Findeks paketlerinin acentelere sağladığı yararlar, Sigorta Ekranı’nda tartışıldı. Programa katılan TÜSAF Başkanı Murat Büyükçelebi; “Amerika veya Avrupa’daki acentelerin itibar konusunda geldiği noktaya burada da gelmek çok önemli. Findeks ürünleri, acentelere hem kazanç hem de itibar sağlayacak” dedi.
SİGORTAMEDYA-ÖZEL
Kredi Kayıt Bürosu (KKB) ve Türkiye Sigorta Acenteleri Federasyonu’nun (TÜSAF) imzaladıkları protokol ile Findeks ürün ve hizmetlerini kendi müşterilerine sunabilen acentelerin, Findeks paketlerine ilgisi gün geçtikçe artıyor. Findeks paketlerinin acentelere sağladığı yararlar, Sigortamedya’nın YouTube kanalı Sigorta Ekranı’nda da tartışıldı. Programa katılan ve canlı yayında Sigortamedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sorularını yanıtlayan Findeks İstanbul ve Karadeniz Bölge Müdürü Ebru Ceyhun, TÜSAF Başkanı Murat Büyükçelebi ve Giresun Sigorta Acenteleri Derneği (GİSAD) Başkanı Abdülkadir Gürel, Findeks paketleri ile ilgili olarak izleyicileri bilgilendirdi. Programda, Amerika veya Avrupa’daki sigorta acentelerinin itibar konusunda geldiği noktaya burada da gelmenin çok önemli olduğunu belirten Büyükçelebi, “Findeks ürünleri, acentelere hem kazanç hem de itibar sağlayacak” dedi.
Acentelere iyi anlatılmalı
Büyükçelebi, acentelerin Findeks paket satışlarının belli bir noktaya gelmiş olsa da yeterli olmadığı düşüncesinde. Findeks ürünü satışlarının acentelere ne tür imkânlar getireceğini tekrar tekrar anlatmak gerektiğini vurgulayan Büyükçelebi, şunları söyledi: “Burada çok yönlü bir fayda var. Öncelikle Findeks ürünleri acentelere finansal aracı olabilmenin anahtarını veriyor. Bizim anlayışımıza baktığımız zaman ortaya çıkan finansal riskleri de teminat altına alabilecek bir takım ürünler geliştirmek lâzım. Findeks’le yapılan çalışmadan sonra alacak sigortası ve kefalet sigortası adı altında bir takım ürünler çıktı. Bunlar ciddi gelişmeler. Bunların dışında daha çok yapılması gereken daha çok ürün var. Ayrıca, Findeks’in rolünü iyi anlayabilmek lazım. Findeks’in risk analizi ile ilgili göstermiş olduğu datalar bizim önümüzü aydınlatacak.”
Findeks ürünlerinin aynı zamanda acentelere itibar da kazandıracağını vurgulayan Büyükçelebi, “Alacak sigortası veya kefalet sigortası poliçesi düzenleyen acentenin duruşunda ciddi bir farklılık oluşuyor. Müşteriler, bankaya verdiği itibarı acenteleri de vermek durumunda kalıyorlar. İyi sigortacılık yapan acentenin itibarı her zaman yüksek. Canı ve malı teminat altına alan ürünleri sattığımız için çok önemli bir noktadayız. Findeks ürünlerini satmanın bir de sosyal sorumluluk tarafı var. Vatandaşların finansal okuryazarlığını arttırma anlamında çok ciddi katkısı var” diye konuştu.
Finansal hayatınızı yönetebilirsiniz
Program konuklarından Findeks İstanbul ve Karadeniz Bölge Müdürü Ebru Ceyhun, programda KKB ve Findeks hakkında izleyicilere bilgi verdi. Ceyhun, bir kişinin herhangi bir bankaya gidip kredi ya da kredi kartı başvurusunda bulundması durumunda , kişinin finansal gelirleri ve ek bilgilerin yanı sıra, Findeks Kredi Notu’na bakıldığını ifade etti. Ceyhun, “Kredi notu ile birlikte kişinin kredi limitleri, risk bilgileri ve geçmiş ödeme performansı doğrultusunda bankaların etkin bir kredi risk yönetimi gerçekleştirebildiğini” belirtti.
Kurumun kuruluş amacı ve faaliyetlerini aktaran Ceyhun, ”25 yılı aşkın süredir faaliyetlerini sürdüren KKB’nin bankalar, tüketici finansman şirketleri, leasing, faktoring ve sigorta şirketleri olmak üzere 200’e yakın üyesi bulunuyor. KKB’nin temel fonksiyonu, üyelerinden topladığı müşteri bilgilerini, kredi risk yönetiminde kullanılmak üzere yine üyeleri ile paylaşarak etkin risk yönetimi sunmak, böylelikle kişilerin finansmana erişimini de kolaylaştırmak” dedi. Kişi ve kurumların finansal itibarlarını yönetebilmeleri için önemli araçlar sunan KKB’nin, 2014 yılında bireylere ve reel sektöre yönelik olarak tasarlanmış yeni finansal hizmetler platformu ‘Findeks’i hayata geçirerek, finans sektörünün sahip olduğu risk yönetim araçlarından bireyler ve reel sektörün de yaralanma imkanı sunduğunu” aktardı.
Sigorta kullanan bireysel müşterilere acentelerin, Findeks ürünlerini çok rahatlıkla sunabileceklerini ifade eden Ceyhun, Findeks paketlerinin acentelere yararları konusunda şunları söyledi: “Findeks ürünleri, acenteler için sigorta dışında müşterilerine sundukları ilk ürün olmakla birlikte çok önemli bir tamamlayıcı ürün niteliğinde. Sigorta ürünlerinin farklı alanlardaki çeşitli rizikolara karşı sunduğu desteği, Findeks ürünleri finansal hayatın kontrolü, finansal risklerin ve kredibilitenin yönetimi konusunda sunmuş oluyor. ”
Acentelerin Findeks ürünleri ile sağladığı fayda oldukça yüksek
Findeks ürünlerinin satış noktası olarak acentelerin yararlandığı imkanları aktaran Ceyhun, “Acenteler Findeks ürün satışlarından yüzde 25 oranında komisyon geliri sağlıyorlar. Buna ek olarak, acentelere yönelik sunduğumuz her 20 bin TL tutarında satış tutarı için 2 bin TL değerinde hediye çeki kampanyamız da büyük ilgi görüyor” diye belirtti. Findeks satış noktası olmanın kolaylıklarından söz eden Ceyhun, “Acentenin başvuru formunu ulaştırması sonrasında hızlı bir değerlendirme sürecinin ardından Findeks ürün ekranları kendilerine tanımlanıyor ve kısa sürede ürün eğitimleri aktarılabiliyor. Her acenteden sorumlu bir danışman arkadaşımız var. Teknik ve ürün desteğini bu arkadaşlarımız sigorta acentelerine sağlıyor. Bugün itibarıyla 150 acente aktif Findeks Satış Noktası olarak hizmet verebiliyor. İlgi gün geçtikçe artıyor ve aktif Findeks yetkili acente sayısı da aynı şekilde yükseliyor” açıklamasında bulundu.
Findeks ürünlerinin Satışından çok; açacağı kapılar önemli
Programa katılan Giresun Sigorta Acenteleri Derneği (GİSAD) Başkanı Abdülkadir Gürel de, bir kullanıcı olarak Findeks’in çok faydasını gördüğünü söyledi. Findeks’in, acentelerin kullanımına açılmasının çok iyi gelişme olduğunu belirten Gürel, “Findeks’i kullanmayı başarabilirsek ve acente arkadaşlarımıza bunu kullandırırsak, yarın kredi verebilecek duruma geliriz. Findeks ürünlerinin iyi anlatılması acentelere fayda sağlayacak. Findeks satışından elde edilen kazançtan çok, yarın açacağı kapılar daha çok önemli. İşte bu noktanın acente arkadaşlara anlatılması gerekiyor. Çünkü bu kapılar sıkıntı çektiğimiz sigorta ürünlerinde elimizi rahatlatacak”dedi.
Findeks ürünlerini kimler kullanabilir?
· Açık hesap çalışan tüm şirketler
· Senetle iş yapan şirketler
· Toptan satış işleri ile uğraşan şirketler
· Beyaz eşya, çeyiz, mobilya, araç kiralama şirketleri
· Elektronik eşya satışı yapanlar
· Tüm otomobil galerileri
· Emlâkçılar
Acenteler nasıl Findeks satış noktası olabilir?
· Findeks satış noktası olmak isteyen acenteler öncelikle Findeks ticari üyelik işlemlerini tamamlıyor.
· Findeks müşteri merkezini arayarak satış noktası olma talebini iletiyor.
· Talepte bulunan acenteye Findeks tarafından ‘Acente İşbirliği Sözleşmesi’ ve ‘Findeks Acente Paketi’ gönderiliyor.
· Acente tarafından imzalanan sözleşme, Kredi Kayıt Bürosu’na iletiliyor.
· Sözleşmenin onaylanmasıyla, acente yetkililerine satış ekranları açılarak satış noktası aktif hale geliyor.
· Acenteler, her türlü sorularıyla ilgili sigortadestek@kkb.com.tr mail adresi üzerinden KKB ile iletişime geçebilir.