2026’da 90’ıncı kuruluş yılını kutlayacak Ankara Sigorta sermayesinin yüzde 20’sini de halka arza hazırlanırken, Ankara Sigorta Genel Müdürü Ersin Tüvar, “Bu süreç, markamızın kurumsal yapısını ve güven odaklı kimliğimizi daha da güçlendirecek” diyor.
ALP SÜER/SİGORTAMEDYA ÖZEL
Bu yıl 89’uncu kuruluş yılını kutlayan Türkiye sigorta sektörünün köklü şirketlerinden Ankara Sigorta, sektörde kârlı ve istikrarlı büyümesini sürdürüyor. 2024 yılında Genel Müdürlük görevine Ersin Tüvar’ın getirilmesinden sonra büyük bir atılıma geçen Ankara Sigorta başta kasko olmak üzere piyasaya sunduğu yenilikçi ürünlerle dikkat çekti; kârlılığı ve en yüksek vergi ödeyen 100 kurum arasına girmesi ile basında sık sık adından söz ettirmeyi başardı. Önümüzdeki 2026 yılı şirket açısından çok önemli bir yıl. 2026’da 90’ıncı kuruluş yılını kutlayacak Ankara Sigorta’nın, sermayesinin yüzde 20’si de halka arz edilecek. Biz de Hayatımız Sigortalı Dergisi olarak ezberleri bozduk, “Yine, yeni, yeniden” dedik; Ankara Sigorta Genel Müdürü Ersin Tüvar’ı hem 90’ıncı yıl hem de halka arz nedeni ile 2024 yılından sonra bu yıl bir kez daha Hayatımız Sigortalı Dergisi’nin kapağına taşıdık. Şirketin 90’ûncu kuruluş yılını kutlanacağı 2026 yılından çok umutlu olan Tüvar, “Halka arzla birlikte markamızın kurumsal yapısı ve güven odaklı kimliği daha da güçlenecek” diyor.
90 yıllık başarının arkasında birlikte üreten ekip ruhu yatıyor
2026 yılının, Ankara Sigorta için neredeyse bir asırlık güven yolculuğunun taçlandığı tarihi bir dönüm noktası olacağını belirten Tüvar, 90’ıncı kuruluş yılı ile ilgili düşüncelerini şu sözlerle özetliyor: “90 yıllık geçmişimiz, Türkiye sigorta sektörünün gelişiminde önemli bir rol üstlenmiş köklü bir markanın, her dönemin değişen koşullarına rağmen güveni merkeze alarak nasıl ayakta kaldığının en somut kanıtı. Bugün, geçmişin bu güçlü mirasını geleceğe taşıyacak bir dönüşüm sürecinin tam ortasındayız. 90’ıncı yılımıza ilerlerken, kurumsal kimliğimizi yeniden tanımlıyor, dijitalleşmeden müşteri deneyimine, insan kaynağından sürdürülebilir büyüme stratejisine kadar her alanda geleceğe hazır bir yapı inşa ediyoruz. Ankara Sigorta’nın 90 yıllık başarısının ardında, kurum kültürünü sahiplenen, birlikte öğrenen ve birlikte üreten bir ekip ruhu yatıyor. Bugün geldiğimiz noktada, her başarının ardında sadece stratejik vizyon değil, bu vizyonu sahaya taşıyan kararlı bir ekip emeği var. Bu anlamda 90’ıncı yılımız bizim için bir kutlamadan çok daha fazlasını ifade ediyor. 90 yıl önce bir güven hikâyesi olarak başlayan Ankara Sigorta yolculuğunu bugün vizyonu, ekip sinerjisi ve stratejik adımlarıyla daha güçlü bir noktaya taşıyor. Biz de bu mirası, sadece geçmişin bir başarısı olarak değil; geleceğe yön verecek bir sorumluluk olarak taşıyoruz.”
Ürün geliştirmek sadece poliçe üretmek değildir
Ankara Sigorta, piyasaya sunduğu yenilikçi ürünlerle de dikkat çekerken, Tüvar, yeni ürünlerle ilgili şu bilgileri paylaşıyor: “Yeni Nesil Kasko ürünümüz yenilikçi ve sigortalıları ihtiyaçlarına cevap veren en iyi örneklerinden biri. ‘Kaskonun Tanımını Yeniden Yazıyoruz’ vizyonuyla klasik kasko anlayışını dönüştürdük. Sigortalılarımıza yalnızca hasar anında değil, aracın tüm yaşam döngüsü boyunca destek sunan bir yapı kurduk. Mekanik arıza onarımı, periyodik bakım ve oto yıkama gibi teminatlarla aracına özen gösteren sürücülere eksiksiz bir çözüm sağladık. Sağlık sigortacılığı alanında da önemli bir adım olarak konumlandırdığımız Kritik Destek Sigortasıürünümüzü hayata geçirdik. Bunun dışında 2-4-6 adet Ayakta Tedavili seçenekleriyle sunduğumuz Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ürünümüz ile müşterilerimize esnek bir yapı sunduk. İMM Artı ürünümüzü hayata geçirerek Zorunlu Trafik Sigortası limitlerini aşan maddi, bedeni ve manevi zararları güvence altına aldık. 6 farklı opsiyonel limit paketiyle, kaza anında çekici hizmeti sunarak kişiselleştirilmiş güvence anlayışını bir adım öteye taşıdık. Bu ürünlerin her biri, Ankara Sigorta’nın son 2 yılda müşteri merkezli dönüşümünün somut birer çıktısı. Bizim için ürün geliştirmek sadece poliçe üretmek değil; bireyin yaşam döngüsünü tasarlamak anlamına geliyor. Müşterilerimizin ihtiyaçlarını öngörerek onlara esnek, kişiselleştirilebilir çözümler sunmak Ankara Sigorta’nın önümüzdeki yıllardaki stratejik önceliği olmaya devam edecek.”
Ankara Sigorta 2026 yılında sağlık branşında da etkili bir oyuncu olmayı hedefliyor. Sigortalılara, sadece finansal güvence değil, sağlık hizmetlerinde erişilebilirlik ve esneklik sunmayı hedefledikleri ifade eden Tüvar, “ÖSS ve TSS ürünlerinin birleşimi gibi yenilikçi yapıların potansiyelini görüyoruz. Bu doğrultuda, hem bireysel hem de kurumsal müşterilerimize daha kapsayıcı sağlık çözümleri sunacak hibrit modeller üzerinde çalışıyoruz” diyor.
Halka arzla, şeffaflığa dayalı yeni bir büyüme dönemine adım atacağız
Tüvar’a göre Ankara Sigorta’nın halka arz kararı, yalnızca finansal bir strateji değil; son 2 yıldır yürütülen kapsamlı dönüşüm sürecinin doğal bir devamı. Göreve geldiği günden bu yana temel hedeflerinin Ankara Sigorta’nın güçlü finansal yapısını, kurumsal yönetim kültürünü ve müşteri odaklı yaklaşımını daha da ileriye taşımak olduğunun altını çizen Tüvar, “Halka arz, markamızın yalnızca sermaye piyasalarına değil, aynı zamanda şeffaflık ve güvene dayalı yeni bir büyüme dönemine adım atmasını temsil ediyor. Halka arz süreci halen devam ettiğinden, bu aşamada detay paylaşamıyoruz; ancak mevcut planlamalar doğrultusunda, şirketin yüzde 20’sinin halka arz edilmesi öngörülüyor.90’ıncı yılımıza yaklaşırken Ankara Sigorta’nın finansal gücünü, yenilikçi ürün anlayışını ve iş ortaklarımızla kurduğumuz güçlü bağı yatırımcılarla buluşturmak bizim için stratejik bir fırsat” diye konuşuyor.
Sektörde daha üst sıralarda yer almayı hedefliyoruz
Sigorta şirketi yöneticileri ile yaptığımız röportajlarda sormaktan hoşlandığımız, “Sektörde üst sıralarda yer almayı düşünüyor musunuz?” sorusunu, bu kez de Tüvar’a yönelttim. Aldığım yanıt; “Kesinlikle” oldu. Son 2 yıldır Ankara Sigorta olarak, sektörde kalıcı bir dönüşümün temellerini attıklarını ifade eden Tüvar; şunları söylüyor: “Bu dönüşüm sadece rakamsal büyüme değil; aynı zamanda kültürel, teknolojik ve organizasyonel bir yeniden yapılanmayı da içeriyor. Bugün geldiğimiz noktada; müşteri ihtiyaçlarına uygun yenilikçi ürün vizyonumuz, dijital altyapımızın güçlenmesi, acentelerimizle olan iletişimimizin yeniden yapılandırılması ve müşteri deneyiminin merkezde konumlanması sayesinde Ankara Sigorta sektörde çok daha güçlü bir konuma ulaştı. Halka arz süreciyle birlikte bu yükseliş ivmesini daha da artırarak üst sıralara emin adımlarla ilerliyoruz. Hedefimiz, Ankara Sigorta’yı yalnızca finansal performansıyla değil, güven, yenilikçilik ve müşteri sadakati konularında da sektörün lider markalarından biri haline getirmek.”


