23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

INDICATA ile rekabet avantajı kazandıracak

İkinci el araç değerlendirmesi ve pazar analizleri konusunda önde gelen şirketlerden Autorola Türkiye; geliştirdiği INDICATA yazılımı ile sigorta sektörüne verdiği hizmetleri geliştirdi. Şirket bu sayede sigorta şirketlerine maliyet ve rekabet avantajı sağlıyor.

Merkezi Danimarka’da bulunan ikinci el araç ve filo yönetimi için online yeniden pazarlama ve otomotiv IT çözümlerinde; dünya lideri olan Autorola Group’un bir parçası olarak 2013 yılından bu yana Türkiye’de faaliyet gösteren Autorola Türkiye; 2021 yılında radarına sigorta sektörünü aldı. Autorola Türkiye, ikinci el araç değerlendirmesi ve pazar analizleri konusunda lider yazılımı INDICATA ile sigorta sektörüne katkı sağlayacak. Çözüm ortaklığı yaptığı kardeş kuruluş Optimum ile sigorta sektörüne yönelik çalışmalarını hızlandıran Autorola Türkiye yenilikçi ve inovatif yazılımı INDICATA ile sigorta şirketlerine maliyet ve rekabet avantajı sunacak.

Önce test edilebilecek

Autorola Türkiye olarak, teknoloji alanında işbirliği yaptıkları Optimum firmasının sigorta sektöründe ciddi tecrübeleri olduğuna değinen INDICATA Ülke Satış Direktörü Aslı Göker; “Kıyasıya bir rekabetin olduğu ve önümüzdeki ‘yeni normal’ diye adlandırılan yeni dönemde bu rekabetin daha da artacağı düşünüldüğünde; sigorta sektöründe yüksek oranda maliyet ve rekabet avantajı yaratan uygulamalarımızı kullanan tüm sigorta firmalarının inovatif; yenilikçi iş yapış modelleriyle sektörde fark yaratacağını düşünüyoruz” dedi.

Optimum’la beraber sigorta firmalarıyla yaptıkları online görüşmelerde kendilerine sunacakları iş modelini detaylı anlatarak, onlara sağlayacakları katma değeri örnek rakamlarla paylaştıklarına dikkat çeken Göker, “Ayrıca bizimle çalışma kararı almadan önce hizmetimizi deneyimlemeleri için bir test dönemi gerçekleştiriyoruz” diye konuştu.

Türkiye Sigorta Birliği’nin kasko değerleme listesini de hazırlayan Autorola Türkiye,ikinci el otomotiv pazarı ile ilgili detaylı analizler hazırlıyor. INDICATA ürünüyle ikinci el pazar analizinin online ve real-time olarak yapıldığını kaydeden Göker; bu analizi yaparken Türkiye’deki 21 farklı ikinci el satışı yapan online siteleri her 24 saatte tarayarak elde ettiklerini söyledi.

Kapsamlı analiz yapılıyor

Göker, “Günlük yaklaşık 450 bin adet ilan üzerinden bu analizi gerçekleştiriyoruz. Analizini yaptığımız data seti ikinci el ticareti yapan 40 bin adetten fazla kurumsal firmanın ilanlarını esas alıyor. Bu analizde bireysel ilanlar hesaba katılmıyor. Herkesin bildiği üzere, bireysel ilanlarda hem herkesin kendi aracını olduğundan kıymetli görmesi gibi psikolojik bir fiyat arttırma eğilimi var. Hem de araçların tip ve modelleri tam olarak tanımlanmadığı için doğru, gerçekçi ve sağlıklı bir pazar analizi mümkün olmuyor. İlaveten, araçların geçmiş hasarları gizlenebiliyor. Özellikle TRAMER kaydı bulunmayan hasarlı araçlarda gerçek değerlerin üstünde rakamlar olabiliyor. Oysa kurumsal firmalar verdikleri ilanlarda genellikle aracın ekspertizini de yaptırmış oldukları için ilandaki araçlarını daha gerçekçi fiyatlarla pazarlamaya çalışıyor” değerlendirmesinde bulundu.

Yapay zekâ ve akıllı veri bir arada

Göker, INDICATA ürününü 4V kavramını kullanarak şu şekilde tanımlıyor: “4V kavramı (Volume / Büyük data – Variety / Veri Çeşitliliği – Velocity / Hız – Value / Değer) ikinci el araç pazarına yönelik yapay zekâ, makine öğrenimi ve akıllı verinin birleşmesiyle oluşan bir yazılım. Buyazılım Türkiye ikinci el online pazarı hakkında anlık, doğru ve kapsamlı pazar analizi ve araç fiyatlama imkânı sunuyor. Tüm üretici markaların ürün ağaçlarından oluşturulmuş bir kataloğa sahip olduğu için dünyadaki marka/modellerin tüm kırımları yüzde 99 oranında mevcut.”

Sigorta şirketleri mukayese yapabiliyor

Çalıştıkları sigorta şirketlerinin INDICATA verilerini diğer fiyat belirleme (araç değeri) yöntemleri ile birlikte kullandıklarını belirten Göker, bu sayede mukayese şansı bulduklarına vurgu yaptı. Göker, “Bağımsız, güncel ve büyük veri ile araç sahibi/hak sahibi ile yaptıkları müzakerelerde haksız taleplere karşı elleri daha kuvvetli oluyor. Sigorta firmalarının fayda sağlayabileceği INDICATA’nın diğer önemli bir özelliği ise aracın kaza tarihindeki yani geçmiş tarihli ikinci el değerini sigorta firmalarına sağlayabilmesidir” dedi.

TSB’nin Kasko Değer Listesi’ni hazırlıyor

Geçtiğimiz Haziran ayından itibaren Türkiye Sigorta Birliği’nin ‘Kasko Değer Listesi’ni hazırladıklarına dikkat çeken Göker,şunları söyledi: “Konusunda dünyanın en gelişmiş ve güvenilir sistemi olarak TSB’nin de bizi seçmiş olması en önemli referanslarımızdan birisi. TSB’deki listeler bildiğiniz üzere, model yılı esaslı çalışıyor. Yani, istenen marka, model, tip ve cinsteki aracın model yılındaki tüm araçların piyasa değerlerinin ortalaması alınarak bir liste oluşturuluyor. Sigorta şirketlerine verdiğimiz hizmette ise bunlara ilaveten aracın kattettiği kilometre bilgisi de temel parametrelerden birisi. Böylece, araç bazında nokta atışı yaparak yüzde 100’e çok yakın bir değer tespiti yapılmış oluyor. Sigorta şirketleri bu hizmeti bizden aldığında ise şu avantajlardan faydalanabiliyorlar. Perakende fiyat, toptan fiyat, araç adedi (piyasadaki muadil araç adedi, değerlemenin yapıldığı data seti), Satış hızı (aracın gün cinsinden ortalamada kaç günde satılabileceği ve yapılan değerlemenin PDF Raporundan faydalanabiliyor.”

Sigorta şirketlerine sundukları hizmetleriçin standart bir fiyatlandırma yapmadıklarını belirten Göker, fiyatın kullanıcı sayısı, sorgu sayısı gibi değişkenler ile belirlendiğini söyledi. Göker, “Ancak, birkaç pert dosyada engellenecek haksız talep tutarı bütün yılın kullanım bedelini rahatça amorti edebiliyor ve şirket yöneticileri yılda kaç pert, kaç değer kaybı dosyası ödediklerini düşünürlerse, sağlayabilecekleri faydayı şirketleri adına kolayca hesap edebilirler” dedi.

2013 yılından beri Türkiye’de

1996 yılında Danimarka’da kurulan, Avrupa, Kuzey Amerika, Latin Amerika ve Asya Pasifik’te olmak üzere 24 ülkede online yeniden pazarlama ve otomotiv IT çözümlerinde dünya lideri Autorola Grubu’nun bir parçası olarak, Autorola Türkiye 2013 yılından beri Türkiye’de faaliyet gösteriyor. Şirket 20 yılı aşkın süredir ikinci el araçların yeniden pazarlanması sürecinde 360o online hizmet sağlayarak; birçok farklı sektörde OEM’ler, kiralama şirketleri, leasing firmaları, bayi grupları, yetkili satıcılar, sigorta firmaları ve bankaların daha verimli, daha hızlı, daha şeffaf, veriye yönelik ve maliyetlerini düşürecek iş modelleriyle çalışmalarını yürütüyor.

Sigorta firmalarına hangi hizmetleri sunuyor?

a) Bir dosyanın pert sürecine girip girmeyeceğinin tespiti açısından büyük bir hız ve isabet sağlıyor.

b) Pert hasarlarda araç ve sovtaj değerini en doğru biçimde belirlemeyi sağlıyor.

c) Değer kaybı taleplerinde araç değerini en doğru şekilde tespit etmeyi sağlıyor.

d)Underwriting çalışmalarında araç değerlerini marka/model/tip/cins bazında gruplar halinde en gerçekçi şekilde tespit ediyor ve kasko tarifelerinin hazırlanmasında kullanılıyor.

e) Yapay zekâ ve makine öğrenmesi ile destekli bir biçimde, fiziken görmeden düzenlenen poliçeler için araç üstündeki hasarların, VIN sorgusu ile aksesuarlarının ve araç lokasyonunun tespiti suretiyle suistimal riskini minimize ediyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER