30 Ekim 2024, Çarşamba
spot_img

İzmir Emniyet Müdürlüğü Oracle ile çağrılara daha hızlı yanıt veriyor

oracleİzmir İl Emniyet Müdürlüğü, Oracle ürünleri ile tüm güvenlik modüllerini entegre ederek acil durum çağrılarına yüzde 30 daha hızlı yanıt veriyor.

İzmir İl Emniyet Müdürlüğü, Oracle Orta Katman (Oracle Fusion Middleware) bileşenleri konusundaki bilgisine ve üçüncü parti modüllerle entegrasyon kapasitelerine güvenirliliği nedeniyle projeyi hayata geçirmek için Oracle ve çözüm ortağı Atos SE’yi tercih etti. Emniyet Müdürlüğü, Oracle ürünleri ile tüm güvenlik modüllerini entegre ederek acil durum çağrılarına yüzde 30 daha hızlı yanıt vermeye başladı.

İzmir İl Emniyet Müdürlüğü Muhabere Elektronik Şube Müdürü Özden Şahintürk, “Artık tüm bileşenler birbirine entegre, bu sayede şehir sakinlerimizin yaşamlarını etkileyen güvenlik sorunlarının tümüne çok daha kısa sürede çözüm sunabiliyor, İzmir’i çok daha güvenli bir yer yapıyoruz. Oracle Fusion Middleware sayesinde artık tamamen entegre, kamusal güvenlik tehditlerine daha hızlı müdahale etmemizi sağlayan ve dolayısıyla halkın bize güvenini arttıran bir güvenlik ve acil durum müdahale sistemimiz var” dedi.

Proje dâhilinde:

  • 245 komuta ve kontrol merkezi çalışanının kullanımına sunulmak üzere, güvenliği ve acil durum müdahale yeteneği taktik ve stratejik açıdan geliştirilmiş, konsolide edilmiş bir sistem sağlamak amacıyla Oracle Orta Katman ürünleri ile daha önce birbirinden bağımsız çalışan 560 kameralı gözetim sistemleri, video analiz sistemi, telefon ve radyo kayıt sistemi ve coğrafi bilgi sistemleri birbirine entegre edildi.
  • Konum ve vaka tipine göre otomatik çağrı yönlendirme ve çağrı kuyruğu izleme özellikleri sayesinde operatör çağrı yanıtlama süresi yüzde 30 azaltıldı, her saniyenin büyük önem taşıdığı acil durum çağrılarında bekleme süresi çarpıcı biçimde azaltılarak kamu güvenliği olaylarına daha hızlı dönüş yapılması sağlandı.
  • “Oracle Real Application Clusters”, Oracle Veritabanı ve Oracle Orta Katman ürünleri kullanılarak komuta ve kontrol merkezi ve acil durum hizmet merkezi arasında işgücü paylaşımı yapılarak iki merkezin de daima çalışır durumda olması ve hizmet akışının 7/24 kesintisiz olarak sürmesi sağlandı.
  • Güvenlik personelinin harekete geçmesini gerektirecek günlük ortalama 3 bin aramanın ve 2 bin olayın “Oracle Event Processing” sayesinde etkin biçimde işlenmesi ve yönlendirilmesi sağlanarak kamu güvenliği ve operasyonel etkinlik geliştirildi.
  • Araç plaka tanıma kameraları ve komuta ve kontrol merkezi uygulamaları gibi birden çok güvenlik modülü arasında veri paylaşımı sağlamak için “Oracle SOA Suite” kullanıldı, kara listeye alınmış araçların tespiti ve bunlara karşı harekete geçilme süreci hızlandırıldı.
  • “Oracle SOA Suite” sayesinde 500 plaka tanıma sistemi alarmı, 3 bin konum hizmeti isteği ve 5 milyon küresel konumlama sistemi (GPS) veri işlemi otomatik olarak gerçekleştirilerek polisin geri dönüş süresi hızlandırıldı.
  • Birden fazla görgü tanığı tarafından raporlanan bir olay için birden fazla girdi açılması engellendi, tüm komuta ve kontrol merkezi çalışanlarının aynı verilere erişmeleri ve bir olayın tekrardan eklenmesi durumunda bilgilendirilmeleri sayesinde acil durum müdahale yönetimi büyük ölçüde geliştirildi.
  • “Oracle Business Process Management” tarafından sağlanan olay yoğunluk raporlarına göre çağrı merkezi personelinin ve 11 bin güvenlik çalışanının kaynak yönetimine en iyi şekilde dâhil edilmesi sağlandı.

Oracle ürün ve hizmetleri

  • Oracle SOA Suite
  • Oracle Enterprise Service Bus
  • Oracle Business Activity Monitoring
  • Oracle Business Process Management
  • Oracle BPEL Process Manager
  • Oracle Event Processing
  • Oracle WebCenter Portal
  • Oracle WebLogic Server
  • Oracle JDeveloper
  • Oracle Database
  • Oracle Real Application Clusters
  • Oracle Application Development Framework

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER