HSBC Türkiye, yaklaşık 2,7 milyon müşterisinin kredi kartı ve banka kartlarına siber saldırıda bulunulduğunu duyurdu.
Bankacılık hesaplarına yönelik siber saldırılar yoğun artış göstermeye başladı. HSBC Türkiye müşterisinin de kredi kartı ve banka kartlarına siber saldırıda bulunuldu. HSBC Türkiye’den yapılan açıklamada, bankanın, yakın zamanda kredi kartları ve banka kartları sistemlerine yönelik bir siber saldırı tespit edildiği ve durdurulduğu belirtildi.
Bankanın, olayla ilgili başlattığı incelemede, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) ve ilgili diğer resmi kurumlarla ulusal ve uluslararası düzeyde işbirliği içerisinde devam ettiği kaydedilirken, ayrıca Cumhuriyet Başsavcılığı’na konuyla ilgili suç duyurusunda bulunulduğu aktarıldı.
HSBC Türkiye’nin kart operasyonlarının normal akışına uygun olarak sürdüğüne işaret edilen açıklamada, şöyle denildi: “Söz konusu olay neticesinde, yaklaşık 2,7 milyon müşterimize ait kart ve kartın bağlı bulunduğu hesap numarası, kart son kullanım tarihi ve kart sahibi ismine ulaşılmıştır. Müşterilerimize ait başka herhangi bir finansal veya kişisel bilgiye ulaşıldığına dair bir bulgu yoktur. Tüm işlemler için kontrol ve izleme düzeyleri artırılmış, ilave güvenlik önlemleri uygulamaya alınmıştır. Müşteri bilgilerinin gizliliği ve güvenliği, en büyük önceliklerimiz arasındadır. Tüm müşterilerimize bankamız tarafından gerekli bilgilendirme yapılmış ve özür dilenmiştir. Müşterilerimiz açısından bu olaydan kaynaklanan herhangi bir finansal risk bulunmamaktadır. Müşterilerimiz, bankacılık işlemlerine güvenli bir şekilde devam edebilirler.”
Son günlerde şirketlere çok ciddi sorunlar yaratmaya başlayan siber saldırıların finansal kayıplarından sigortayla korunmak mümkün. Sigorta şirketleri saldırıya uğrayan sigortalı müşterilerinin finansal kayıplarını karşılıyor.
CNNTURK