin altını çizen Özsoy, “Sigorta primleri burada ön plana çıkıyor. Hükümetimiz kuru şu anda stabil hale getirmiş durumda ancak enflasyonu maalesef durduramıyor. Gelirlerimiz artmadığı müddetçe yüksek enflasyon hasar maliyetleri tarafında ciddi bir artışa neden oluyor. Şu anda hala 2023 ve 2024 dahil hasar primimiz yüzde 70’ler seviyesinde. Genel gider vs. içeriğine dahil ettiğimizde başa baş noktası diyorum ben buna. Hasar maliyetlerini yönetemediğiniz bir noktada kasko primleri ister istemez yukarılara doğru bir seyir izler. Biz bunun önüne geçmek için hasar maliyetlerimizi yönetmeliyiz. Bunu da sigortalılarla beraber gerçekleştirmeliyiz. Tabii ki işin olmazsa olmazı acentelerimiz. Acentelerimiz bu ürünleri çok iyi tanımalı. Sigortalıların da neyi satın aldıklarını bilmeleri çok önemli. Asistans hizmetler kasko ürünün içinde önemli bir yer teşkil ediyor ama bunun da bir maliyet olduğunu gözden kaçırmamak gerekiyor. Sadece çekme, kurtarma değil bunun yanında ikame araç hizmeti de artık ciddi anlamda şikayetlere sebebiyet veriyor. Bunların iyi yönetilmesi gerekiyor. Hasar yönetiminin içinde bunlar da var. Biz şu anda altyapısı hazır üç ürünümüzü rafa koymuş durumdayız. Bunların içinde en iddialı olduğumuz ürün de sigortalılarımızla birlikte hasarı yöneteceğimiz, birlikte primini maksimize edebileceğimiz eko kasko. Asistans anlamında da ikame araç, çekme kurtarma hizmetinin yanı sıra artık vazgeçilmez hale gelen lastik değiştirme ve depolama hizmetini de bu ürünle beraber veriyoruz. Ürünümüzün sağlık tarafı da çok önemli. Medline ile beraber hayata geçirdiğimiz iş birliği ile sigortalılara artık tek tuşla ihtiyacı olduğu anda ambulans hizmeti veriyoruz” diye konuştu. 

Zincir servislerin kullanılması hasar maliyetlerinde tasarruf sağlıyor 

Quick Sigorta’nın 2500’ün üzerinde anlaşmalı servisi bulunduğunu söyleyen Özsoy, “Türkiye’nin hemen her ilinde servislerimiz var. Sigortalılar buralardan gönül rahatlığıyla hizmetlerini alabilirler. Bunun yanı sıra sigortalıların hasarsızlık indirimleri alabilmeleri için de kendi hasar yönetimlerini yapmaları gerekiyor. Bunun yurt dışında birçok örneği var. Özellikle muafiyetli poliçeler sektörde uygulanıyor. Belli bir miktar hasarın sigortalılar tarafından karşılanması, ikincisi de yetkili servislere alternatif hem özel servisler hem de bizim özellikle üstünde durarak ürünümüze de yerleştirdiğimiz zincir servislerin kullanılması, hasar olması durumunda hasar maliyetlerinde ciddi bir tasarruf sağlıyor ve bu da dönemin sonunda primlere yansıyor” dedi. 

Acentelerimiz ekosistemimizin çok önemli bir parçası

“Yola çıkarken acentelerimizi ve sigortalılarımızı teminatsız bırakmayacağız demiştik” diyen Özsoy, “O sözümüzün arkasında durmaya devam ediyoruz. Acentelerimiz de bizleri yalnız bırakmadılar. 2023 yılını sektörde beşinci sıraya yükselerek taçlandırdık. Önümüzdeki dönemde inşallah acentelerimizle beraber bu sıralamayı ilk üçe çekmeyi düşünüyoruz. Şu anda bankaların illerden çekildiği bir ortamı yaşıyoruz ama biz 6 bini aşkın acentemizle Türkiye’nin her ilçesinde varız. Acentelerimiz ekosistemimizin çok önemli bir parçası ve en önemli dağıtım kanalımız. Biz acentelerimizi finansal market addediyoruz. İsim olarak böyle söylüyoruz ki kendi ekosistemimizi de buraya tamamlamaya çalışıyoruz. Acentelerimizi de bu konuda merkeze alıyoruz. Corpus Sigorta ve çok yakında Quick Hayat Sigorta ürünleri acentemizin raflarında yer alacak. 2017’den beri acentelerimize çok güzel bir ortam sağlamıştık. Biz buna Qport diyoruz. Qport ortamını baştan aşağıya yeniledik. Şu anda Qport ekranları acentelerimiz için çok daha hızlı, çok daha entegre hale getirdik. Acentelerimiz artık rahatlıkla sadece trafik trafik poliçesi ile beraber çapraz ürün addediğimiz diğer ürünleri de saniyeler içinde yapabilir duruma geldi. Sepet mantığıyla bir satış gelir yapıp gelirlerini artırabiliyorlar. Qport üzerinden poliçe satışı yaparken aynı zamanda q mobil veya Quick Finans ekranlarına da tek tuşla ulaşabilir durumdalar. Burada da hem Quick Finans tarafındaki poliçe prim kredisini hem de Qcar mobilite tarafındaki araç kiralama hizmetini rahatlıkla müşterilere sunabilir durumdalar. Quick Finans tarafında aynı zamanda kredi başvurusu da yapabiliyorlar” açıklamalarında bulundu. 

Qport’u geliştirmeye devam ediyoruz 

Qport’un yeni verisyonunu hayata geçirmeden önce kendi iç kullanıcılarına açtıklarını aktaran Özsoy, “Ardından acentelerimize açtık. Test ortamında acentelerimiz burayı test ettiler. Şu anda canlıya alınmış durumdayız. Canlı ortamda şu anda çalışmalar devam ediyor. Acentelerimizden geri bildirimler alıyoruz ve bunları önemsiyoruz. Eksiklerimizi tamamlamaya çalışıyoruz. Burada da yazılımların sahipleriyle ve bunu kullanan acentelerimizle bir araya geldik. Bunlar şu anda entegre edilmiş durumda. Web servisleri çalışır vaziyette” diye konuştu.

Quick Kasko ürününde hedeflerimize ulaşacağız

Quick Kasko ile ilgili açıklamalarda bulunan Özsoy, acenteleri yarı yolda bırakmamak adına altyapıyı tamamlamak için detaylı çalışmalar yaptıklarını söyleyerek “Teknik ve underwriting tarafında olduğu kadar hasar yönetimi konusunda da kapsamlı hazırlıklar yapıldı. Şu anda trafik poliçesi hasarlarından mağdur olanlar, yeni yapılanma sayesinde daha kaliteli hizmet alıyor. Kasko sigortalı müşteriler için de benzer iyileştirmeler yapıldı ve anlaşmalı servisler genişletildi. Eksperlerle düzenli görüşmeler yaparak hizmet kalitesini artırmayı hedefliyoruz. Yakın bir zamanda geniş katılımlı bir toplantı yapmayı planlanıyoruz. Bu toplantıda, anlaşmalı servislerin de eksperlerle aynı çerçevede yer almasını sağlayacağız. Fiyatlama stratejisi konusunda, hususi ve hafif ticari araç segmentlerine odaklandık. QCar mobilite faaliyetlerini desteklemek ve prim kazanımlarını artırmak amacıyla, bu alanlarda pazarda yüzde 1 ila yüzde 1,5 arasında bir pay hedefleniyor. İlk iki haftada acentelerden yoğun ilgi ve yüksek teklif talepleri alındı. Bu durum, Quick Sigorta’nın hedeflerine ulaşacağını gösteriyor” şeklinde konuştu. 

Hizmet kalitesinde rekabetin olacağı bir döneme gireceğiz

Quick Kasko’da fiyat anlamında beklentileri karşıladıklarını ve acenteler ile sigortalıların hizmet kalitesinden memnun kaldıklarını dile getiren Özsoy, “Quick Kasko’nun, yıl sonuna kadar belirlenen hedeflere ulaşacağına ve pazarda önemli bir yer edineceğine inanıyoruz. Üçüncü yıl sonundaki hedefimiz yüzde 5 pazar payının üzerine çıkmak. Yüzde 5 ve üzerinde pazar payına sahip sigorta şirketleri pazarda belirleyici oyuncular. Fiyat araştırmasını yaparken bizim de dikkate aldığımız şirketler bunlar oldu. Şirketlerin artık fiyat rekabetinden daha ziyade hizmet kalitesinde rekabete gireceğini öngörüyoruz. 2025’e girdiğimizde bunu daha net yaşayacağız. Hasarın da çok hızlıca ödendiği teknik karlılığa yönelik bir çalışmanın olması gerektiği bir ortamdayız” dedi. 

Fiyat odaklı bir kasko sigortası almak akılcı bir davranış değil 

Kasko sigortasının sadece fiyata odaklanmaması gerektiğini vurgulayan Özsoy, hizmet odaklı bir döneme girildiğinin altını çizdi. Sigortalıların yaşadığı sıkıntıları hatırlatan Özsoy, geçmişte yaklaşık 100.000 sigortalının hizmet alamaz hale geldiğini ve bu durumun düzeltilmesi gerektiğini söyledi. Sigortalıların sadece fiyat odaklı bir ürün yerine, hizmet kalitesini de dikkate alması gerektiğini belirten Özsoy, “Sigortalılar, kasko sigortası satın alırken, sigorta şirketinin acente ağı, servis ağı ve asistan hizmetlerini sağlayan kurumların yeterliliğini sorgulamalı. Fiyat odaklı bir ürün almak, kasko sigortası için akılcı bir davranış değil. Quick Sigorta, 2500’ü aşkın anlaşmalı servis ağı ile hizmet sunuyor. Bu servisler, hem yetkili servisler hem de özel servislerden oluşuyor. Zincir servisler, hizmet kalitesi ve hasar maliyetleri açısından önemli avantajlar sağlıyor. Yetkili servis düzeyinde hizmet veren bu servisler, işçilik odaklı onarımlar yaparak ciddi tasarruf sağlıyorlar. Ayrıca, bu servislerin altyapısı ve yazılımları, yetkili servislerle aynı seviyede. Servisler, en son yazılımları kullanarak hızlı ve yeterli hizmet sunuyorlar. İyi bir usta ağına sahip olan bu servisler, tedarik sistemlerinin hız ve yeterliliği açısından da önemli” açıklamalarında bulundu.

Sigortasız olmak için çok zengin olmak gerekiyor

Sigortalıların sahip oldukları araçların değerinin arttığını ve bu nedenle araçların değiştirilmesinin zorlaştığını belirten Özsoy, bayram öncesinde uzun yola çıkacakların araç bakımlarını yaptırmalarının önemine değindi. Türkiye’nin yollarının dünya standartlarında olduğunu ve bu yolları iyi kullanan sürücülerin trafik kurallarına uymalarının can ve mal güvenliği açısından önemli olduğunu vurgulayan Özsoy, “Sigortasız olmak için çok zengin olmak gerekiyor. Çok zengin değilseniz, karşılaşacağınız maddi yıkımı tahmin edemezsiniz. Bu nedenle, sigorta en güvenli limandır. Yola çıkmadan önce mutlaka kasko poliçemizi yaptırmalıyız” dedi.

Fiyatlar sürdürülebilir olmalı

Kasko poliçelerinde rekabetçi fiyatlar ve yenilikçi hizmetler sunmaya devam ettiklerini aktaran Özsoy, “Şirketler için özel olarak geliştirilmiş ürünlerle, hasarın birlikte yönetildiği bir sistem sunuyoruz. Bunlar poliçelerin eksperi, servisi ve muafiyeti belli olan ürünler ve bu alanda herhangi bir sıkıntı yaşanmıyor. Sigortalıların tercihlerine göre de iki farklı ürün sunuyoruz. Önerilen ürünlerden biri olan “Eko Kasko”, zincir servislerde geçerli olup sigortalılara yüzde 40’a varan prim tasarrufu sağlıyor. Bu servisler, hasar maliyetlerini yönettikleri ve hizmet kalitesi açısından yetkili servisleri aratmayan servislerdir. Sigortalılar, sigorta poliçesini satın alırken istedikleri servisi seçme özgürlüğüne sahip. Fiyat rekabeti konusunda dikkatliyiz. Piyasa bozucu şirketlerin fiyatlarıyla rekabet etmek niyetinde değiliz. Her ürünün bir fiyatı var ve bu fiyatın sürdürülebilir olması gerekiyor. “Olmuyor bu iş” deyip acenteleri ve sigortalıları yarı yolda bırakamayız” dedi. 

Bakım hizmetini kasko poliçesine ekleyeceğiz

Sigortalıların poliçe kullanımlarına göre fiyatlarını belirleyebileceklerini söyleyen Özsoy, “Devam eden bir çalışmamız var. Önümüzdeki dönemde bakım hizmetlerini kasko poliçelerine ekleyeceğiz. Bunun da müjdesini şimdiden vermiş olayım” açıklamasında bulundu. 

Bayramda 7/24 hizmetinizdeyiz

Kurban Bayramı süresince Quick Sigorta’nın tüm birimlerinin aktif olacağını ve her birimde yetkililerin bulunacağını belirten Özsoy, “Özellikle müşteri ilişkileri birimimiz 7/24 hizmet vermeye devam edecek. Tüm sigortalılar ve acenteler bayram boyunca herhangi bir ihtiyaç durumunda Quick Sigorta’ya kolayca ulaşabilirler. Şimdiden herkesin bayramını kutluyorum” dedi.

Finansal gelirler elde etmek gerekiyor

Gelecek altı aylık dönemin hem sektör hem de Quick Sigorta için çok önemli olduğunun altını çizen Özsoy, “Biz bu dönemde ekosistemimizin yurt içi bacağına tamamladık yurt dışı bacağı için çalışmalarımızı başlattık. Geçen hafta Romanya’dan misafirlerimiz vardı. Onlarla beraber yurt dışındaki yatırım olanaklarını değerlendirdik. Eğer toplantılarımızda aksilik olmazsa yılın üçüncü ve dördüncü çeyreğinde Quick Sigorta’nın halka arzı ile ilgili çalışmalarımızı tamamlamış olacağız. Grubumuzun ikinci şirketi de borsada yerini alacak. Bizim için gerçekten çok önemli ve gurur verici. Bunda 6 bini aşkın acentemizin emeği ve katkısı var. Biz onları nasıl yolda teminatsız bırakmadıysak onlar da bizi müşterisiz ve teminatsız bırakmasınlar, birlikte yola devam edelim ve bu ekosistemin içinde hep yer alsınlar. Çünkü sigorta gelirleri artık yeterli değil. Finansal gelirler elde etmek gerekiyor. Bu finansal gelirlerin yolu da aslında bizim ekosistemde var. Sadece acentelerimizin bu tarafa kafalarını çevirmeleri gerekiyor. Quick Sigorta da sadece trafik ürünü değil bütün ürünler var. Diğer ürünlerimizi de muhakkak görüp sigortalılarımızın ihtiyaçlarına göre bu ürünleri de kullansınlar. Şu anda başlangıç noktamız bugünkü konumuz kaskoydu. Kasko ile beraber diğer finansal ürünlerimiz, özellikle kefalet, fatura koruma, önümüzdeki dönemin en revaçta ürünleri olacak. Özellikle orta vadeli plana da giren bina tamamlama sigortası genel şartları da yayınlandı ve burada da acentelerimiz için ciddi gelir yaratabilecekleri ortamlar var. Salı günleri yasal sigortalarla ilgili eğitimlerimiz devam ediyor. Buradan tekrar duyurusunu yapmış olalım. Acentelerimizi bekliyoruz” diye konuştu. 

Sigorta Ekranı:

1 Yorum

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER