23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

‘İnternet ve çağrı merkezleri tamamlayıcı kanallar olarak pozisyonlandırılmalı’

SAİK Başkanı Levent Korkut, “Müşterilerin satın alma eğitimlerinde internet daha fazla kullanıldı. İnternet ve çağrı merkezlerinin alternatif satış kanalı olmaktan çok tamamlayıcı kanallar olarak pozisyonlandırılması çok önemli” dedi.

Türkiye Sigorta Birliği (TSB)’nin “Geleceği Birlikte Şekillendiriyoruz” başlığı altında düzenlediği ‘Dağıtım Kanalları Paneli’ne katılan SAİK Başkanı Levent Korkut; pandeminin iş ve sosyal hayatımızı derinden etkilediğini söyledi.

“Gelişmeler gösteriyor ki uzun bir süre daha etkilemeye devam edecek” diyen Korkut, “Hatta pek çok bilim adamı yakın zamanda yeni salgınların ve doğal afetlerin yaşamımıza daha fazla gireceğini söylüyor. Tüm sektörlerde olduğu gibi biz sigortacılar da evleri hapsedildik. Tüm dünyada olduğu gibi müşterilerin satın alma eğitimlerinde internet daha fazla kullanıldı. Ancak acenteler açısından bu unsur rekabet olarak görünse de internet ve çağrı merkezlerinin alternatif satış kanalı olmaktan çok tamamlayıcı kanallar olarak pozisyonlandırılması çok önemli” diye konuştu.

İnsan hayatını kolaylaştıracak çözümler çıkarmalıyız

Korkut, “Pandemi sürecinde ve öncesinde yaşanan deprem; sel-su, doğal afet, dolu hasarlarında sektöre olan güvenin artmasının hizmet ile mümkün olduğuna şahit olduk. Dijital platformlardan, internetten, banka ve finans kurumlarından satılan poliçelerde; müşterilerin bilgi eksikliği, teminatların düşük olması sonucu emniyetsizlikler yaşanıyor. Oysa bu noktada 7/24 ulaşılabilir olması ve her ilçede örgütlenmesi açısından acenteler öne çıkmaktadır. Bu itibarla biz acentelerin geleneksel satış yönteminden elde ettiği tecrübeleri; dijital altyapı ve teknoloji ile insanla buluşturup; insanın hayatını kolaylaştıracak çözümler çıkarmalıyız. Sektörün bunu acentelerle birlikte yapması daha etkin sonuç almamıza neden olur” dedi.

7/24 dokunma özelliği

Satış odaklı anlayışın, güvenli hizmet odaklı anlayışa yönlenmesi ile sürdürülebilir büyümenin sağlanacağını vurgulayan Korkut; şunları söyledi; “Acentelerin dijitalin gücü ile geçmişten gelen yöresel müşteriyi tanıma ve 7/24 dokunma özelliğini bir araya getirilip; sürülebilir bir penetrasyonun alınabileceğine inanıyorum. Veriyi, analitiği doğru değerlendirme, risk analizi kabulüne karar verme, doğru fiyatlandırma yapmak; müşteri ile doğru iletişim sağlayarak ürünün satışını gerçekleştirmek. Şu anki uygulamada müşteri ile ilişkiler haricinde şirketler tarafından uygulanıyor. Ürün modelleri tüm dünyada olduğu gibi ihtiyaçlardan doğmakta ve evet karşında da arz oluşmaktadır.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER