Sürdürülebilir ve kârlı büyüme stratejisiyle 2019 yılına başlayan Groupama, yılın ilk çeyreğinde iyi bir performans gösterdi. Hayat dışı branşlarda acente prim üretiminde geçen yılın aynı dönemine göre sektör yüzde 24.2 büyürken; Groupama Sigorta yüzde 33.6 oranında artış sağlayarak sektörün üzerinde büyüme hedefini gerçekleştirdi.
Groupama; sürdürülebilir ve kârlı büyüme stratejisini hayata geçirerek başladığı 2019 yılında; bu stratejinin olumlu sonuçlarını bilançosunda görmeye başladı. Tarım Kredi Kooperatifi ile anlaşması 2018 yılı içinde biten Groupama Sigorta; 2019’un ilk üç ayında özellikle acente kanalında olmak üzere prim üretiminde önemli bir büyüme elde etti.
Geçen yılın aynı dönemine göre hayatdışı branşlarda sektör, acente prim üretiminde yüzde 24.2 büyürken; Groupama Sigorta sektörün üzerinde büyüme hedefini gerçekleştirerek yüzde 33.6 oranında artış sağladı.
KASKO’da yüzde 46.4 artış
Groupama, yeni araç satışlarındaki düşüşe karşın, yüksek yenileme oranları ve yeni iş birlikleriyle kaskoda yüzde 46.4 oranında artış sağladı. Sektörde ise bu oran yüzde 16 seviyesinde gerçekleşti. Mart sonu itibarıyla kasko branşında geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre sektörde yazılan poliçe sayısında yüzde 7.5’lik bir düşüş gözlenirken, Groupama Sigorta bu alanda yüzde 15.5’lik bir artış sağladı.
Hep birlikte başaracağız
Groupama Sigorta ve Groupama Hayat olarak 50.5 milyon TL net kâr elde ettiklerini belirten Groupama Genel Müdürü Philipppe-Henri Burlisson; “2019 yılının ilk üç ayındaki başarılı sonuçlarımız, dönüşüm yılı ilan ettiğimiz bu sene için heyecan verici bir başlangıç oldu. TKK primleri hariç düşünürsek toplam prim üretimimizi sektörün üzerinde artırmayı başardık. ‘Hep birlikte başaracağız’ diyerek hayata geçirdiğimiz stratejimizin; bu moral verici olumlu sonuçlarını yıl sonunda da yakalayacağımıza inancım tam. Tüm arkadaşlarımı, acentelerimizi tebrik ediyorum” dedi.