Gulf Sigorta’nın 7 Nisan’da gerçekleşen ‘Online Dağıtım Kanalları Toplantısı’nda, şirketin bu yıl yüzde 40 büyüme ile 800 milyon TL prim üretimi hedeflediği vurgulandı. 2021’de sunulacak yeni ürünlerle acente ve brokerlerin gelirlerinin daha da artırılacağına dikkat çekildi.
SİGORTAMEDYA-ÖZEL
Gulf Sigorta ‘Online Dağıtım Kanalları’ Toplantısı, 7 Nisan’da gerçekleşti. Sigortamedya’nın YouTube Kanalı Sigorta Ekranı’ndan da canlı yayınlanan; moderatörlüğünü Gulf Sigorta Alternatif Dağıtım Kanallarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ayşe Gardet’in yaptığı toplantıda; Gulf Sigorta Genel Müdürü Süleyman Sağıroğlu ile Gulf Sigorta Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Sibel Sevinç hazır bulundu. Gulf Sigorta Mali İşler Genel Müdür Yardımcısı Muharrem Güven, Gulf Sigorta Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Serkan Avcı, Gulf Sigorta Teknik ve Resürans Genel Müdür Yardımcısı Gonca Ulusoy ve Gulf Sigorta İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Yeşim Başaran online toplantıya önceden hazırlanan video ile katıldı. Toplantıda, Gulf’in bu yıl yüzde 40 büyüme ile 800 milyon TL prim üretimin hedeflediği vurgulanırken, 2021’de sunulacak yeni ürünlerle acente ve brokerlerin gelirlerinin daha da artırılacağına dikkat çekildi.
Covid-19, dijitalleşme sürecini 5-6 yıl hızlandırdı
Gulf Sigorta Genel Müdürü Süleyman Sağıroğlu, konuşmasının başında, Türkiye’yi geçen yılın Mart ayından beri etkileyen Covid-19 salgınının etkilerinden söz etti. Yaz aylarında havaların ısınması ve aşılanma oranının artması ile Covid’den kurtulacağımızı düşündüğünü vurgulayan Sağıroğlu, dijitalleşme sektörde daha önce başlamakla birlikte, Covid’in bu süreci en az 5-6 yıl hızlandırdığına dikkat çekti. Sunumunda, Gulf Sigorta’nın performansı hakkında da bilgiler veren Sağıroğlu, şunları söyledi:
“Gulf Sigorta’nın kurulmasını takiben, 2017 yılından beri sürekli büyüme içerisindeyiz. Prim üretimimizi 368 milyon TL’den, 584 milyon TL’ye, dağıtım kanalı sayımızı 416’dan 580’e çıkardık. 2020 yılında seyahat branşı hariç yüzde 20 büyüdük. Birleşik rasyomuz yüzde 99 civarında gerçekleşti. 3 milyon teknik kâr elde ettik. Ancak, yatırım gelirleri de göz önüne alındığında 2020 yılında 70 milyon TL’nin üzerinde net kâr elde ettik. Şu anki öz kaynağımız 377 milyon TL ile minimum gereken düzeyin tam yüzde 131 üzerinde.”
Sorumluluk sigortalarında hedefimiz liderlik
Sağıroğlu’nun paylaştığı bilgilere göre Gulf Sigorta, 2020’de yangın sigortalarında yüzde 57.5, kaskoda yüzde 25.4, nakliyatta yüzde 25, işveren sorumluluk sigortalarında (sektörde 8’inci sırada) yüzde 43.5 ve ürün sorumluluk sigortalarında da (TSB verilerine göre sektörde 3’üncü sırada) yüzde 355’lik büyüme gerçekleştirmiştir. Yüzde 51.1 ile TSB verilerine göre sektörde ikinci en düşük hasar/prim oranına ulaşmıştır. Yıllardır değişmeyen underwriting disiplini, trafik branşında faaliyet gösterilmemesi; ve üzerinde yoğunlaşılan faaliyet alanlarının hasar/prim oranlarının nispeten daha düşük olmasının Gulf’in hasar/prim oranının düşük olmasında etkili olduğunu vurgulayan Sağıroğlu; 2021 yılında hedef ürün olarak da belirledikleri ürün sorumluluk ve geri çağırma sigortalarında lider olmayı hedeflediklerini vurguladı.
Acentelerde seyahat hariç yüzde 32 büyüdük
2020 yılında Gulf Sigorta olarak acenteler tarafında yüzde 17.6, seyahat hariç yüzde 32 büyüdüklerini belirten Sağıroğlu; “Bu büyüme oranı, sektör acente büyüme ortalaması olan yüzde 12’nin çok üzerinde bir rakam. Brokerlar tarafında ise sektöre paralel bir büyüme ile yüzde 22 büyüdük” diye konuştu. 2020 yılında, Covid sürecinde acente ve brokerlere destek olmak amacı ile birçok aksiyon aldıklarını belirten Sağıroğlu, şunları söyledi: “Sanal pos taksit sayılarımızı arttırdık. Acente ve brokerlerimizin sanal pos komisyonlarını haftalık ödedik, kaskoda koşulsuz yüzde 3 ek komisyon ödemesi yaptık. Ayrıca yıl içerisinde dağıtım kanallarımıza yönelik 10 adet kampanya yaptık. 400’e yakın dağıtım kanalımıza yarım milyon TL’nin üzerinde ödül ve ek komisyon verdik.”
Sunumunda, 71 yeni dağıtım kanalı açtıklarını vurgulayan Sağıroğlu, bu yıl toplam 700 dağıtım kanalı ve yüzde 40 artışla 800 milyon TL prim üretimine ulaşmayı hedeflediklerini kaydetti.
Geçen yılın sonunda çok önemli bir yeniliğe imza atan Gulf Sigorta, ‘gigit uygulaması’ ve ‘Cihaz Koruma Sigortası’nı tüketicilerin hizmetine sundu. Tüketiciler, cep telefonlarına indirebilecekleri gigit uygulamasıyla hem cep telefonlarının sağlıklı çalışıp çalışmadığına yönelik ‘check-up’ yaptırabiliyor, hem de dilerlerse uygun primlerle mobil uygulama sayesinde telefonlarını sigortalatabiliyor. Gulf Sigorta’nın Online Dağıtım Kanalları Toplantısı’nda gigit’in dağıtım kanallarına getirdiği fırsatlar hakkında da bilgiler verildi.
Akıllı telefonlar Gulf tarafından sigortalanıyor
Gulf Sigorta Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Sibel Sevinç, 84 milyon nüfuslu ülkemizde 50 milyona yakın bireyin ‘akıllı telefon’ kullandığına dikkat çekti. Akıllı telefonların geçmişe göre daha uzun süre kullanılmasının, onları koruma ihtiyacının da artırdığını vurgulayan Sevinç, “İşte gigit, tam da burada hayatımıza giriyor. Fiyatlama, eğitim, çağrı merkezi yönetimi ve hasar yönetiminde tüm adımlar uçtan uca bizim yönetimimizde. Hasar yönetiminde uzmanlık sahibi şirketiz. Teminat içeriği olarak geniş bir ürün. Fiyatlama olarak ise rekabetçi bir ürün. Bu ürünün satışını yapmak için satış kanallarımızın hiçbir bilgi işlem yatırımı yapmasına gerek yok” dedi.
Başarılı dağıtım kanallarının açıklandığı toplantıda, soru-cevap yarışması da yapıldı. Toplantıda ayrıca, Ekonomist Emin Çapa da, ‘Dünya Nereye Gidiyor; bizi Nasıl bir Gelecek bekliyor?’ konulu konuşma yaptı.
Cihaz koruma sigortası online satılabilecek
Gulf Sigorta Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Sibel Sevinç, haziran ayı itibarıyla Gulf Sigorta web sayfası üzerinden tüm dağıtım kanallarının cihaz koruma sigortasının (cep telefonu koruma) online satışını yapabileceklerini ve komisyon geliri elde edebileceklerini söyledi. Sevinç, “Eğer, ‘Bu ürünü ben kendi web sayfamdan satmak istiyorum. Bunu yapabilecek bilgi işlem alt yapısına ve ekibine sahibim’ diyorsanız o zaman haziran ayını beklemenize gerek yok. Hemen görüşmelere başlayabiliriz. Bu ürünün satışında kanal ayırmadan tüm kanallarımızla ilerlemekten memnuniyet duyacağız. Önemli bir fırsat ve ayrıcalık yaratan bu ürünün satışından mutlaka payınızı alın” diye konuştu.
‘gigit’ uygulaması ile farklı bireysel ürünler sunulacak
Gulf Sigorta Alternatif Dağıtım Kanallarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ayşe Gardet, gigit uygulaması hakkında şu bilgileri verdi: “2020 sonunda hayata geçirdiğimiz ‘gigit’, uzaktan tanı yöntemiyle mobil telefonunuzun mevcut fonksiyonlarını, durumunu test edebileceğiniz, içinde yapay zekâ da bulunduran bir yazılım. Şu an geldiğimiz noktada, IOS ve Android versiyonları bulunan uygulamamızda toplam 6 basamaklı kısa bir test yapıyoruz. Uygulamayı benzerlerinden farklı kılan, uygulamanın kendisinin de, arka planında yer alan tüm hizmet ve servislerin de uçtan uca bizim kontrolümüzde olması. Ekran durum tespiti için kullandığımız yapay zekâ kısmında hedeflediğimiz güvenilirlik oranı yüzde 90; bu hasar performans ve portföy sürdürülebilirliği anlamında çok kritik. Uygulama, ürünü satmak isteyen tüm kanallara açık. Orta ve uzun vadede farklı bireysel sigorta ürünleri de benzer şekilde mobil platform üzerinden satılacak.”
Gulf Sigorta acentelerini 2022’de Lizbon’a götürecek
Gulf Sigorta Online Dağıtım Kanalları Toplantısı’nda acente ve brokerlere bir de müjdeli haber verdi. 2020 yılında salgın sebebiyle gerçekleştiremeyen Lizbon gezisinin, 2022 Mayıs ayında yapılmasının planlandığını belirtti.
2021’de Gulf Sigorta hangi alanlarda büyüyecek?
- Sektördeki kapsamlı ürünlerden biri olan ‘konut’ sigortasında büyüyecek.
- ‘Doğal afet güvencesi’ ürünü, 2021 yılında acente ve broker kanalı ile tüm sigortalılara ulaştırılacak.
- ‘Grup ferdi kaza’ poliçelerinde özellikle beyaz ve gri yaka meslek kolları için rekabetçi bir fiyatlama stratejisi izlenecek.
- ‘Nakliyat ve mesleki sorumluluk’ alanlarında sahip olunan kuvvetli konum artırılacak.
- ‘Ürün sorumluluk ve geri çağırma’da bölgesel olarak belirlenen ürünler için 2021 yılında agresif bir satış hedefi olacak. Hedef, bu branşta sektör liderliği.
- ‘Cihaz koruma sigortası’ (Cep telefonu koruma), en çok büyüme beklenilen alan.