22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

İSAD’dan KVKK’ya uyum çözümü

İstanbul Sigorta Acenteleri Derneği (İSAD), Türkiye’de faaliyet gösteren sigorta acentelerinin KVKK’ya uyum sağlamaları gereken düzenlemeler hakkındaki farkındalıklarını arttırmak amacıyla KVKK Uyum Yazılım Çözümü UYAÇ’ı hizmete sundu.  

Kişisel verilere yönelik siber saldırıların artması, her alanda bu yönde önlemler alınmasını gerekli kılıyor. Bu çerçevede sigorta şirketleri ve acentelerin de ilgili yükümlülükleri yerine getirmeleri gerekiyor.

İstanbul Sigorta Acenteleri Derneği (İSAD), Türkiye’de faaliyet gösteren sigorta acentelerinin KVKK‘ya uyum sağlamaları gereken düzenlemeler hakkındaki farkındalıklarının halen istenen düzeyde olmaması ve bu yöndeki girişimlerin arttırılmasının önemli olması nedeniyle MedyaFi Dijital Tasarım ve Yazılım Ajansı ile KVKK Uyum Yazılım Çözümü UYAÇ‘ı geliştirdi.

İSAD’ın konuya ilişkin yaptığı duyuruda, Türkiye‘deki sigorta acentelerinin kişisel haklara gösterdikleri saygı çerçevesinde ve veri sorumlusu sıfatıyla kişisel hakların korunmasına yönelik KVKK yükümlülükleri yerine getirmesi gerektiği belirtilerek “Sigorta şirketleri veri sorumlusu olarak nitelendirilmektedir. Dağıtım kanalları yani sigorta acenteleri de veri sorumlusu rolünü üstlenmektedir. Bundan dolayı, sigorta acentelerinin de sigorta şirketleri gibi müşterisini aydınlatma ve açık rızasını alma; işleme amacı dışında aldığı verileri silme gibi yükümlülükleri doğmaktadır.

Ek olarak, veri sorumlusu olan sigorta acentelerinden, yıllık mali bilanço toplamı yirmi beş milyon TL’nin üstünde olan veya yıllık çalışan sayısı elliden fazla olanları VERBİS‘e de kayıt olmakla yükümlüdürler. Sigorta şirketleri ayrı birer veri sorumlusudur, sigorta acenteleri de ayrı birer veri sorumlusudur. Dolayısıyla sigorta şirketi, acente adına veri sorumluluğunu yerine getirmemektedir. Acentelerin bu konuda mutlaka kendi tedbirlerini almaları gerekmektedir. Unutmayalım ki; VERBİS‘e kayıt zorunluluğun olmaması, KVKK‘nın yükümlülüklerini yerine getirmemek anlamına gelmemektedir. Acenteler olarak, kişisel bilgisini aldığımız kişilerden aydınlatma ve açık rıza metinlerinin onayının alınması gerekmektedir.” ifadelerine yer verildi.


Tüm acenteler UYAÇ’a rahatlıkla adapte olabilecek

Türkiye’de faaliyet gösteren sigorta acentelerinin KVKK’ya uyum sağlamaları gereken düzenlemeler hakkındaki farkındalıkların halen istenen düzeyde olmadığı ifade edilen duyuruda, bu yöndeki girişimlerin arttırılmasının büyük önem arz ettiği vurgulanarak “İSAD olarak, MedyaFi Dijital Tasarım ve Yazılım Ajansı ile bu önemin azami ölçüde farkındalığıyla geliştirilen KVKK Uyum Yazılım Çözümü UYAÇ‘ı sunmaktan mutluluk duyuyoruz.” denildi.

KVKK Uyum Yazılım Çözümü UYAÇ’ın kullanımı basit, işlevselliği üst seviyede oluşturulmuş ve VERBİS‘e kayıt zorunluluğu olmayan tüm sigorta acentelerinin KVKK uyum sürecine rahatlıkla adapte olabilmeleri için tasarlandığı aktarılan duyuruda şu ifadelere yer verildi:
UYAÇ, dilimizde uyum anlamına gelmektedir. Açılımı KVKK Uyum Yazılım Çözümü’dür. Acentelerin KVKK mevzuatına uyum süreçlerini kolaylaştırmak için tasarlanmıştır. Tüm işlemlerin tek bir ekrandan rahatlıkla yapılabiliyor olması pratik kullanım özelliğini en ön plana çıkarmaktadır. Hızlı veri girişiyle beraber ilgili kişiden hızlı bir şekilde onayın alınması ve akıllı sorgulama sistemine dayalı hızlı sonuç üretebilme yeteneği sayesinde KVKK uyum süreci en pratik hale getirilmiştir. Ayrıca, toplum içerisinde bireylerin kişisel haklarının korunmasına yönelik hızla artan bilincin var olduğu ve bu bilincin daha da hızlı bir şekilde artacağı aşikardır. Bu sürece sigorta acenteleri olarak uyum sağlayıp, kişisel haklara saygı çerçevesinde İstanbul Sigorta Acenteleri Derneği olarak sektörümüze olan saygınlığı ve güvenilirliği hep birlikte daha da yukarı taşıyacağız.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER