27 Aralık 2025, Cumartesi
spot_img

Ersoy Kocamanoğlu: Bankaların sigortacılıkta haksız rekabetine kim dur diyecek?

Loading the Elevenlabs Text to Speech AudioNative Player...

ESAD Başkanı Ersoy Kocamanoğlu, bankaların sigortacılık konusunda haksız rekabet oluşturduğunu iddia etti. “Yapılan tüm bu yanlışlıklar; sektör ve sigortalı konusunda güven sorunu yaratmaktadır” diyen Kocamanoğlu: “Bankaların sigorta konusundaki haksız rekabetine kim dur diyecek?” diye soruyor.

Ege Sigorta Acenteleri Derneği (ESAD) Başkanı Ersoy Kocamanoğlu; bankaların haksız rekabet yaptığı ve müşterilerine baskılar uyguladığını iddia ederek adeta isyan etti. Kocamanoğlu; “Bireysel kredilerle bağlantılı sigortalar ve banka sigortacılığının haksız rekabet uygulamaları; bankaların sigortalılar üzerinde baskı kurarak devam ettiği; cayma hakkını kullandırmadığı ve fahiş rakamlarla poliçe tanzim ettiği tarafımıza gelen bildirimlerden anlaşılmaktadır” dedi.

ESAD Başkanı Ersoy Kocamanoğlu; “Bu durum haksız rekabet koşullarına ve orantısız güç kullanımına yol açmaktadır. İlgili kurum ve kuruluşlara iletilmesi adına sigortalılarınızdan gelen şikâyet evraklarının tarafımıza bildirilmesini; dernek olarak konuyla ilgili gerekli girişimler yaparak ve takipçisi olacağımızı bildiririz” diye konuştu.

Başkan Kocamanoğlu sözlerini madde madde sıralayarak şöyle devam etti:

· Kredi kuruluşları, sigortalılar üzerine baskı kurarak poliçe satmaya devam ediyor. Faizleri arttırma tehdidi ile kasko poliçeleri yapılıyor.

· Kredi kullanan müşterilerin sigorta şirketini seçme hakkı sınırlandırılıyor.

· Sigorta şirketleri, banka kanalı için acenteler yönünden haksız rekabet oluşturacak ürünler çıkarıyor ve fiyatlamalar yapıyor.

· Poliçeler hatalı tanzim ediliyor; müşteri bilgilendirilmiyor ve hasar konularında müşteriler muhatap bulamıyor.  Bu da sigorta bilincinin oluşmasını engelliyor ve sigorta sektörü yönünden imaj kaybı yaratıyor.

· Banka yönetimleri KVK’ya aykırı listelerle banka şubelerine satış baskısı yapıyor. “Mobbing” ile satışlar tamamlanıyor. Yanlış bilgilendirmelerle; yanlış poliçeler yapılıyor. Sigortaya olan güven azalıyor.

Komisyon iadeleri yapıyor

· Banka Şubeleri kurumsal müşterilere ve büyük- önemli poliçelerde müşterilere chip para- bonus – world puan vb. adı altında komisyon iadeleri yapıyor. Örneğin; brüt primi 50 bin TL olan bir iş için müşterinin kredi kartına 10 bin TL chip para yükleniyor ve müşteri bu yolla ikna ediliyor. Bu iş için serbest acentenin; banka şubesiyle rekabet etme şansı bulunmuyor. Banka; bu yüklediği chip parayı kendi bilançosunda gider gösteriyor. Müşteri de bu chip parayı firması için kullanıyor; yine müşteri elde ettiği bu gelirin vergisini ödemiyor.

· Sigorta şirketleri ve yönetimleri; büyük primli işlerde banka yönetimlerinin gücü ve baskısıyla banka müşterilerine; acenteye tanınmayan tavizler veriyor. (Karşılıksız hasar ödemeleri, özel indirimler vb.) Bu da acente yönünden haksız rekabete yol açıyor.

Güven sorunu

. Banka sigortacılığı kanalı; ödenmeyen ve talep edilmeyen hasarlar, eksik teminatlı poliçe kesilmesi, yüksek primli poliçeler tanzimi sonucunda; kârlı bir satış kanal olduğu için politikalar ve stratejiler bu yöne yoğunlaştırılıyor. Yapılan tüm bu yanlışlıklar sektör ve sigortalı konusunda güven sorunu yaratmaktadır. Banka yönetimleri bankacılığın dışında sigorta pazarlamasına yoğunlaşıyor; bankacılık konularının dışına çıkıyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER