Hayat branşında yılın ilk çeyreğinde yüzde 18.7’lik büyüme, sektörün genel büyüme hızını da yukarı çekti. İlk üç ayda toplam prim üretimi yüzde 13.1 artan sektörde büyüme hızı, 2014’e göre ikiye katlandı.
ALP SÜER / HAYATIMIZ SİGORTALI
Türk sigorta sektöründe büyüme hızlanıyor. 2015’in ilk çeyreğinde sektör yüzde 13.1 büyürken, enflasyonla kıyaslandığında sektörde prim üretimindeki reel artış, yüzde 5.1 olarak gerçekleşti. Türkiye Sigorta Birliği’nin (TSB) açıkladığı verilere göre, geçen yılla karşılaştırıldığında ilk üç ayda hayat dışı (elementer) sektör yüzde 12.3 büyürken, hayat branşındaki büyüme ise yüzde 18.7 oldu. İlk üç ayda toplam prim üretimi yüzde 13.1 artan sektörde büyüme hızı, 2014’e göre ikiye katlandı. Rakamları sırasıyla verdikten sonra sektörde ilk çeyrekteki büyümeyi tek bir cümle ile özetleyecek olursak, “Hayat canlandı, sektör ivme kazandı” diyebiliriz
Hayat reel olarak da büyüdü
Gerçekten de 2014 yılı ile karşılaştırıldığında hayat sigortalarının, bu yıl yeniden canlanmaya başladığını söyleyebiliriz. Geçen yıl, tüketici kredilerinde ortalama 5 yıl olan vadenin, 36 ayla sınırlanması ve “kredili hayat sigortaları”ndaki azalış nedeniyle hayat branşı da 2014’ün ilk çeyreğinde nominal olarak yüzde 18.2 daraldı. Bu yıl, geçen yılın ilk çeyreğine göre tüketici kredilerinde artışın kredili hayat sigortaları üzerindeki olumlu etkisi yanında, 2014 rakamlarının küçüklüğünden kaynaklanan “baz etkisi”nin de bu yıl ki büyümede (hayat branşındaki) etkili olduğunu vurgulamak gerekiyor.
Hayatı bir kenara bırakıp, hayat dışı sektöre odaklandığımızda ise manzaranın çok da parlak olmadığı gözleniyor. Elementer sektör yılın ilk 3 ayında reel olarak yüzde 4 büyümesine karşın, sektörde toplam prim üretimindeki artışta özellikle hastalık/sağlık, yangın ve doğal afetler gibi branşlardaki hızlı büyümenin etkili olduğunu söylemek gerekiyor. Buna karşın oto sigortalarının ise ilk çeyrekte reel olarak daraldığı dikkat çekiyor. Otomobil satışlarının artmasına karşın oto sigortalarında fiyat düşüşü daralmada etkili oldu.Nitekim, yılın ilk üç ayında reel bazda kasko (kara araçları) yüzde 1.01, trafik (kara araçları sorumluluk) ise %3.32 küçüldü
Allianz lider durumda
2015 yılının ilk çeyreğinde, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 0.21 artışla 904.6 milyon TL prim üreten Allianz Sigorta lider durumda. Allianz’ı, yüzde 13.58 artışla, 841.4 milyon TL prim üreten Axa Sigorta ve yüzde 3.96 artışla 818.2 milyon TL prim üreten Anadolu Sigorta izliyor.