Covid-19 süreci ve kurdaki yükselişten etkilendiklerini belirten RS Hasar Çözümleri Genel Müdür Yardımcısı Murat Güven; geleceğe yönelik umutlu konuştu: “Hızlı bir şekilde bu sürecin içerisinden çıkacağımızı ve haziran gibi biraz daha piyasaların açılacağını umuyoruz.”
SigortaMedya’nın, YouTube kanalı Sigorta Ekranı, bu hafta da birbirinden renkli konukları ağırlamaya devam ediyor. Sigorta Ekranı’na RS Hasar Çözümleri Genel Müdür Yardımcısı Murat Güven konuk oldu. SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sektör ve RS Hasar Çözümleri ile ilgili sorularını yanıtlayan Güven, geleceğe yönelik olarak sektör paydaşlarına olumlu mesajlar verdi. Covid-19 süreci ve kurdaki yükselişten etkilendiklerini belirten Güven, “Hızlı bir şekilde bu sürecin içerisinden çıkacağımızı ve Haziran gibi biraz daha piyasaların açılacağını umuyoruz” dedi.
Bilim, üretim ve teknoloji önemli
Covid-19 sürecinde ‘bilim’, ‘üretim’ ve ‘teknoloji’nin öneminin ortaya çıktığını belirten Güven, “Bilim olmadan sağlığımızın yerinde olmadığını, üretim olmadan karnımızı doyuramadığımızı ve teknoloji olmadan hayata hızlı bir şekilde adapte olamadığımızı anladık” değerlendirmesinde bulundu.
“Peki, RS Hasar Çözümleri, Covid-19 sürecini nasıl yönetiyor?” Bu konuda da Sigorta Ekranı izleyicilerini bilgilendiren Güven, şunları söyledi: “Diğer şirketler gibi martın ortalarında ekip arkadaşlarımızla neler yapabileceğimizi planladık. Şirketimizin teknolojik altyapısının olması nedeniyle evden çalışma sistemine çok hızlı adapte olduk. Ne tür çözümler üretebiliriz; neler yapabiliriz? onun üzerinde ilerledik. Bizim çalışmalarımız daha çok sahada. Şehirlerarası gidip, hasar teklifleri veriyoruz. Hasar onarımları için çalışmalarımızı yapmamız gerekiyor. Şehirlerarası kısıtlama geldiğinde elimiz kolumuz bağlandı. Teoride izinler alınıyor; ama pratikte zor bir dönem oldu bizim için. Servis tarafımızda iş makineleri onarımları olsun, endüstriyel mekanik hasar tarafında endüstriyel mekanik soğutma grupları gibi parçalar var. Bu parçalar da stoğumuzda problem olmaya başladı. Çünkü, ihracat ve ithalat sıkıntıları ortaya çıktı. Buna ek olarak da son günlerde dövizin yükselmesi bizleri de etkiledi.”
Şirketler ve acentelerin ofislerini dezenfekte ediyor
RS Hasar Çözümleri olarak Covid-19 sürecinde, ‘oto dışında dezenfekte’ çalışmalarına başladıklarını ve sigorta şirketlerine de hizmet verdiklerini belirten Güven, şu bilgileri verdi: “Ofisleri dezenfekte etme anlamında sigorta şirketlerimiz ile iletişime geçtik. Sigorta şirketlerine, paydaşları olan acente ve brokerlerin ofislerini dezenfekte etmeyi önerdik. Bazı ofisler evden çalışıyor. Kapalı olan ofisleri dezenfekte edelim, geldiklerinde hazır olsun. Halihazırda ofisinde çalışanları da dezenfekte ederek daha güvenli daha sağlıklı bir ortam oluşturalım istedik. Bununla ilgili iki paket hazırladık. Sigorta şirketleri kendi ücretini karşılayarak acentelere bu hizmeti sağlamaya başladı. Biz gidip ofislerine dezenfekte ediyoruz ve çalışmaları tamamlıyoruz. Diğer pakette ise sigorta acentelerinin ofisinin dezenfekte ediyoruz. Acente sahibinin aracını da servisimizde ozonlama ve dezenfekte ediyoruz. Bu hizmetimizi ‘Ofisiniz bizden aracınız RS Servis’ten’ mottosuyla isimlendirdik.”
Dezenfekte çalışmalarında ayrıca, ayrı bir paket daha yaptıklarını vurgulayan Güven, “Sigorta şirketleri poliçe sattığında müşterilerine, liste fiyatımız üzerinden yüzde 50 indirim sağlıyoruz. Biz burada ilk etapta ticari düşünmeden ‘Sektörümüze nasıl bir katma değer sağlayabiliriz ve bu poliçe satışlarına da ekstra bizim nasıl bir katkımız olur’ diye düşündük. Biz kendimizi her zaman sigorta şirketlerinin kurumsal çözüm ortağı olarak görüyoruz. Yoğun bir şekilde dezenfekte çalışmalarında ilerliyoruz. Acenteler de şirketlerden bağımsız olarak bu hizmetimizi satışlarını arttırma anlamında müşterilerine sunabilirler” diye konuştu.
Endüstriyel mekanik hasarlar birimi ile AVM’lerde soğutma grupları, asansör, yürüyen merdiven, mekanik olarak akla gelen bütün onarımlarda hizmet verebildiklerini belirten Güven, “Ayrıca, sektörde iş makinelerine yönelik efektif bir çalışma yapılmamıştı. ‘Uzman Servis’ adı altında son 6 ayda sektöre 5 milyon lira kadar bir tasarruf sağladık. Amacımız, RS Servis’in oto dışı bölümü olarak uzman servis yapısını kurmak sektörü ciddi anlamda tasarruf sağlamak” dedi.
600 bin TL sigorta sektörünün cebinde kaldı
2019 Nisan ayı itibariyle Türkiye’nin her yerinde başlattıkları “yanlış akaryakıt onarımı” hizmetinin, 1 yıllık performansı ile ilgili bilgiler veren Güven, şu değerlendirmelerde bulundu: “Yanlış akaryakıt alımları hasarlarında da ciddi bir performans sergiledik. Bir yıl içerisinde toplamda 815 bin lira tutan onarımı biz yüzde 75 tasarrufla, 198 bin lira gibi bir rakama gerçekleştirdik. Sadece, yanlış akaryakıt onarımında, 600 bin lira kadar bir rakam sigorta sektörünün cebinde kalmış oldu.
Türkiye’nin her yerinde bu hizmeti verebiliyoruz. Burada da garantili ve sağlıklı bir şekilde çalışma yaparak maliyetleri nasıl düşürülebilir, sigorta şirketlerine nasıl bir tasarruf sağlayabiliriz diye baktık. ‘Kazandır-kazan’ felsefesinden hareket ediyoruz.”