INDICATA, Nisan ayı Türkiye Otomotiv Sektörü 2. El Online Pazar Trend Raporu’nu yayınladı. Rapora göre 333 bin 976 adet aracın ilanı yayınlandı. Bu araçların sadece 142 bin 688 adedi satıldı. Satışlar Mart ayına oranla yüzde 22 düştü.
İkinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında satışların Nisan ayında düştüğü açıklandı. INDICATA’nın yayınladığı Türkiye Otomotiv Sektörü 2. El Online Pazar Trend Raporu hakkında bilgi veren INDICATA TÜRKİYE Satış Direktörü Aslı Göker; satışlarda yüzde 22 düşüş gerçekleştiğini söyledi.
Nisan ayında tekil 333 bin 976 adet aracın ilanı yayınlandığını açıklayan Göker, “Bu ilanların hepsi kurumsal ilanlardı ve araçlar yüzde 43 oranında 142 bin 688 adedi satıldı. Buna göre Nisan ayı online pazarda geçen ay ile kıyaslandığında satışlarda yüzde 22 düşüş gerçekleşti” dedi.
Göker, “2021 yılı ilk 4 ay kümülatifine baktığımızda ise Ocak-Nisan’21 döneminde 552 bin 314 adet araç satıldı. Geçen yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında satışlarda yüzde 5 düşüş gerçekleştiğini söyleyebiliriz. (Ocak-Nisan’20: 581 bin 879 adet satış)” diye konuştu.
Satış lideri Volkswagen
Nisan ayı verilerine göre dikkat çeken birkaç maddeyi de özetleyen Göker şunları söyledi: “marka 18 bin 794 adet ve yüzde 13.2’lik oranla Volkswagen oldu. En çok tercih edilen binek araç modeli 26 ay sonra 5 bin 132 adet satış ile yeniden Renault Clio. En çok tercih edilen hafif ticari araç modeli yüzde 12.5 pazar payı ve 3 bin 223 adet satış ile Fiat Doblo. VW Amarok 14 aydan sonra yeniden en çok tercih edilen hafif ticari araç listesinde 895 adet satış ile ilk 10’da yer aldı. En hızlı satılan marka 38 gün ortalama satış hızı ile Peugeot. 5-10 yaş aralığındaki araç satışları yüzde 8.4 düşerken;10 yaş üzerindeki araç satışları yüzde 12. 2 arttı.”
Size Daha İyi Hizmet Sunabilmek İçin Çerezleri Kullanıyoruz
En iyi deneyimleri sunabilmek için çerezler gibi teknolojileri kullanarak cihaz bilgilerini depolama ve/veya erişim sağlıyoruz. Bu teknolojilere onay vermek, bu site üzerinde gezinme davranışı veya benzersiz kimlikler gibi verilerin işlenmesine izin verecektir. Onay vermemek veya verilen onayı geri çekmek, belirli özelliklerin ve işlevlerin olumsuz etkilenmesine neden olabilir.
Functional
Her zaman aktif
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.