5 Aralık 2025, Cuma
spot_img

“HDI Sigorta istikrarlı büyümesini 2026’da da sürdürecek”

HDI Sigorta ‘Yola Çıktık’ diyerek başlattığı dönüşüm yolculuğunda yeni rotasını ‘Vizyon: Gelecek!” şeklinde belirledi. Bu tema ile 12-14 Ekim tarihleri arasında KKTC’de düzenlenen Acenteler Toplantısı’nda konuşan HDI Sigorta Genel Müdürü Firuzan İşcan, HDI Sigorta’nın istikrarlı büyümesini 2026 yılında da sürdüreceğini söyledi.

SİGORTAMEDYA ÖZEL

HDI Sigorta, 12-14 Ekim tarihleri arasında acenteleri ile KKTC’de bir araya geldi. 

HDI Sigorta’nın ‘Yola Çıktık’ sloganı ile başlattığı dönüşüm yolculuğunun yeni rotası olan ‘Vizyon: Gelecek!’ teması ile düzenlenen Acenteler Toplantısı’nda şirketin önümüzdeki dönemdeki büyüme stratejisi iş ortakları ile paylaşıldı. 

HDI International CEO’su ve HDI Yönetim Kurulu Başkanı Wilm Langenbach’ın da katıldığı toplantıda, özellikle organik büyüme planları yapıldığını ve bunun da acentelerle birlikte olacağına dikkat çekildi.

HDI Sigorta Genel Müdürü Firuzan İşcan, konuşmasında, karmaşık ve belirsiz dünya koşullarına dikkat çekerek, günümüzde çok fazla bilgiye maruz kalındığı ve değişikliklerin hızla gerçekleştiğini vurgulayarak, ”Bu durum, geleceği öngörmeyi ve olayları anlamayı zorlaştırıyor” dedi. 

İşcan, toplantıda HDI Sigorta’nın istikrarlı büyümesini 2026 yılında da sürdüreceğini söyledi. İşcan, dünyanın karşı karşıya olduğu iklim değişikliği, doğal afetler, jeopolitik riskler ve ekonomik dalgalanmalar gibi belirsiz ortamlarda sigorta sektörünün toplumsal dayanıklılığı artırmadaki hayati rolüne de vurgu yaptı. İşcan, HDI Sigorta’nın bu kapsamdaki çalışmalarını ise şöyle özetledi: “Teknolojik Dönüşüm: İki yıl önce ortaya konan ortak vizyon doğrultusunda teknolojiyi etkin kullanarak hızlı çözümler üretiliyor. Paydaş Değeri: Çalışanlara, paydaşlara ve topluma değer katmak için ulaşılabilir olmayı ve yakın çalışmayı sürdürüyor. Finansal Güç: Güçlü finansallara sahip olmayı ve elde edilen kârı sürdürülebilir bir şekilde yöneterek öz sermayeyi geliştirmeyi öncelikleri arasında tutuyor.”

5’inci sıradaki konumumuzu daha ileriye taşıyacağız

HDI Sigorta’nın sektördeki 5’inci sıradaki konumunu daha ileriye taşımayı hedeflediklerini belirten İşcan, şunları söyledi: ”Haziran sonu itibarıyla sektör yüzde 46 büyürken, şirket yüzde 51 büyüme göstererek önemli bir pazar payı kazanmıştır. Şirketin vizyonunu geleceğe hazırlanırken mevcut eksiklikleri gidermeyi ve hayal gücü, ekip ruhu cesaret ve tutku gibi önemli kavramları benimsemeyi hedefliyoruz. Bu kavramların aynı zamanda hem kurumsal hem de kişisel gelişim için önemli.”

Bulunduğumuz dönem VUCA Çağı

İşcan, içinde bulunduğumuz dönemi “VUCA çağı” olarak tanımlarken, bu kavramı şu şekilde dört ana başlığa ayırdı.

“Volatility (Değişkenlik): Değişimlerin son derece hızlı ve sindirilemeden yaşanması.Uncertainty (Belirsizlik): Hızlı değişimlerin etkilerinin öngörülemez olması, bu durumun toplumları korkutması. Complexity (Karmaşıklık): İklim değişikliği, jeopolitik, ekonomi, yeni finansal araçlar (Bitcoin gibi), tedarik zinciri darboğazları gibi birçok faktörün iç içe geçerek dünyayı anlamayı zorlaştırması.

Ambiguity (Muğlaklık): Maruz kalınan bilgi yığını içinde doğru ile yanlışın ayırt edilmesinin zorlaşması.”

Yapay zekânın dönüştürücü etkisi

Şirketin sermaye yeterliliğinin 2022 sonunda yüzde 88 iken bu rakamın 2024 sonunda yüzde 118’e ve Haziran 2024 sonu itibarıyla da yüzde 122’ye çıktığını anlatan İşcan, bunun şirketin sürdürülebilirliği ve dayanıklılığı için temel bir gösterge olduğunu belirtti.

İşcan, SEDDK’nın çıkardığı yeni yönetmeliklerin, finansal sağlamlık ve kurumsal yönetimde önemli adımlar atılmasını sağlayarak sektöre güven ve itibar kazandırdığını da sözlerine ekledi.

Şirketin, sadece işine değil, topluma ve çevreye de fayda sağlamayı önemsediğini söyleyen İşcan, HDI Sigorta’nın yarınlara ve geleceğe hazır olduğunu vurgulayarak sözlerini tamamladı.

Türkiye çok cazip bir Pazar

Acenteler Toplantısı’nda konuşan HDI International CEO’su ve HDI Yönetim Kurulu Başkanı Wilm Langenbach, Türkiye’ye güvendiklerinden belirterek, “Bugüne kadar Türkiye’de organik ve inorganik olarak büyüdük ve sektörde ilk 5’in içine girdik. İnorganik büyümek için sermayemiz var ama önümüzdeki yıllarda hedefimiz organik büyüme olacak. Bunu siz acentelerimizle birlikte yapacağız” dedi. 

Konuşmasında Türkiye’nin cazip bir pazar olduğuna da değinen Langenbach, Türkiye’deki zorluklar ve fırsatlar hakkında da önemli değerlendirmelerde bulundu. Langenbach, “Fırsatları sıralayacak olursam bunlardan ilki büyük ve dinamik nüfus. Diğer önemli bir fırsat ise sürekli büyüyen GSMH. Tabi düşük sigorta penetrasyonu da bizler için önemli bir fırsat. Karşılaşılacak önemli zorluklar arasında ise yüksek enflasyon ile oluşan makroekonomik zorluklar yer alıyor. Bunun yanında devam eden zorlu reasürans pazarı ve pazar döngü yönetimi de sektörü zorlayan konular arasında yer alıyor” dedi.

Acentelerimizle birlikte karlı bir şekilde büyümek istiyoruz

Langenbach, HDI Uluslararası’nın Türkiye’deki gelecek stratejisini ise, ”Birlikte Karlı bir Şekilde Büyümek” olarak özetledi. Türkiye’deki bu büyüme stratejilerinin yapı taşlarını ise Langenbach şöyle sıraladı: “Hedef pazar, ilk 5’te olmak, acentelerin önemi, teknik mükemmellik, çeşitlilik ve yerel yönetime yüksek güven.”

Konuşmasında yapay zekânın hizmet ve verimliliği geliştirme fırsatı sunduğunu söyleyen Langenbach, ”Yapay zekâ iş kabul ve fiyatlandırmada, yönetim giderleri ve hasar giderlerin hesaplanmasında şirketler için önemli bir yardımcı” diye konuştu.

Yüzde 5.1’lik Pazar payımız ile sektörde 5’inci sıradayız

HDI Sigorta Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Halil Bay ise, Acenteler Toplantısı’nda yaptığı konuşmada HDI Sigorta’nın acenteleriyle olan güçlü ilişkisini, pazar performansındaki başarısını, büyüme stratejilerini ve geleceğe yönelik vizyonunu anlattı. 2023 yılındaki yüzde 67 olan pazar erişim oranının bugün itibarıyla yüzde 80 seviyesine ulaştığını bildiren Bay, bu durum, Türkiye’de kesilen kaskoların yüzde 80’ine teklif verebilecek kapasitede oldukları anlamına geldiğini söyledi.

Bay, 2023 yılının çalkantılı olmasına rağmen HDI Sigorta’nın pazar payını koruyabildiğini ve yüzde 5.1’lik pazar payıyla sektörde beşinci sıradaki yerini güçlendirdiğini belirtti.

Bay, ”Sektördeki genel acente telafi payı yüzde 59 iken, HDI Sigorta’nın acentelerdeki payını 1 yıl içinde yüzde 82’den yüzde 85’e çıkararak acente kanalında tutkuyla büyümeye devam ediyor” dedi.

Bay, yılın başında düzenlenen 14 farklı bölgesel acenteler toplantısında yaklaşık 3500 acentenin ağırlandığını ve bu toplantılardan alınan geri bildirimlerin yılın geri kalanındaki aksiyonlara yön verdiğini de ifade etti. Bay, HDI Sigorta’nın “oturduğumuz yerden yaptık oldu” diyen bir şirket olmadığını, aksine değişimin peşinde, hareket halinde ve mühendislik yaklaşımıyla eyleme geçen bir şirket olduğunu belirtti.

Sağlık sigortacılığında önemli bir yol kat ettik

Bay, HDI Sigorta’nın sağlık sigortacılığı branşındaki son bir yıllık gelişimini ve gelecek hedeflerini de aktardı. HDI Sigorta’nın, sağlık sigortacılığında kısa sürede önemli bir yol kat ederek “küçük şirket” konumundan çıktığını söyleyen Bay, yakın zamanda ilk on sigorta şirketi arasına girmeyi hedeflediklerini bildirdi.

Geçen yıl sağlık sigortası satışlarını iki katına çıkaran şirket, bu yıl da benzer bir büyüme oranı hedefliyor. Geçen yılki Eleksis toplantısında verilen üç temel sözün hayata geçirildiğini söyleyen Bay, hızlı teklif ekranı, hastane ağı gelişimi, anında provizyon merkezi ve gelecek vizyonuyla ilgili sözlerini tuttuklarını belirtti. Bay şirketin, iddialı olduğu branşlarda büyümeye, pazar payını artırmaya ve ilk on listesine girdikten sonra daha üst sıraları zorlamaya kararlılıkla devam edeceklerini söyledi.

Bölge müdürlüklerimizle acentelerimizi destekliyoruz

Şirketin mevcut durumu ve ilerlemesinden memnun olduğunu söyleyen Bay, şirketin hem organizasyonel hem de teknolojik olarak arzu edilen şekilde ilerlediğini belirtti. Bay, geçmiş toplantılarda verilen tüm sözlerin tutulduğunu ve aksiyonların tamamlandığını da söyledi. 

Bay HDI Sigorta’nın Türkiye genelinde toplam 4250 acenteden oluşan geniş bir aileye sahip olduğunu belirterek, bu acentelere Türkiye genelindeki 14 bölge müdürlüğü aracılığıyla destek verildiğini, bölge müdürlüklerindeki personelin sadece satışla değil, aynı zamanda yerinde operasyonel ve teknik destekle acentelerle buluştuğunu aktardı.

HDI Smart Yapay Zeka Uygulaması, toplantıda salondaki acentelerle sohbet etti

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER