Ergo, Yunanistan’da Piraeus Bank bünyesindeki ATE Sigortacılık’ı satın aldı. Bu satın almanın Ergo’yu, Yunanistan’da hayat dışı sigorta segmentinde en büyük oyuncu yapması bekleniyor.
Ergo, Yunanistan’da Piraeus Bank bünyesindeki ATE Sigortacılık’ı satın aldı. Bu satın alma ile Güneydoğu Avrupa’daki varlığını artıran Ergo, ATE Sigortacılık’ın yüzde 100 hissesi karşılığında 90.1 milyon Euro ödeyecek. Rakam, anlaşmanın imzalama tarihindeki değerleme üzerinden değişikliğe uğrayabilecek. Satış, yasal düzenleyici kurumların onayını takiben gerçekleşmiş olacak.
Yunanistan’daki iştiraki Ergo Hellas’ın, ATE’yi satın alması, Ergo’yu Yunanistan’da hayat dışı sigorta segmentinde en büyük oyuncuya dönüştürecek.
Ergo Hellas, 2013 yılında 135 milyon Euro’luk prim üretimi gerçekleştirdi. ATE ise geçen yıl yaptığı 170 milyon Euro’luk prim üretiminin 130 milyon Euro’luk bölümünü hayat-dışı sigortacılık faaliyetlerinden elde etti.
1980 yılında kurulan ATE Sigortacılık, hayat dışı branşların yanı sıra hayat sigortasına yönelik ürünler de sunuyor. Şirket, hayat dışı sigortası pazarında beşinci, hayat sigortası pazarında ise 11. sırada yer alıyor.
Ergo, bu satın alma ile birlikte, Yunanistan ekonomisinin kriz sonrası toparlanmasına yönelik beklenti ve inancını da ortaya koymuş oldu. Yunanistan’da sigortacılık anlamında penetrasyon, diğer AB ülkeleriyle kıyaslandığında oldukça düşük seviyede bulunuyor.
Ergo Sigorta Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Jochen Messemer, satış ile ilgili olarak “Yunanistan’ın şu anda düşük düzeyde bulunan sigorta penetrasyonunun artacağını öngörüyoruz. Özellikle hayat dışı alanının büyük fırsatlar sunacağını düşünüyoruz” dedi.
Satış işleminin gerçekleşmesinin ardından Ergo Hellas hayat dışı sigorta sektöründe Yunanistan’ın en büyük sigortacısı olması beklenirken Ergo Yunanistan ve Türkiye CEO’su Theo Kokkalas satın alımla ilgili şu ifadeleri kullandı: “Türkiye’nin de içinde bulunduğu Güneydoğu Avrupa’daki varlığımızı artırıyoruz. Yunanistan’da sigorta sektörü penetrasyonu Türkiye’deki gibi düşük olması ile beraber, Türkiye’deki gibi yüksek potansiyeli bulunan ülkelerde kârlı büyüme fırsatlarına açığız. Stratejimiz, kârlılığımızı, piyasadaki liderliğimizi ve müşterilerimiz ve satış ortaklarımız için yüksek kalite standartlarımızı korumak ve artırmaktır.”