5 Aralık 2025, Cuma
spot_img

Gençler sigortayı ‘dijital yol arkadaşı’ olarak görüyor

Fibasigorta’nın “Gençlerin Güvence Haritası” araştırması ezberleri bozdu. Dün bir basın toplantısı ile kamuoyuna tanıtılan araştırma sonuçlarına göre, gençler sigortaya ilgi duyuyor; sigortayı dijital bir yol arkadaşı olarak görüyor; bununla birlikte daha anlaşılabilir olmasını arzu ediyorlar.

ALP SÜER/SİGORTAMEDYA ÖZEL

Türkiye sigorta sektöründeki şirketlerin temsilcileri ile bir araya geldiğimizde şirket temsilcileri her fırsatta; ‘Sektörde penetrasyon oranı çok düşük; daha önümüzde gidilecek çok yol var” diyorlar.  Penetrasyon oranını artırmak konusunda hedef kitleden söz açıldığında ise “Z kuşağı ve gençlere” ayrı bir önem veriyorlar. Dün basın mensupları olarak Fibasigorta’nın gençlerin sigortaya yönelik ilgisi ile ilgili bir araştırmanın (Gençlerin Güvence Haritası) açıklandığı önemli bir toplantıya katıldık. Fibasigorta ve HDI Fibaemeklilik Genel Müdürü Erol Öztürkoğlu ev sahipliğinde İstanbul-Swissotel Bosphorus’da düzenlenen toplantıda gençlerle ilgili söylenenleri duyunca hepimizin adeta ağzı açık kaldı. Diğer taraftan sektörün geleceği ile ilgili umutlarımız da arttı. Sadede gelecek olursam, ezberleri bozan araştırma sonuçlarına göre gençler sigorta ürünlerine büyük ilgi duyuyor. Sigortayı dijital bir yol arkadaşı olarak görüyor. Bununla birlikte sigorta ürünlerinin daha anlaşılabilir olmasını istiyorlar, netlik ve açıklık bekliyorlar. Teknik terimler içeren, uzun yazılmış klozların olduğu poliçeleri istemiyorlar.

Sigortayı hayatı kolaylaştıran bir unsur olarak görüyorlar

Gençlerin Güvence Haritası araştırması, Twentify işbirliği ile Türkiye’nin farklı bölgelerinden 15-29 yaş aralığında 401 gençle ‘Bounty Mobil’ uygulaması aracılığı ile gerçekleştirilmiş. Fibasigorta Satış ve Pazarlama’dan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Buket Erşan’ın açıkladığı araştırma sonuçlarına göre gençlerin yüzde 63’ü hayallerine ulaşacağına inanıyor. Hayallerine ulaşma konusunda da sigortayı hayatı kolaylaştıran bir unsur olarak görüyor. (Yüzde 72 oranında)Teknoloji ve dijital çağın getirdikleriyle beraber sigortayı dijital platformlardan almak isteyenler yüzde 78 gibi ezici çoğunluğu oluşturuyor.

TES büyük kaynak yaratacak

Toplantıda yapılan bilgilendirmeye göre, gençlerin yüzde 53’ünün sigortası yok. Sigorta ürünlerine bir başlarına ya da ailesi vasıtası ile sahip olanlar da başta kasko ve sağlık sigortalarına ilgi duyuyor. Toplantının soru-cevap kısmında sorulan bir soru üzerine Flbasigorta Genel Müdürü Erol Öztürkoğlu, gençlerin hayat dışı ürünler yanında, Bireysel Emeklilik Sistemi’ne (BES) ilgi duyduğunu söylüyor. Önümüzdeki yıl başlaması beklenen Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi (TES) ile ilgili çok olumlu beklentilere sahip olan Ertürkoğlu, sistemin bireylere olduğu kadar kaynak yaratma açısından topyekün sigorta sektörü ve ülke ekonomisine de büyük katkı sağlayacağını düşünüyor.

Toplantı sadece gençler ve sigorta ilişkisi üzerine değildi. Öztürkoğlu toplantıda Fibasigorta ile ilgili önemli bilgileri paylaştı. Verdiği bilgilere göre, şirket istikrarlı ve kârlı büyümesini sürdürüyor. Sigorta ürünlerini tekno marketler gibi müşteriye ihtiyaç duyduğu anda sunarak daha erişilebilir ve görünür hale gelmesini sağlayan ‘Gömülü sigortacılık’ ürünleri (embedded insurance) üzerinde yoğunlaşan şirket, ülkemizde sigorta sektöründe son 2 yılda 4 milyon poliçenin üretildiği bu alanda 2 yılda 400 bin poliçe üretmiş. “Toplam poliçe üretim adedimizin yaklaşık yüzde 75’ini gömülü sigortacılık modeliyle elde etmiş durumdayız. Bu hizmetimizi yalnızca cep telefonlarıyla sınırlandırmıyor, tablet ve robot süpürge gibi hayatımızı kolaylaştıran elektronik cihazları da dâhil ederek geniş bir kapsamda müşterilerimizle buluşturuyoruz” diyor Öztürkoğlu.

