25 Kasım 2024, Pazartesi
spot_img

Gulf Sigorta’dan dağıtım kanallarına müjde

Gulf Sigorta Türkiye Genel Müdürü Süleyman Sağıroğlu, COVID 19 sürecini SİGORTAMEDYA’nın YouTube’ta yayınlanan Sigorta Ekranı’nda değerlendirdi. SİGORTAMEDYA Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın canlı yayın konuğu olan Sağıroğlu, açıklamaları esnasında dağıtım kanallarına yönelik bir de müjde verdi.

Sağıroğlu, “Biz şirket olarak COVID 19’un duyulmasından itibaren çalışma ortamımızda hijyeni artırdık. Olay ciddiye binince öncelikle sağlık sorunu olan personelimizi evde tuttuk. Bu arada da şirket olarak evden çalışma testlerimizi gerçekleştirdik ve son 10 gündür tamamen evden hizmet veriyoruz” dedi.

Gulf Sigorta’nın bağlı bulunduğu GULF INSURANCE GROUP K.S.C.P ile ilgili açıklama yapan Sağıroğlu , “Onlar da aynı süreçlerden geçiyorlar. Bizlere söyledikleri, çalışanlarımızın ve sigortalılarımızın sağlığının ön planda tutulması yönünde. Müşterilerimize en iyi hizmeti vermeyi sürdüreceğiz. Her şirkette olduğu gibi biz de ne tür önlemler alıp, bu krizi nasıl yönetebiliriz şeklinde etki analizleri yapıyoruz” diye konuştu.

Gulf Sigorta’nın bağlı bulunduğu GULF INSURANCE GROUP K.S.C.P ile ilgili açıklama yapan Sağıroğlu, “Onlar da aynı süreçlerden geçiyorlar. Bizlere söyledikleri, çalışanlarımızın ve sigortalılarımızın sağlığının ön planda tutulması. Müşterilerimize en iyi hizmeti vermeyi sürdüreceğiz. Her şirkette olduğu gibi biz de ne tür önlemler alıp, bu krizi nasıl atabiliriz şeklinde etki analizleri yapıyoruz” diye konuştu.

Sağıroğlu, “Türkiye’de şu ana kadar herhangi bir hasar talebi gelmedi. Fakat dünyada Tokyo Olimpiyatları ertelendi. İki büyük global reasürans şirketi sadece bu organizasyon iptali konusunda 750 milyon Euro’luk bir teminat ödemesi yapacak. Süreç ilerledikçe havayollarında ve değişik birçok sektörde bu tip ödemelerin ortaya çıkacağını düşünüyoruz” yorumunu yaptı.

Gulf Sigorta Türkiye Genel Müdürü Süleyman Sağıroğlu, COVID 19 sürecini değerlendirerek, dağıtım kanallarına yönelik hazırladıkları destek paketini açıkladı.

Kasko’da sağlık çalışanlarına yüzde 35 indirim

Dağıtım kanallarına yönelik müjdeyi veren Sağıroğlu, “İlk olarak 1 Nisan-31 Mayıs tarihlerinde Kasko sigortalarında komisyonları yüzde 3 artırıyoruz. Acente ve brokerlerimiz için zaten yüzde 1’lik bir ek komisyonumuz vardı. Bu dönemde sağlık çalışanlarımıza da ekstra bir indirim yaptık. Sağlık çalışanlarımıza Kasko’da yüzde 35’lik indirim sağlıyoruz. Bu anlamda onlara ufak da olsa bir teşekkür etmek istedik. Tahsilat konusunda sanal pos komisyonlarımızı acentelerimize her ay bir kere ödüyorduk. Bundan sonra acentelerimizin bir an önce komisyon gelirlerine sahip olmaları için bunu haftalık olarak ödeyeceğiz. Yine keza bir poliçe kestiğimizde 30 güne kadar kredi kartı bilgisini girebiliyorduk. Biz bu süreyi 60 güne çıkarıyoruz. Gelişmelere bakıp daha farklı iyileşmeler sağlayabiliriz” dedi.

Cep telefonları sterilize ediliyor

Farklı sigortalar yaptıklarını da vurgulayan Sağıroğlu, “Örneğin cep telefonu sigortamız var. Her hafta binlerce telefon tamire geliyor. Müşterilerimizin telefonlarını tamir ettikten sonra onlara yollamadan önce farklı bir uygulamadan geçiriyoruz. İki haftadır, telefonları antibakteriyel solüsyonla da temizliyoruz. Sonra da ultraviyole aletlerle tamamen sterilize ediyoruz ve müşterilerimize bu şekilde gönderiyoruz” şeklinde konuştu.

