Sigorta ürünlerinin doğrudan tüketici hizmetleri veya ürünlerinin içine entegre edilmesi anlamına gelen ve sektörde dijital dönüşümün devrim yaratan yeniliklerinden biri olarak görülen ‘Gömülü Sigorta’, büyük fırsatlar sunuyor. Gömülü sigorta, tüketicilere sigorta satın alma sürecini daha kolay ve hızlı hale getirirken, şirketlere de müşteri memnuniyetini artırma, gelirlerini çeşitlendirme imkanı sunuyor.
SİGORTAMEDYA ÖZEL
Sigorta sektöründe, son yıllarda hızlanan dijital dönüşümle birlikte önemli değişiklikler yaşanıyor. Bu dönüşümün en dikkat çekici yeniliklerinden biri de “gömülü sigorta” (embedded insurance)… Gömülü sigorta, bir ürün veya hizmet satın alırken sigorta korumasının otomatik olarak dahil edilmesiyle, tüketicilere ek bir işlem yapma gerekliliği olmadan sigorta teminatı sunan bir model… Örneğin, bir uçak bileti satın alırken seyahat sigortasının otomatik olarak dahil edilmesi veya bir elektronik cihaz satın alırken cihazın garanti süresinin genişletilmesi gibi. Kısaca sigorta ürünlerinin doğrudan tüketici hizmetleri veya ürünlerinin içine entegre edilmesi anlamına geler gömülü sigorta hem sigorta şirketleri hem de tüketiciler için büyük fırsatlar sunuyor. Bu yenilik, tüketicilere sigorta satın alma sürecini daha kolay ve hızlı hale getirirken, şirketlere de müşteri memnuniyetini artırma ve gelirlerini çeşitlendirme imkanı sunuyor.
Gelecekte daha da yaygınlaşacak
Gömülü sigorta, sigorta sektörü için önemli bir yenilik olarak kabul ediliyor. Tüketicilere sunduğu kolaylıklar ve şirketlere sağladığı fırsatlar göz önüne alındığında, gömülü sigortanın gelecekte daha da yaygınlaşması bekleniyor. Uzmanlara göre sigorta sektöründe rekabetin arttığı bu dönemde, gömülü sigorta çözümleri sunan şirketler bir adım öne çıkacak.
Hedefimiz hayatı kolaylaştırmak ve memnuniyeti artırmak
Aksigorta, sektörde gömülü sigorta uygulamalarının öncülerinden biri. Şirket Qorus’un Innovation in Insurance Awards 2024 etkinliğinde “Re-imagining the Customer Experience” kategorisinde “Gömülü Sigorta” uygulamasıyla, 288 proje arasından bronz ödülün sahibi oldu. Aksigorta Strateji ve Bireysel Bankasürans Direktörü Elif Horasan, “İş süreçlerimizi dijitalleştirerek Aksigortalıların hayatlarını kolaylaştırmak ve müşteri memnuniyetini sağlamak önceliklerimiz arasında. Aksigorta olarak sigortacılığı dijital iş süreçleriyle kolay, yalın ve ulaşılabilir hale getirerek hem sektörde pozitif ayrışmaya hem de müşteri deneyimine katkı sağlamaya devam edeceğiz” dedi.
“Gömülü sigorta alanına odaklandık”
Gömülü sigorta alanında iddialı olacaklarının sinyalini veren şirketlerden biri de Fiba Sigorta… Sigorta sektöründe dijitalleşme ve teknoloji kullanımının giderek önem kazandığına dikkat çeken Fiba Sigorta Genel Müdürü Erol Öztürkoğlu, “Kuruluş stratejisi olarak dijital gömülü sigorta alanına odaklandık ve Fibabanka’nın ekosistemine entegre olarak faaliyet göstermeyi tercih ettik. Bankanın mobil, internet ve çağrı merkezi gibi kanallarında sigorta ürünlerini sunarak müşterilere erişim sağladık” açıklamasını yaptı.
Müşterilere doğru anda ulaşılmasını mümkün kılıyor
Mikro sigorta ürünleri geliştiren ve bunları e-ticaret şirketlerinin ödeme aşamalarına entegre eden ‘ gömülü sigorta ’ girişimi Tamamliyo’nun Kurucu Ortağı ve CEO’su Metin Öngüç, “Embedded insurance yani gömülü sigorta adı verilen iş modeli, sigorta ekosisteminde önemli bir faktör olarak öne çıkıyor. Sigorta ihtiyacı olan potansiyel müşterilere doğru anda ulaşılmasını mümkün kılan gömülü sigorta, şirketlerin müşteri segmentlerini genişletmelerini sağlıyor ve yeni bir gelir kaynağı yaratıyor” dedi.