Generali Sigorta, acentelerin poliçe tahsilat kontrolü ve komisyon hak ediş ödeme süreçlerini robotik süreç otomasyon yazılımı Robby ile yönetecek.
Generali Sigorta, robot çalışanı Robby ile tahsilat departmanındaki iş yükünü azaltarak acente ile şirket arasında bilginin zaman kaybetmeden ve hızlı şekilde aktarılması sağlayacak. Tahsilat Departmanı’nın bir çalışanı gibi hizmet verecek Robby, bu sayede hem acentelere komisyon ödemelerinin daha hızlı yapılabilmesini sağlayacak hem de acentelerin üretimleri dolayısıyla hak ettikleri komisyonların sisteme girilmesi ve belirlenen periyotlarda ödemelerin yapılmasını üstlenecek.
Generali Grup’un stratejisinin bir parçası olan verimli operasyonel yönetimini sağlayacak robotik bir yazılım olarak hayata geçirilecek Robby, sigorta sektöründe operasyonel bir iş olarak çok zaman alan komisyon ödeme sürecinin takip, bilgilendirme ve ödeme gibi tüm aşamalarını üstlenecek. Grup, bu strateji ile çalışanların daha katma değerli işlere odaklanması sağlanacak.
Acentelere daha hızlı ve daha sık komisyon ödemesi
Generali’nin robot çalışanı Robby ile ilgili bilgiler veren Generali Sigorta CFO’su Sunay Koray “Robotik süreç otomasyon yazılımı Robby, acentelerin komisyon ödeme zamanlarını takip ederek, hak edilen komisyonların sistem üzerinden ödeme girişlerini yönetecek, vadesi geçmiş poliçe primleri için bilgilendirme yapacak, ödemelerle ilgili bankaya bilgi iletecek ve tüm bu süreçlerde acenteleri e-posta yoluyla bilgilendirecek. Uipath robotik süreç otomasyonu alt yapısını kullanan Robby, tüm verileri sigortacılık sisteminden elde edecek ve acentelerin daha hızlı bilgi ve komisyon ödemelerini de aksama olmadan almalarını sağlayacak. Bu sayede acentelerimizin komisyon ödemeleri de daha hızlı ve sık aralıklar ile yapılabilecek. Geçtiğimiz yıl içerisinde iki süreci üstlenen Robby, 2022 yılı içerisinde üç farklı işi daha kendisi yapmaya başlayacak.” diye konuştu.