Deniz turizminde kullanılan gezi, eğlence amaçlı tekne ve yatlar, ticari yatlar ve günübirlik gezi teknelerine olası kazalarda yolcuların uğrayacakları bedeni zararlara karşı zorunlu sigorta yaptırma zorunluluğu getirildi.
Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) tarafından Resmi Gazetede yayımlanan tebliğ ile deniz turizmi araçları da zorunlu mali sorumluluk sigortası kapsamına alındı.
Yeni düzenleme ile deniz turizminde kullanılan gezi, eğlence amaçlı tekne ve yatlar, ticari yatlar ve günübirlik gezi teknelerine olası kazalarda yolcuların uğrayacakları bedeni zararlara karşı zorunlu sigorta yaptırmak mecburiyetinde. Deniz Araçları Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası Tarife Ve Talimat Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ başlığı altında yayımlanan yeni düzenlemeye ilişkin şu açıklama yapıldı: “8/10/2014 tarihli ve 29149 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Deniz Araçları Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası Tarife ve Talimat Tebliğinin 1 inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “gemiler ile” ibaresinden sonra gelmek üzere “12/3/1982 tarihli ve 2634 sayılı Turizmi Teşvik Kanununun 29 uncu maddesinin beşinci fıkrası kapsamındaki deniz turizmi araçları ve” ibaresi eklenmiş ve aynı maddenin üçüncü fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.”
Yaşanan kazalarda sıkıntılar çıkıyordu
Uluslararası denizcilik kurallarına göre de 12 ve üzeri yolcu taşıyan tüm deniz araçlarının olası kazalarda yolcuların uğrayacakları bedeni zararlara karşı P&I adı verilen sorumluluk sigortasını yaptırma zorunluluğu bulunuyor. Buna karşın gezi tekneleri bu sigortayı yaptırmadığı için olası bir kazada sıkıntılar yaşanıyordu. Gezi teknelerinin sigorta konusu bugüne kadar Turizm Bakanlığı yönetmeliğine göre düzenleniyordu. Bu yönetmelik de sadece kasko gibi teknenin gövde sigortasını zorunlu tutuyordu. P&I’ı ise zorunlu tutulmuyordu.
peki bu sigorta kapsamına alınan gezi teknelerinin bu rakamları ödeyememeleri hiç düşünüldü mü ? 100 binlerle ifade edilen bu rakamların sektörü çıkmaza sokacağı kesin.bir yasa çıkarılırken ,bütün tekneleri aynı sepete koymak ne kadar doğru.tekneler arasındaki ayrımı belirlemek için düzenleme yapılmış ve tekneler yaptığı işe göre tasnif edilerek sınıflandırılmıştır.gezi ve tenezzüh tekneleri liman seferi yapabilir denmişken , akdeniz ülkeleri turuna çıkan dev yolcu gemileriyle bir tutulması doğru mu ? yılda 3 ay sezonu olan tekneye 12 ay yolcu sigortası kesmek doğru mu ? gezi tekneleri turizm sekterünün üvey evladı, sahipsiz neferleri her yıl türlü zorluklar,uygulamalar,yokuşlarla karşıkarşıya bırakılıyor.herhangi bir destek olmayacağını anladık bari engel olmayın.binlerce kişinin ekmek yediği .ülke turizmine katkıda bulunan bu sektörün ayakta kalması ülke menfaatidir.