Sağıroğlu, “Bu gündem sonrasında herkes farklı bir dünya düzeni olacağından bahsediyor. Bunları konuşmak için biraz erken olduğunu düşünüyorum. Hasar olaylarının nasıl gelişeceği daha belli değil. Sektörde bazı alanlarda hasarlar artabilir, bazı alanlarda da azalabilir. İstanbul trafiğini siz de biliyorsunuz; örneğin önümüzdeki dönemde trafik hasarlarının azalacağını düşünüyorum. Sektörde sermayesi güçlü olan şirketlerin ayakta kalacağı yönündeki düşünceden ziyade sürecin ne kadar uzun olacağı önemli” diye konuştu.

Sağıroğlu, “Dünyada sigortacılığın ne yöne gideceği ile ilgili yurt dışındaki sigorta yöneticileri ile görüşüyoruz. Şirketler iki şey yapıyor. Bir tarafta var olan kriz durumunu en iyi yönetmekle ve müşterilere aynı kaliteli hizmeti sürdürmek varken, diğer taraftan da nasıl gelişeceğini takip etmek bulunuyor. Sigortacılık nasıl etkilenecek tabii ki onu düşünüyorlar. Evden çalışma döneminde gördüğümüz gibi dijitalizasyonun önemi kat ve kat artacak. Şirketler altyapı yatırımlarını hem kendi çalışanlarıyla iletişimde, hem de müşteri ile iletişimde mutlaka uygun hale getirecektir” dedi.

Sağıroğlu konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Bu süreç bittikten sonra bu tip hastalıkların poliçelere eklenme beklentisi olacak. Primlerin nasıl hesaplanacağı konusu gündeme gelecek. Normalde şu an pandemi, özel poliçeler haricinde teminat vermiyor. Ama bundan sonra müşteriler bunu isteyeceklerdir. Bunu da hep birlikte göreceğiz. Şu an en çok etkilenen sektör seyahat sektörü. Burada iki alternatif var. İnşallah Mayıs ayında bitti diyelim. İnsanlar ilk 4 ay temkinli olacaklar veya evlerinde o kadar çok sıkılmış olacaklar ki kendilerini bir yerlere atacaklar. Hep birlikte göreceğiz. En önemli şey insan sağlığı. Herkesin kendinin ve ailesinin sağlığına önem vermesi gerekiyor.”

İşte destek paketinin detayları

Gulf Sigorta Türkiye Genel Müdürü Süleyman Sağıroğlu’nun açıklamış olduğu destek paketinin ayrıntısı şöyle:

  • 1 Nisan – 31 Mayıs 2020 tarihleri arasında onaylanan tüm Kasko poliçelerine + yüzde 3 ek komisyon desteği sağlanacak,
  • Gulf yenilemelerinde  + yüzde 1 komisyon verilmeye devam edilecek,
  • Sağlık personellerine, Kasko ürününde 1 Nisan – 31 Mayıs 2020 tarihleri arasında onaylanan poliçelerde geçerli olacak şekilde yüzde 35 indirim tanımlanacak,
  • Dağıtım kanalları ile daha önceden paylaşılan Konut Sigortası Kampanyasının üretim hedefi gündem sebebiyle aşağı çekilerek yeni iş konut üretimine altın ödülü dağıtılmaya devam edilecek,
  • Nisan ayında dağıtım kanallarının hak edecekleri sanal POS komisyonları kanalların açık borcuna karşılık kesinti yapılmadan haftalık ödenecek,
  • 1 Mart-30 Nisan 2020 tarihleri arasında onaylanan poliçelerdeki iptal süresi başlangıç tarihinden itibaren geçerli olacak şekilde 30 günden 60 güne çıkarılarak ihtar iptal tahsilat sistemi ile çalışan dağıtım kanallarının bu dönemde tanzim ettikleri poliçelere -zorunlu poliçeler hariç- kredi kartı girişleri 55 gün içerisinde yapılabilecek. (Kredi kartı girilmeyen poliçeler için 55. gün ihtar mailleri gönderilerek eğer kart girişi olmazsa 60. gün başlangıcından iptal edilecek.

Hayata geçirdikleri bu gelişmeleri “İyi günde de kötü günde de her zaman sizinleyiz” mesajıyla veren Sağıroğlu, bu zor günlerde şirket olarak dağıtım kanallarına azami destek sağlayacaklarını hissettirdi.

KAYNAK: Sigorta Ekranı

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER