Generali Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan, kasko sigortalarında penetrasyon oranının düşüklüğünün, araç sahibi bireylerin hepsinin tam kasko yaptırmak istemesi, ancak fiyatların yüksek olması nedeniyle bu ürünü satın alamamasından kaynaklandığını söylüyor.
ALP SÜER / HAYATIMIZ SİGORTALI
Türkiye’de sigorta deyince vatandaşın aklına hemen ‘oto sigortaları’ geliyor. Sigorta bilgisi ve bilincinin yeterince gelişmemiş olduğu ülkemizde bu durum oldukça normal. Ancak, işin ilginç tarafı bireylerin araçlarına o kadar çok değer vermelerine karşın, kasko sigortasında (kara araçları) penetrasyon oranının yüzde 25’ler düzeyinde olması. Bir başka deyişle, her dört araç sahibinden sadece bir tanesinin kasko sigortası var. Halbuki, geçen yıl yapılan düzenlemeler sonucunda bireyler, dört tip kasko sigortası satın alabiliyor. Sigorta sektöründe ürün çeşitliliğinin artmasına ve sigorta şirketlerinin tanıtım çabalarına karşın, penetrasyon oranında kayda değer bir artış söz konusu değil. Ülkemizde hayat dışı (elementer) sektörde faaliyet gösteren Generali Sigorta’nın Genel Müdürü Mine Ayhan’ın konuyla ilgili olarak önemli bir tespiti var. “Araç sahibi her birey, tam kasko yaptırmak istiyor. Ancak, tam kaskoda fiyatlar yüksek. Yılda ortalama, bin TL vermek zorunda oldukları için ürünü satın alamıyorlar” diyor Ayhan.
Mini kasko da var
SİGORTALI’nın sorularını yanıtlayan Ayhan, sektörde kasko sigortalarında farklı ürünlerin olduğunu hatırlatarak, bireylerin ihtiyaçlarına uygun ürünleri satın alabileceklerini söylüyor. Sadece ‘çarpma’ ve ‘çarpışmaya’ teminat veren ürünlerin olduğunu vurgulayan Ayhan, Generali Sigorta’nın piyasaya sunduğu ve dar kasko kapsamındaki ‘Mini Kasko’nun, bireylerin söz konusu ihtiyaçlarını karşılayacağına dikkat çekiyor.
Generali Sigorta, son dönemde hayat dışı sektörde özellikle “Çoklu Erişim ve Çoklu Dağıtım Kanalı” projesi ile dikkat çekiyor. Ayhan’dan aldığımız bilgilere göre proje, Türkiye’de bir ilki teşkil ediyor. Proje, bir yandan Generali müşterilerinin Generali’ye her koldan her türlü iletişim aracı ile rahatlıkla ulaşabilmelerini diğer yandan da Generali’nin, tüm tüketicilere ulaşarak toplumda sigorta bilincinin artırılmasını amaçlıyor. Projede, direkt satış dışında bireylere ulaşmak için tüm dağıtım kanalları efektif olarak kullanılıyor. Söz konusu kanallar içinde internetten satışın da önemli bir yeri var. Ayhan, “Modern dağıtım kanalımız olan internet sitemiz üzerinden tüketiciler bir dakikada teklif, üç dakikada da poliçe alabiliyor. Önümüzdeki yıllarda internetten satışın payı artacak” şeklinde konuşuyor.
Eşdeğer parçaya sertifika sigortalıya kaliteli hizmetin göstergesi
Generali Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan, motorlu araç sigortalarında kaza sonucu hasar onarımlarında araçlara takılacak eş değer parçalar için “sertifika” verilecek olmasının da çok olumlu olduğu düşüncesinde. Sigorta şirketlerinin kaliteden ödün vermemek kaydıyla maliyetlerini düşürmek istediklerini ifade eden Ayhan, şunları söylüyor:
“Eş değer parçaların sertifikalı olarak hasar onarımlarında kullanılmasıyla gerek sigortalılar, gerekse de sigorta şirketlerinin içi rahat olacak. Burada sektör çok önemli bir görevi yerine getiriyor. Bir anlamda sektör, bu proje ile kendine güvendiğini ve sigortalılara kaliteli hizmet verme konusunda iradesini net olarak ortaya koyuyor. Bu, sektöre duyulan güveni de artıracak.”
Mini Kasko, bir hasarı 2 bin TL’ye kadar karşılıyor
Generali Sigorta’nın Mini Kasko Sigortası sektörde tek ve satılan diğer kasko sigortalarına göre çok daha uygun fiyatla sahip olabileceğiniz bir ürün. Bu ürün ile sigortalı, otomobil tipi aracının diğer bir araçla çarpışması durumunda oluşan hasarını güvence altına alıyor. Aracın diğer bir araçla çarpışması veya aracın diğer bir araca çarpmasını teminat altına alan ürün, bir hasarı 2 bin TL’ye kadar karşılıyor. Tek taraflı kazalar ve araca çarpan kişiyle kaza tespit tutanağı düzenlenmemiş hasarlar teminat harici bulunuyor.
Acentelere yatırım arttı
İnternetten satışın payının artacak olması, Generali’de dağıtım kanalı olan acentelerin önemini de azaltmayacak. Ayhan, son dönemde acentelere yaptıkları yatırımlarla ilgili olarak da şu bilgileri veriyor: “Her acentenin kendisine çok gelişmiş bir web sitesi sağlıyoruz. Sigorta yaptırmak isteyen bir birey, sigortaacentem.info‘ya tıklıyor. Müşterilerimiz, Google üzerinden sunduğumuz, kolaylıkla ulaşabilecekleri platform üzerinde yer alan haritadan, kendisine en yakın Generali acentesini görebiliyor. Teklif almak için bilgilerini kolaylıkla platformdaki ilgili alanlara bırakabiliyor. Müşteri bilgileri ilgili acenteye bir e-mail olarak iletiliyor. Böylece bu platform üzerinden, hem acentelerimize müşteri sağlıyoruz hem de sigortalılarımız kendileri acentelerimize kolaylıkla ulaşabilsin diye Google AdWords’ten acentelerimiz adına reklam veriyoruz.”
Şirket ayrıca, “7/24 Sigorta Danışmanlığı” olarak adlandırdıkları merkezden de acentelere müşteri yönlendiriyor. Hatta, şirket bazı acentelerinden, “Çok müşteri gönderiyorsunuz, yetişemiyoruz” şeklinde şikayetler almış. Acentelerin, interneti de etkin olarak kullanmaları gerektiğini vurgulayan Ayhan, “Acentelerimize, ‘Yüz yüze iletişim çok önemli. Müşterileriniz sizinle çalışmak istiyor, size güven duymak istiyor. Ancak, müşteriler her zaman ofisinize gelmeyebilir. Ya da siz onun ayağına gidemeyebilirsiniz. Bu nedenle interneti de kullan’ mesajını veriyoruz” diyor.
Generali’nin acente sayısı da giderek artıyor. 2014 yılında, acente sayısının, 385 acenteden 700’e çıktığının altını çizen Ayhan, “Hedefimizin iki katına çıktık. Bu talepte bizim kendi acentelerimizin memnuniyeti rol oynadı. Çoklu Erişim ve Çoklu Dağıtım Kanalı projemiz de acentelerimize en çok kazandıran ve onları yücelten proje olacak” diyor. 2015’te oto sigortaları dışında özellikle tüketicilerin de bütçelerine uygun, mini paketler halindeki ferdi kaza, konut gibi ürünler de iddialı olan Generali, tamamlayıcı sağlık, kefalet sigortası gibi yeni branşlarda yer almayı ise şimdilik düşünmüyor.
Kur artışının hızlı etkisi olmaz
Ayhan’a, son günlerde finansal piyasalardaki dalgalanmayı hatırlatarak, “Kurdaki dalgalanma ve dolardaki yükseliş, sigorta sektörünü etkiler mi?” sorusunu yönelttik. Ayhan, kurdaki dalgalanmanın, sektör üzerinde hızlı bir etkisinin olmayacağı görüşünde. Sektörün genellikle ekonomideki dalgalanmalardan 6 ay sonra etkilendiğini belirten Ayhan, “Sigorta sektörünü, en hızlı araç satışlarındaki düşüş etkiliyor. Araç satışlarında 2015 yılında, 2014’te olduğu gibi düşüş olmazsa diğer ekonomik değişikliklerin sigorta sektörü üzerinde çok hızlı etkisi olacağını öngörmüyorum. Ayrıca, ülkemizde sigorta şirketlerinin iletişim kampanyalarıyla, sigorta bilinci ve sigortalanma oranı da artıyor” diyor.
Mini konut sigortası ürünleri kiracılar için de güvence sağlıyor
Generali Sigorta’nın piyasaya sunduğu “Mini Evim, Mini Evim Ekstra” konut sigortası ürünleriyle, bireyler 45 TL’den başlayan fiyatlarla konutlarını olası risklere karşı güvence altına alabiliyor. Konut poliçesi kapsamında bina, eşya dekorasyon/sabit kıymetler ve konut içinde yer alan cam ve aynalar yangın, hırsızlık, dahili su ve sel-su baskını gibi risklere karşı koruma altına alınıyor. Sunduğu kapsamlı teminatları ve geniş asistans hizmetleri ile sigortalıların hayatını koruma altına alan Generali konut sigortası ürünleri, sadece ev sahipleri için değil kiracılar için de güvence sağlıyor.