Sigorta Ekranı ile Sigorta ve Reasürans Brokerleri Derneği’nin ortak YouTube yayınında ‘Yeni Çağın Sigorta Teknolojileri’ konuşuldu.
SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın canlı olarak sunduğu programa ECB Sigorta ve Reasürans Brokerliği Genel Müdürü; SigortaMedya yazarı Cenk Ecevit ile Genç Sigorta ve Reasürans Brokerliği Kurucu ortağı Gencay Genç katıldı. Ecevit ve Genç, “Gelişime açık olan acente ve brokerler yoluna devam edecek” yorumunda birleşti.
Yapay zeka ve yeni gelişen teknolojilerin sigorta sektörünün içerisinde yer aldığını belirten Ecevit; “Eldeki data ne kadar artarsa o derece işlenebilecek bir veri ortaya çıkmış olacak. Bu veri ile beraber de sigortacılık hangi riski, hangi teminatla, hangi fiyatla verecek daha net anlaşılacak. Sigorta satışında teknoloji ne kadar çok kullanılırsa kullanılsın önemli olan hizmetin kalitesidir. Sigortacının sağlamış olduğu güvendir. Müşterisine farklı şekilde yani problem çözücü şekilde yaklaşan, düşük maliyetle karşısına çıkan sigorta aracısı; teknoloji ne kadar gelişirse gelişsin yoluna devam edecektir. Sigorta aracılarının gelişmeye açık olması gerekiyor” dedi.
Genç Sigorta ve Reasürans Brokerliği Kurucu ortağı Gencay Genç ise “Ofislerimize geri döndüğümüzde çalışma ortamımız değişecek; insan kaynaklarının yayınladığı kurallar değişecek; sigortalılarımızın ihtiyaçları değişecek. Sigorta yaptırmak istedikleri riskler değişecek. Bunların hepsi yeni dönemi içeren noktalar. Aslında sigorta evrimleşiyor” diye konuştu.
‘Dijital gelecek bizi vuracak’
Sigortacılıkta gelişen teknolojiyle birlikte acente ve brokerlere ihtiyaç duyulmayacak şekilde bir düşüncenin yanlış olduğunu vurgulayan Genç şunları söyledi: Burada önemli olan sigorta aracılarının teknolojinin getirmiş olduğu davranış kalıplarına ne kadar uyum sağlayacağıdır. Bu davranış kalıplarının içerisine ne kadar girebileceği ile ilgili bir durum. Sigorta aracılarının yeni döneme adapte olması iki türlü yoldan geçiyor. İlki problemin tespit edilmesidir. Diğeri de konunun uzmanlığında bir alanı sahiplenerek bir hizmet akışı oluşturmak. Ve bunu internette ürün haline getirebilmektir. Sigorta aracılarının ‘Dijital gelecek bizi vuracak’ şeklinde düşünmek yerine; ‘Ben yeni dünyada pozisyonumu nasıl alayım?’ diye sorması lazım.”
Ecevit ve Genç’in açıklamalarının tamamını aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.