Findeks’i anlayıp müşterisine iyi anlatan acenteler, yüzde 35’lere varan komisyon kazanma fırsatı yakaladı. Acentelerin Findeks ile çok iyi kazançlar elde etmeye başladığını belirten TÜSAF Başkanı Murat Büyükçelebi; “Bu sene itibariyle acentelerin Findeks ürünlerini daha çok satar hale geldiklerini göreceğiz” dedi.
SİGORTAMEDYA
Birkaç ay önce Kredi Kayıt Bürosu (KKB) ile Türkiye Sigorta Acenteleri Federasyonu’nun (TÜSAF) imzaladığı protokol sayesinde; Findeks ürün ve hizmetlerini satma yetkisine sahip olan acenteler, işe sıkı sarıldı. Findeks ürünlerini aktif olarak satan acente sayısı kısa sürede 160’a ulaştı.
Yaptıkları Findeks satışlarından, yüzde 25 komisyon alan ve belli bir cironun üzerinde satış yaptıkları takdirde ‘hediye çeki’ de kazanma imkânına sahip olan acenteler arasında 50-70 bin liralık Findeks ürünü satışına imza atan bile var. Findeks’i anlayıp müşterisine iyi anlatan acentelerin iyi paralar kazandığını belirten TÜSAF Başkanı Murat Büyükçelebi, “Bu sene itibariyle acentelerin Findeks ürünlerini daha çok satar hale geldiklerini göreceğiz” dedi.
Bu yıl daha çok acente Findeks ürünü satacak
SigortaMedya’nın YouTube kanalı Sigorta Ekranı’na konuk olan, Findeks İç Anadolu Bölge Müdürü Dolunay Filiz Ercan, TÜSAF Başkanı Murat Büyükçelebi ile BASİAD Başkanı ve Ankara Ticaret Odası Sigortacılık Hizmetleri Komite Başkanı Ali Yücel, Findeks ürünlerinin acentelere yararlarını konuştular. Findeks ürünlerinin şu anda aktif olarak 160 acentenin satışını yaptığını belirten Büyükçelebi, acentelerin bu işten çok ciddi para kazandıklarını söyledi. Acentelerin Findeks ürünlerini satmaya başladıklarından beri 50 bin-70 bin liralık satış gerçekleştirenler olduğunu belirten Büyükçelebi, şunları söyledi: “70 bin liralık satışın meslektaşlarımıza getirisi 23 bin lira oluyor. Yine 50 bin liralık satışın karşılığında 16 bin lira kazanıyorlar. Bu ek gelirin katkısı çok önemli. Satış için sözleşme yapmak isteyen başka acente arkadaşlarımız da var. Artık bu sene itibariyle acentelerin Findeks ürünlerini daha çok satar hale geldiklerini göreceğiz.”
Sigorta dışında acente kapısından giren ilk ürün
Findeks’in, sigorta ürünleri haricinde acente kapısından içeri giren ilk ürün olduğunu belirten Findeks İç Anadolu Bölge Müdürü Dolunay Filiz Ercan, “Findeks, bugün reel sektörün çok iyi bildiği ve kuvvetle muhtemel, Türkiye’de bütün acentelerimizin yüzde 90 müşterisinin sahip olduğu bir ürün. Bu ürüne sahip olduktan sonra bundan çıkmak çok mümkün değil. Çünkü bazı riskler var ve o riskler devam ediyor. Yangın, trafik, kasko, DASK, sağlık veya başka bir sigorta ürünü satan acenteler; müşterilerine rahatlıkla Findeks ürünlerini de satabilir” dedi.
Findeks ürünlerini satmalarının acenteler için çok kazançlı olduğunu vurgulayan Ercan, şu bilgileri verdi: “Acentelerimiz her satışta yüzde 25 komisyon kazanıyor. Bugün 44 bin liralık bir ürünümüz var. Bu üründen, 11 bin 200 lira kazanıyorlar. Her 20 bin liralık satışa da 2 bin liralık hediye çeki veriyoruz. Bu da yüzde 37’lik bir rakama tekabül ediyor. Böyle başka bir sigorta ürünü olduğunu tahmin etmiyorum. Komisyon olarak şu an sektörde en yüksek rakam veriyoruz.”
Ahbap-çavuş ilişkileri ile ticaret yapmaya son
BASİAD Başkanı ve Ankara Ticaret Odası Sigortacılık Hizmetleri Komite Başkanı Ali Yücel de var olan sigorta ürünlerini satarak pastanın genişletilemeyeceği düşüncesinde. Acentelerin farklı bir hikaye yazmasının gerektiğini savunan Yücel, “Bu hikayenin başlangıcı da finansal aracılık hizmetidir. Bu, Amerika ve Avrupa’da yapılıyor. Amerika’yı yeniden keşfetmeye gerek yok” dedi. Yücel, idealindeki acente konusunda şunları söyledi:
“Findeks ürünlerine aracılık eden, bina tamamlama sigortası ile binasının inşaatını yapan, kefalet sigortası ile teminat mektubu veren, alacak sigortası ile müşterilerindeki alacaklarını garanti altına alan bir marketing acente hayalim var. Dijitalleşmiş ve her konuda itibar kazanmış; hedefini çeşitlendirmiş ve tabana yaymış bir acente hayal ediyorum. Bunu yapabilmenin en önemli enstrümanı bana göre Findeks. Çünkü dönüp dolaşıp her şey sizin kredibilite ve itibarınıza göre şekilleniyor. Artık ahbap-çavuş ilişkileri ile ticaret yapma sistemi ortadan kalkıyor. Reyting ve kredibilite hayatımızın ayrılmaz bir parçası oldu.”
Müşterilerin röntgenini çekiyoruz
Acentelerin de finans sisteminin içerisinde yer aldığını; hatta Findeks ürünleri satmanın, acentelerin daha yetenekli olduğu kısımlar olduğunu belirten BASİAD Başkanı ve Ankara Ticaret Odası Sigortacılık Hizmetleri Komite Başkanı Ali Yücel, “Bankalar ve diğer aracı kurumlar, bilanço üzerinden veya ratinglerine bakarak kişi ya da kurumların gücünü görebiliyor. Biz ise müşterilerimizin tabiri caizse röntgenini çeken sektörlerin başında geliyoruz. Biz banka veya diğer aracılardan çok kurum ya da kişilerin ticari durumlarını biliriz. Dolayısıyla bizim findeks ürünlerini satmamız diğer aracılara göre daha iyi olur çünkü bizim mesleğimizi de ilgilendiriyor” diye konuştu.
Acentelerin ‘alo’ demesi ya da mail atması yeterli
Findeks sistemine dahil olmanın çok basit olduğunu belirten Findeks İç Anadolu Bölge Müdürü Dolunay Filiz Ercan, acentelere yönelik şu bilgileri verdi: “Acentelerimize geçen sene bir pilot satış açtık. Bizim, birden fazla ürün sıralaması var. Acentelerimiz detayları findeks.com üzerinden öğrenebilir. Acentelerden teminat mektubu veya herhangi bir ücret de talep etmiyoruz. Bize mail atmaları veya çağrı merkezimize ‘alo’ demeleri yeterli. Çok basit bir şekilde üyelik formu dolduracaklar ve bunu bize kargo ile gönderecekler. Kargoya bile ücret vermeyecekler. Süreç tamamlandığında, onlara ekranlarımızı açacağız ve gerekli eğitimleri vereceğiz.”
Findeks sadece gelir artırıcı bir ürün değil
TÜSAF Başkanı Murat Büyükçelebi, acentelerin, Findeksi sadece gelir arttırıcı bir ürün olarak görmemesi gerektiğini söylüyor. Findeks satışının, aynı zamanda ‘finansal aracılık’ demek olduğunun unutulmaması gerektiğini belirten Büyükçelebi, “Findeks ürünlerinin böyle bir önemi var. Bankalar tarafındaki haksız rekabeti ortadan kaldıracak birtakım imkânlar elimize geçmiş olacak. Bunu başarabilirsek ek gelirden daha çok imkanlar elimize geçecek. Meslektaşlarımız bunu çok yönlü düşünsün.”
Yayının tamamını aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.