2026’da sağlık’a da yoğunlaşacağız

Fibasigorta ile ilk günden bu yana geleneksel sigortacılığı dijital süreçlerle harmanlayarak sektöre yenilikçi bir bakış açısı kazandırmaya çalıştıklarını ifade eden Öztürkoğlu, “Bu vizyonumuz doğrultusunda 2024 yılını yüzde 131 büyümeyle ve yaklaşık 1.5 milyar Türk lirası prim üretimiyle tamamladık. Henüz 2025’i tamamlamadan önceki yılın başarısını aşarak eylül sonu itibarıyla 1.5 milyar TL prim üretimine ulaştık. Elektronik cihaz sigortası, kasko, konut ve KOBİ ürünlerinde yüzde 200 büyümeyle güçlü bir performans gösterdik” diyor. Toplantının ardından sorularımı yanıtlayan Öztürkoğlu, 2026 yılının 2’nci yarısından itibaren sağlık alanında da yoğunlaşacaklarını Tamamlayıcı Sağlık Sigortası (TSS) ve Özel Sağlık Sigortası’nı (ÖSS) birleştiren hibrid ürünler de sunmayı planladıkları söylüyor.

Toplantıda Fibasigorta üst yönetimi hazır bulundu

Fibasigorta’nın gençlere yönelik araştırma sonuçlarının açıklandığı toplantıya Fibasigorta Genel Müdürü Erol Öztürkoğlu ile Fibasigorta Genel Müdür Yardımcısı Salih İleri, Fibasigorta Genel Müdür Yardımcısı Buket Erşan ile Fibasigorta Genel Müdür Yardımcısı Erkin Gürel katıldı. Öztürkoğlu ve Erşan’ın ağırlıklı olarak sunum yaptığı toplantıda İleri ve Güler de soru-cevap kısmında değerli fikirleri ile toplantıya renk kattılar.

‘Keşke sigortası’ yolda…

Fibasigorta, Twentify iş birliğiyle gerçekleştirdiği “Gençlerin Güvence Haritası” araştırmasıyla gençlerin hayallerini, endişelerini ve en çok da “keşke sigortam olsaydı” dedikleri alanları ortaya koydu. Şirket araştırmadan elde edilen bulgular ışığında ise gençlere özel yeni nesil bir sigorta paketi üzerine çalıştıklarını duyurdu. Araştırmaya katılan gençlerin “Keşke sigortası” yaptırmak istedikleri alanlar arasında ilk sırada yüzde 32 ile yurt dışında yaşama fırsatlarını değerlendirme, yüzde 28 ile zaman ve emek kaybını telafi etme, yüzde 26 ile ise eğitimde yapılan hatalı tercihleri düzeltme yer alıyor. Özellikle eğitimde yanlış tercihlerin telafisi, gençlerin en güçlü beklentisi olarak öne çıkıyor. Fibasigorta, bu beklentilerden hareketle gençlere destek olacak yeni bir paket üzerine çalışıyor.

Öztürkoğlu’na göre gömülü sigortacılıkta potansiyel büyük

  • Küresel sigorta dağıtımının yüzde 4’ünü oluşturan gömülü sigortacılığın 2032 yılına kadar yüzde 16’ya ve 1,5 trilyon dolarlık brüt prim üretimine ulaşması bekleniyor.
  • Gömülü sigorta Türkiye’de özellikle elektronik cihaz, fintech ve e-ticaret sektörlerinde büyük bir ivme kazandı.
  • Türkiye’de mikro sigorta satışları son iki yılda yüzde 60 artarken, bu modelle yılda yaklaşık 4 milyon poliçe üretiliyor.

ARAŞTIRMA SONUÇLARINA GÖRE GENÇLER…

  • Yüzde 63’ü hayallerine ulaşabileceğine inanıyor.
  • Yüzde 28’i zaman ve emek kayıplarını sigortalatmak istiyor.
  • Sigortayı taksit, küçük ödemelerle satın almak isteyenlerin oranı yüzde 66.
  • İyi ve net anlatılırsa sigorta yaptırmaya sıcak bakanların oranı ise yüzde 63.
  • Sigorta hizmetlerinde gençler için en önemli kriter: Güven (yüzde 35) 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER