Axa Sigorta CEO’su Cemal Ererdi, sektörde fiyat düşürmelerine yönelik eleştirilere, “2 yerine 5 kâr ettiysem kârımı fiyat düşürerek hem müşterim ile paylaşıp hem de pazar payımı artırabilirim. Bu dünya gelişim yönetimi felsefesidir zaten” şeklinde cevap verdi.
SİGORTALI – ÖZEL HABER
Dünya’daki tüm şirketler içinde en önemli iki inovasyon ödülünü kazanmalarından dolayı
mutluluk duyduklarını dile getiren Axa Sigorta CEO’su Cemal Ererdi, iki sene üst üste ‘Great Place to Work’ sahibi şirket olmalarının sektör için de önemli bir başarı olduğunu vurguladı. Diğer şirketlerle yarış içinde olmadıklarını da belirten Ererdi, “Tabii ki diğer şirketleri göz ardı etmiyoruz, iyi bir uygulama yapıldığında ‘Aaa güzel bir şey yapılmış, biz bunu nasıl yapabiliriz?’ diye konuşuyoruz. Bu yüzden kimseyle sorunumuz yok” dedi.
Son günlerde sektör deneyimlerini ve yorumlarını paylaştığı blog sayfası ile de gündeme
gelen Ererdi, Axa Sigorta ve Türkiye pazarı ile ilgili görüşlerini de SİGORTALI’ya anlattı. “Fiyat düşürdüğümüz için bazen eleştiriliyoruz fakat raporlar bunun tam tersini gösteriyor” diyen Ererdi, “Fiyat da düşürebiliriz bunun için eleştirilmemizi pek doğru bulmuyorum. 200 yerine 500 kâr ettiysem bunu müşteriye veririm. Böylece üç puan dört puan daha fazla pazar payına sahip olurum. Dünyadaki gelişim yönetimi felsefesidir bu” diye konuştu.
Kaskodaki fiyat inişleri trafiktekinden daha dramatik olabilir
Ürün fiyatlarının bir iniş çıkış trendi olduğunu söyleyen Ererdi, trafik sigortalarında geçen senenin altına düşüldüğünü belirterek bu trendin kaskoda da başladığına ve kaskodaki düşüşün daha dramatik olacağına dikkat çekti. Kâr eden şirketin ise pazar payını artırmak için fiyatları daha da düşürmeye başladığını dile getiren Ererdi, “Fiyatlardaki düşüş öyle bir noktaya gelir, öyle bir zarar çıkar ki işte o zaman artış başlar. Bu sadece Türkiye’de böyle değil, dünyada da böyle” şeklinde konuştu.
Doğru ya da yanlış sistematik olarak belirleniyor
Axa Sigorta’da, doğru acente, doğru müşteri ya da doğru eksperin seçiminin sistematik olarak şirket içinde yapıldığına dikkat çeken Ererdi, raporunu yazmayı sekiz gün geciktiren eksperin sistem dâhilinde iş almasının engellediğini bunu da sistemin otomatik yaptığını söyledi. Fiyatlandırma konusunda da bu sistem doğrultusunda hareket ettiklerini söyleyen Ererdi, “Hiçbir şekilde kişiye göre muamele yapmıyoruz, sistem fiyat olarak neyi gösteriyorsa acenteye de o fiyat veriliyor. Çünkü ben kendime de bu şekilde alıyorum bu ürünü, eşime de” dedi. Bunun adalet duygusu ile ilgili olduğunu belirten Ererdi, konuşmasına şu şekilde devam etti: “Herkese aynı uygulama ile gittiğin zaman insanlar bunu bir süre sonra zaten kabulleniyor. Biz, bu yöntemle 6.5 milyon müşteriyi yönetiyoruz. Herkese başka başka davranırsanız 6.5 milyon kişiyi yönetemezsiniz.”